Härlig måndagspromenad

Idag var jag ledig eftersom jag jobbade helgen så det blev en härlig tretimmats tur med hundarna i skog och mark. Passade på att gå förbi en gräsplan och träna ett kort pass frittfölj med Ina med fokus på enstaka stegförflyttningar. Hon var rktigt duktig och hade fint fokus imellanåt och härlig attityd så ibland finns det iallafall glimtar av koncentration :) Tim fick bara göra nåt läggande under gång, en inkallning och sen träna på att sitta still utan att hitta på bus en längre stund, har varit lite slö på det så han går gärna upp eller börja pyssla med annat om jag bett honom sitta still ett tag. Uppe vid en skogsglänta passade jag även på att göra ett kort uppletande med ett par föremål vardera, båda hundarna var lite flamsiga så jag misstänker att dom var lite för trötta för att jobba fokuserat efter att ha sprungit och busat och haft sig. Innan vi gick hemmåt satte jag mig ner och bara mös en stud medan Tim låg och slappade hos mig och Ina strosade runt brevid...mysigt att bara sitta och vara en stund och titta på hundarna och deras kommunikation. Dom har verkligen funnit varandra Tim och Ina, det märks att dom trivs ihop och är en flock så det är rätt härligt att bara studera dom imellanåt.

På hemvägen stretchade jag av Tim och sen mötte vi pappa så vi slog följe in med honom för att jag skulle få en kopp kaffe vilket slutade i en hel  lunch. När vi kom hem var hundarna bra trötta efter att ha varit igång flera timmar så nu har dom mest sovit och slappat så det är skönt, blir en lugn kväll med mys i soffan nu.

Bilder från promenaden blir det som vanligt och som alltid på tok för många när jag ska välja.... hoppas ni orkar.... ;)

Får vi leka nu?


Det fick vi!!!


Nananananana...du kan inte ta mig.....


Attans hon hann ikapp....


Kom igen då!


Nu ska du få Tim!


Jäkla kärring!


Nu drar vi till skogs....


Tim jobbar i sin egen takt i uppletanderutan


Ina färdig med sitt uppletande och rejält trött


Du och jag Tim....du och jag.....


....och så några extra bonusbilder bara för att jag tyckte dom blev lite roliga med alla knäppa miner hos dom så jag kan inte låta bli ;)

Gladaste Timsetuss!


Gäller och hålla in tungan....


Ina gumman


Surtant?


Slurp!

Kommentarer
Postat av: Marianne

Härliga bilder där man ser hur hundarna njuter av varandras sällskap. Trevlig överraskning att en fika blev avslutad som en hel lunch. Och visst känns det att kunna slappa med gott samvete framåt kvällningen.

kram

2009-08-17 @ 22:37:35
URL: http://www.ekoxenskennel.se
Postat av: Torsten

Kan aldrig bli för många bilder....Man kan förstå att dom sov gott, när dom fått sej en sån genomkörare! Fina låååånga tungor!

Ha en riktigt bra dag!

2009-08-18 @ 07:00:16
URL: http://www.prinstorsten.bloggagratis.se
Postat av: Gunilla & Asta

Vilken härlig dag! Orkar... Får aldrig nog av att titta på dina fina bilder. Gillar dem skarpt :D

Kram

2009-08-18 @ 09:36:23
URL: http://vitherde.wordpress.com
Postat av: Susanne o Pebbels

Tack snälla! :)



Håller med ovanstående talare (skrivare) dina bilder är amazing!!!



Kram

2009-08-18 @ 12:43:22
URL: http://hundtraningen.blogspot.com
Postat av: pillan

tack för bonusbilderna , helt fantstiska

2009-08-18 @ 18:51:02
URL: http://www.pillans.se
Postat av: Sara

Jag håller med om att det aldrig kan bli för mycket bilder speciellt inte när hundarna är så söta som Tim och Ina. Visst är det häligt att se relationen utvecklas mellan hundarna och se all kärlek som finns mellan dom :)



Kram!

2009-08-19 @ 11:54:01
URL: http://www.ikarosochozzy.blogspot.com
Postat av: malte o snoki me matte

förstår att det är svårt när alla bilder är så fina o roliga!! vi står ut!!

slafspussar

2009-08-19 @ 16:00:43
Postat av: Gunbritt med Dahro och Giah

Håller med...Gillar många bilder :)



Har ju börjat få in många på min blogg oxå ;) inte riktigt lika bra kvalite alla ggr. men inte sååå illa heller med tanke på att dom flesta är tagna med mobilen...

Vill ha en riktigt bra kamera jag oxå och lära mig ta finfina bilder, med men det får vänta lite...



Tim och Ina är ju SÅÅÅÅ gulliga...Härligt att se hur bra dom trivs ihop...



SNAAART är det dax!!!!!!!!!!!!! Jippie ska bli så spännande att se hur många och vilket kön det är på dom små liven :)

Giah är bra rund nu, har lite problem med att nå överallt när hon ska tvätta sig osv. magen är ivägen ;)



Ha det bra...Kram Gunbritt.

2009-08-19 @ 18:10:02
URL: http://www.belgarhuset.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0