Promenerat med sällskap idag

Idag kom Anita hit på besök så först tog jag med mig Tim på promenad ihop med henne och Ester, hennes hoffevalp/unghund. Tim har tyckt att Ester är lite läskig förut eftersom hon är så valpig och övertydlig i sina signaler men idag tyckte han det var jättemysigt att hon var med. Tim fick gå lös och träna på att hålla sig i skinnet trots att dom var med, sen fick dom bitvis frikommando att leka lite och bitvis tränades kontakt. Vi gjorde även en kortare platsliggning. Bra för dom att klara av att jobba/ta kontakt med oss även när dom är lösa så att det inte bara är fri lek. Tim var så stolt att ha Ester med sig och trippade stolt omkring med henne efter sig. Tyvärr missade jag att Tim skvallrade på en människa med hund  en bit bort så det slutade med att han sprang iväg mot dem, dock tror jag aldrig han var ända framme innan han kom tillbaka när jag kallade, hann tyvärr inte be om uräkt då människan gick bortåt. Senare när jag var ute med Tim såg vi hund igen men då höll han sig snällt hos mig så förhoppningsvis var det bara en engångsgrej att han drog pga att jag inte läste honom tllräckligt bra.

Efter att vi promenerat med Tim och Ester bytte vi så då tog jag Ina på en koppelpromenad ihop med Anita och hennes lagottotik Alice. Ina tyckte det var rätt jobbigt först och hoppade omkring och skällde men efter en stund lugnade hon sig och bitvis gick hon riktigt lugnt och  fint och var kontaktsökande. Jättebra för henne att få träna på att avdramatisera promenader ihop med andra hundar, att man kan hålla sig hos matte och ta det lugnt iallafall.  Efter promenaden fick Anitas vovvar sitta i bilen en stund medan vi tig en fika inne hos mig, mina vovvar fjäskade allt dom kunde för Anita, hon är bra omtyckt av dem.

Resten av dagen har varit lugn förutom att Ina är lös i magen  och har spytt en gång, vet inte om det är för att hon stressade upp sig lite på promenaden eller om hon kan ha satt i sig något igår när hon var lös. Just nu verkar det iallafall ha lugnat sig så förhoppningsvis var det bara något tillfälligt.

Igår hade vi förresten avslutning på vår vardagslydnadskurs jag och Ina, det gick fakiskt riktigt bra. Ina skäller allt mindre och bitivs är hon fokuserad på mig så vi klarade av både att delta i den avslutande banan och att visa upp vår intränade valfria konst som vi hade i läxa,  alltså i vårt fall att hoppa över mitt ben samt sitt/tass.

Blev inga kort tagna idag i slaksvädret så det får bli ett par jag tog häromdagen när hundarna mysite i snön
Timsetuss i snön...


Ina har gjort ett fynd, en frusen vante....

Kommentarer
Postat av: Kasper med matte

Jaså, det slaskar hos er också. Här sjunker all min fina snö ihop, och är inte alls lika mysig att plöja sig fram i. Men jag plöjer ändå! :-) Bättre blöt plöj än ingen alls...

Natti! :-)

2009-02-25 @ 22:30:04
URL: http://www.belof.se
Postat av: Gazton

En frusen vante...nä tacka vet jag kottar

2009-02-26 @ 01:13:18
URL: http://gaztons.wordpress.com/
Postat av: lotta, Juni o Cola

vad kul att det gick så bra med Ina:):) här är det också slask idag:(

2009-02-26 @ 14:40:05
URL: http://www.juniocola.bloggagratis.se
Postat av: Anonym

Kul att det gått bra på kursen!!

Duktiga är ni :)

2009-02-26 @ 14:58:06
URL: http://www.bentley.bloggagratis.se
Postat av: Carolina & Latte

En frusen vante... Måste vara kallt, Ina, att ha en sådan i munnen?



KRAM



//Latte

2009-02-26 @ 15:21:47
URL: http://www.latte.bloggagratis.se
Postat av: Sigge Svamphund

Här har det slaksta hela dagen.

Perfekt för alla spagropar.

Men nu vräker snön ner!

Undrar vem som skickat den?

Fullkomlogt onödigt.

Jag visar så gärna massor med pinnar för Ina.

Kan ju dejta både Ina ch Giah samtidigt inga bekymmer.

2009-02-26 @ 18:50:14
URL: http://www.geocites.com/siggesvamphund
Postat av: Torsten

Inget slask här, bara vacker sol o vacker snö!

Visst är det kul att kunna vara ute med andra hundar då o då.

Sov gott!

2009-02-26 @ 19:22:39
URL: http://www.prinstorsten.bloggagratis.se
Postat av: Åsa

Här har nästan all snön regnat bort, bara en massa issörja att plaska runt i. Ha en riktigt bra helg nu!

Kramis

2009-02-26 @ 19:57:53
URL: http://ettlitetkatteri.bloggagratis.se/
Postat av: Elenor och Zidane

Det är alltid roligt med promenader med nya hundar och lärorikt. De behöver ju som sagt inte vara lösa utan bara gå jämte matte. Kul att du märker Inas framsteg så tydligt nu när ni fullgjort hela kursen.

2009-02-26 @ 21:16:54
URL: http://www.ilsanosfatboy.cybersajt.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0