Vissa dagar ska man inte träna hund....

...Idag var en sån dag... Jag hade bestämmt träff med tjejjerna i valla för lite träning. På vägen dit var jag först på bra humör om än lite trött men efter diverste diskussiner med Ina om att inte leka gänguru eller draghäst i kopplet så började humöret dala, detta kände såklart hundarna på sig och den onda spiralen var igång... Väl i valla var humöret och tålamodet i botten och båda hundarna tyckte jag var en stor skit.... Lägg sen till att mitt humör gjorde att Tim konstant låg och pep och att Ina skällde och for runt över hela valla med endast ett intresse... att springa! Är iallafall ett under att mina träningsvänner inte sprang iväg när dom såg eller hörde mig... men som sagt, idag skäms jag över att kalla mig hundägare för jag var ingen bra sådan... Jag ber om ursäkt för mitt kassa humör och lovar att tvätta munnen med tvål tills vi ses nästa gång då jag SKA bete mig bättre!

Linnea tog en ganska talande bild på Ina idag under träningen.... springa, springa, SPRINGA!!!!!


Linnea lyckades även fånga en av de få sekunder av kontakt som fanns mellan oss...tro mig, dom var inte många idag...


På vägen hem hade jag så dåligt samvete så jag tog en omväg hem och släppte hundarna så dom fick springa lösa och slippa mig ett tag. Tror det var vad Ina behövde för hon hade bara spring i benen.... runt, runt , runt for hon och sen var hon lite lättare att ha i koppel sista biten hem.

Det enda positiva idag var ett kort freestyelpass med Tim, vi må vara ringrostiga men den hunden gör mig alltid på glatt humör där han skuttar runt utan kroppskontroll men oftast med stor glädje. Linnea var snäll och filmade lite så jag hoppas på att kunna lägga ut det vid tillfälle.

Kommentarer
Postat av: Johanna & Max

Ibland håller tyvärr inte humöret hela vägen. Trevlig helg :).

2009-12-04 @ 16:31:38
URL: http://jareback.com
Postat av: Kasper

Så är det, vi behöver spriga av oss emellanåt, ju mer dess bättre!

Tur är det ju att matte älskar mej även när jag inte riktigt fattar vad det är hon vill - och minst lika stor tur är det ju att jag älskar henne precis lika mycket även om hon tappar humöret ibland!



När man gör så gott man kan ska man inte skämmas varken över att vara hund eller hundägare, tycker jag! Men förstås vara tacksam över att vi allihop, både hundar och mattar, är så fantastiskt förlåtande, toleranta och ÄLSKANDE!

Det sista är det verkligt viktiga!!

/Filosofkasper skickar goa nospussar till er allihop!

2009-12-04 @ 19:21:12
URL: http://www.belof.se/Kasper-index.htm
Postat av: Marianne

Inte lätt att få en hund med spring i benen att koncentrera sig. Och det är väl skönt att dina hundar lever ett glatt och lyckligt liv så att de får glädjefnatt emellanåt. Ens egna humör hinner inte alltid med hundarnas.

jag önskar er en trevlig helg och 2a advent

2009-12-05 @ 00:36:50
URL: http://www.ekoxenskennel.se
Postat av: Johanna & Max

Jag vill gärna träna snart. Jag ska försöka komma iväg på FF samträningar, men jag glömmer jämnt av det. Vad skönt att kastrerar Ina, jag skulle aldrig orka med en tik som löper och blir skendräckig osv. Ha en trevlig 2:a advent

2009-12-05 @ 17:29:24
URL: http://jareback.com
Postat av: Maja

Hei igjen! Å, her kjenner man seg igjen!:)Ikke alltid så lett med den tålmodigheten-sånne energiske firbeinte med masse drive kan jammen sette en på prøve.Har nemlig en her som iblandt lett begynner å skjelle om ikke ting går like fort som HAN ønsker..Men, men..sånn er det.prøver å lære meg til å overse det, men er IKKE lett iblandt!:)

Det var noen virkelig vakre bilder du har her under tatt av hundene med frost og rim ute i naturen!:)Nydelige!



Du må også ha en fortsatt kjempefin desember måned. Trivelig å høre ifra deg, som alltid! :)

2009-12-05 @ 18:26:30
URL: http://majas-skriblerier.blogspot.com
Postat av: Sara

Jag vet precis hur det kan vara med humöret ibland, så som Ikaros var igår var jag nära att tappa all självkontroll



Kram på dig och hundarna

2009-12-05 @ 19:24:53
URL: http://www.ikarosochozzy.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0