Fysträning är svårt!!!

Usch vad jag är trött på muskler just nu!.....min älskade Timsetuss har börjat tappa muskler igen, både över ryggen och bakpartiet, vilket är riktigt illa eftersom han verkligen behöver sina muskler för att inte få ännu mer problem med sin höft eftersom leden redan är försämrad till viss del :( Jag misstänker att han inte tillgodogör sig det foder som han äter just nu och det är därför som han tappat muskler då han för övrigt verkar röra sig som han ska och han visar ingen smärta. Tim åt ju färskfoder tidigare men pga platsbrist var vi tvugna att gå över till ett torrfoder och efter det tappade han i muskulatur, dock byttes fodret i samband med att han rehabiliterades som mest för sin svaga höft så en del beror säkert på att han inte är igång lika mycket som han var i våras innan han fick sin muskelinflammation. Idag har vi iallafall efter mycket klurande köpt ett nytt foder som innehåller mer protein som vi ska testa att ge Tim samtidigt som jag börjat lägga in lätta muskeltränande pass i Tims vardag då han genom ren lydnad  "tvingas" att skritta i kuperad terräng och då lyfta ordentligt på benen. Jag misstänker nämligen att Tim (eftersom han går så mycket lös) fuskar lite när han tar sig fram, han travar gärna och blir det jobbigt  i ex backar "drar" han sig fram genom att galoppera och därigenom använder han inte bakbensmuskulaturen på samma sätt. Ja jisses....det är verkligen mycket att fundera över när man har en hund som Tim med en d höft som är riktigt svårmusklad och ganska tanig (har han alltid varit), samtidigt som han håller igång i full fart även om han är trött bara för att han har en sån vilja.

Nog tjatat om det....hundarna har som sagt fått skogspromenad idag en och en där Tim fick träna bakbensmusklerna och Ina fick träna kontakt med matte. Ina är nämligen ganska självupptagen när hon blir lös då hon tycker det är så kul att bara få springa så hon håller inte riktigt koll på mig hela tiden så idag gömde jag mig i skogen när hon inte såg. Ina blev rätt förvånad över att matte försvann och efter att hon hittat mig var hon  bra mycket mer kontaktsökande trots att hon var lös.  På eftermiddagen fick hundarna vara hemma ensamma ett tag när vi åkte och handlade lite och när vi kom hem fick dom lite fredagsgodis i form av varsit märgben.

Lite bilder från dagen som vanligt.....

Vadå skritta....jag har ju ben som är gjorda för att springa ju!!!


Jaja ok då matte...jag ska ta det lugnt....dumma muskelträning....


Undra hur länge jag måste vara still innan matte tagit det där förbaskade kortet....


Gottit märgben jag fick du matte...slurp!


Nu får det vara färdigtuggat för stunden....slickelislafs!


Kommentarer
Postat av: alla strövelstorpslagottona

Vilket gott fredagsgodis ni fick då. Vi vill också ha.!!!!!!

pussar

2009-01-24 @ 00:43:59
URL: http://lagottoflickorna
Postat av: Marianne

Märgben är alltid välkomna hos våra hundar. De får nya två gånger i veckan.

Hundfoder är rena djungeln och skojarmarknaden. Kolla noga på säcken så att proteinerna kommer från rent kött/ägg mm och att smältbarheten är hög. För det är inte mängden proteiner som fodret innerhåller, utan kvalitén på dem som avgör om hunden drar nytta av dem.

Ha det gott

2009-01-24 @ 00:51:57
URL: http://www.ekoxenskennel.se
Postat av: lotta, Juni o Cola

gottgottigottgott!!! märgben ..det e grejer för "små" vovvar det:D vad synd med muskelproblemen:( hoppas ni får ordning på dem.

2009-01-24 @ 07:53:16
URL: http://www.juniocola.bloggagratis.se
Postat av: molle

förstår verkligen ditt problem..molle använder typ aldrig sina bakben,, han förliter sig bara på frampartiet där han är stark som f..n..

Jag måste tvinga honom helt enkelt

2009-01-24 @ 11:06:34
URL: http://bobmarleys.wordpress.com/
Postat av: Åsa

Hoppas att du snabbt får ordning på Tims bakparti den här gången. Det är nog tur att du fått lära dig allt om hur du ska göra så att du liksom kan bromsa i tid nu.

Nospussar

2009-01-24 @ 11:56:15
URL: http://ettlitetkatteri.bloggagratis.se/
Postat av: Tessan med "pälsbollarna"

Hmmmm...låter inge vidare, men med din envishet:) så kommer ni fixa hans muskler ska du se! Själv vill jag ha en ny kropp!

Kramis på dig och tack för dina fina inlägg i min blogg...

2009-01-24 @ 12:56:18
URL: http://www.ackebus.se
Postat av: lotta, Juni o Cola

haha..ja alltid roar man någon;) nu måste jag försöka kolla upp om det finns en matchande mobil till den rosa datorn jag vill ha;) jäkligt va r ju att det va jag själv som hade lagt i maskinen...så jag kunde inte enns skylla på nån annan;)

2009-01-24 @ 22:22:11
URL: http://www.juniocola.bloggagratis.se
Postat av: Cavvetjejernas matte

Hoppas du slipper börja om från början med all rehab på Tim igen.

Visstär det skönt att slippa stå vid spisen ibland. Bra alternativ med hämtmat!

2009-01-24 @ 22:33:06
URL: http://www.cavaliersajten.bloggagratis.se
Postat av: Kasper

Åh Timsen, hoppas du får ordning på dina muskler! Du har en så fin matte, så det ordnar sig säkert. Och vilka smarriga märgben ni fick, du och Ina! Jag har fått baconrullar... titta hos mig får du se.



Matte har tagit datorpaus några dar - och nu ser hon att din matte har fyllt år!!! Så både jag och matte säger GRATTIS till henne!!!!! Jättemycket grattis!

Nosgos på dig och Ina!

2009-01-25 @ 02:25:24
URL: http://www.belof.se/Kasper-index.htm
Postat av: malte o snoki

¨å va det äta märgben på alla bloggar vi blir så avis!!!!

va fiffig du är som vet råd o gömde dig där så hon fick leta efter dig!

va bökig problematik där med timsingens muskler, svår balansgång, hoppas ni hittar nåt bra foder o får fart på lillstjärten igen!

kram o slafsisar

2009-01-25 @ 11:45:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0