Härlig dag med fikabesök och hundträning

Idag fick vi besök av Anita med vovvar som kom på en fika, alltid lika trevligt att få sitta och pratas vid... Ina fick sitta i datarummet bakom kompostgaller eftersom hon inte är riktig glad i hundar som kommer på besök, framförallt inte tikar. Tycker dock hon skötte sig ganska bra, visst skällde hon en del men det var ingen skärpa i det utan hon tyckte mest det var trist att ligga "instängd". Tim fick vara med ihop med Anitas hundar och det gick bra även om han tycker det är lite jobbigt när Ester blir för närgången så då muttrar han ifrån och lägger sig vid mig.  Väldigt nyttigt (och trevligt) att få träna på att det kommer folk med hundar på besök utan att det ska bli en massa tjafs och gap.

På em/kvällen blev det en promenad bort till valla med Tim för lite hundträning ihop med Linnea och Sara. Jag kom dit lite innan de andra så först fick Tim ett litet dopp i bäcken på vägen dit vilket han uppskattade.

Tim myser i vattnet med sin tennisboll...


Jag hann även träna lite platsliggning och fritt följ och Tim var riktigt trevlig och taggad så det var kul med tanke på att han varit lite låg när vi tränat ett tag utan någon riktig glöd. När dom andra kom körde vi ett uppletande, tyvärr ville inte Tim riktigt så jag måste nog börja om med honom. Nu var det visserligen fullt med folk då det verkade vara nollning som pågick så det vällde in folk allt eftersom vilket säkerligen störde Tim en del då ljudnivån var rätt hög imellanåt. Det gick bättre för dom andra så det var kul iallafall. Tränade även lite positionsarbete och avslutade med lite freestyle. Då kom Tim igång ordentligt och bjöd mig på en hel del goa skratt.... Han for runt och snurrade och hade sig allt han kunde vilket resulterade i att folk som passerade oss stannade till och bara stod och kikade på Tim som for omkring som en mindre graciös ballerina ;)

Ozzy och Sara med härlig kontakt


Linnea och Zumi pussas :)


Fick massa härliga bilder av Linnea så nu blir det en måååånga bilder.....gillar dom verkligen för de spegar verkligen Tims personlighet....älskade Timsetussen!

Va ska vi göra nu matte?....


Bus med bollen....


Inför uppletandet


Hittat en grej...


Jag försöker visa hur jag tränat in avlämnande av föremål med klickern... tror mest jag förvirrade alla inklusive Tim ;)



Hallå det är tråkigt att ligga här och vänta..... suck....


Käkar en pinne sålänge då....


Jippie nu blir det freestyle...


Flytta på dig matte jag snurrar ju!


Va garvar du åt matte.... vadå mig?


Man får inte roligare än man gör sig....vadå ingen kroppskontroll ;)


Kom igen då matte... shake that body!!!


Vi fick ett åskådarpar....


...men så har vi ju rätt kul också....


Älskade Timse!


Var verkligen härligt att träffas och träna hund idag, både jag och Tim njöt ordentligt och hade riktigt roligt. Tror Tim uppskattade lite egentid med matte för han var full av bus idag och på hemvägen då vi slog följe med Linnea och Zumi en bit sprallade han mest runt och tyckte livet lekte, mattes bustroll!!!

Tim njuter av sitt promenadsällskap, tänk att få ha en fin shibatjej så nära....

Kommentarer
Postat av: Anonym

Åhh vilken härlig freestyleuppvisning!!!

Underbar attityd,både hos dig och Timse :)

2009-08-19 @ 23:14:02
URL: http://www.bentley.bloggagratis.se
Postat av: Torsten

Ååå, vad ni ser ut att ha kul tillsammans!!! Man förstår att folk stannade upp för att titta....ni är ursöta, bägge två!!!

Kramar på er!

2009-08-20 @ 07:02:56
URL: http://www.prinstorsten.bloggagratis.se
Postat av: Frippe med fler!!

Hahahaaaa! Jag blir alltid lika glad att läsa dina inlägg!!! Det är sådan glädje i dig och dina hundar för jämnan, man kan inte göra annat än att små le när man läser det.

Ja jag hoppas också att han slutar att halta snart men det blir ju inte bättre av att hoppa på pappa hela tiden och gå omkull. Igår så busade dom på gräsmattan och något hände i busandet för han höll upp tassen som han haltat på tidigare och så bara skrek han rakt ut. Nu ska jag ju också talaom att han jobbar extra på "Dramaten".Hahahahahaha

Kram på er...

2009-08-20 @ 09:50:32
URL: http://frippe.bloggagratis.se
Postat av: Susanne o Pebbels

Ni är så duktiga och ni ser ut att ha så roligt tillsammans!



Tack snälla för gratulationer! Det var en svår tävling och domaren var hård. Jag tror att det bara blev tre förstapris den dagen och det var många som inte nådde över 100p den dagen.



Jag var inte riktigt i form heller och att domarens barn sprang på apellplanen gjorde det inte lättare. Får domare ha barn springandes på planen?



Men vi klarade vårt förstapris iaf, med nöd och näppe ;)



Kram

2009-08-20 @ 10:17:25
URL: http://hundtraningen.blogspot.com
Postat av: Stella och Doris matte Lotta

Han är sååå vacker Tim, kul att se er freestyleträning!!

2009-08-20 @ 12:01:03
URL: http://www.blondinstella.bloggagratis.se
Postat av: malte o snoki me matte- frisyrförstöraren

vilken show ni bjöd på! man blev ju jätteglad av era fina bilder! vilken kontakt ni har på en del av dom, man blir alldeles varm i hjärtat, man ser att du älskar verkligen dina sötnosar!

slafspussar till hela gänget!

2009-08-22 @ 12:03:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0