Står på benen idag...

Idag mår jag lite bätte, är fortfarande trött och har huvudvärk men jag står på benen iallafall. Jag lyckades samla kraft och ta med mig mina huliganer ut till en tom kohage med bra sikt här i närheten där det inte var några andra så att jag kunde släppa dem lösa så att de fick rasa av sig. Nu kanske det inte är den bästa aktivering man kan ge sin hund men de fick iallafall rasa av sig en del energi utan att jag behövda jobba ihjälp mig eftersom vi var ensamma på plats och det är inhägnat. Efter att de sprungit av sig lite roade sig Ina med att strosa omkring, tugga pinnar och bara vara. Tim däremot höll sig runt mig med en blick som sa "ska vi inte jobba matte....nu,nu,nu...." Gjorde ett par inkallningar med Tim och lite lätta trix så han blev lite nöjd min lilla arbetsmyra (det var vad jag orkade med). Passade på att låta hundrana hoppa upp på lite stenar, berömde spontaninkallningar och spontan ögonkontakt så jag fick upp lite intresse för mig igen. På hemvägen skötte dom sig som änglar och gick snällt på slakt koppel vid sidan utan tjafs, dock mötte vi inga hundar men väl cyklist och stavgångare utan problem så det var skönt.

Två huliganer på lösen ;)






Ja, ja matte vi sitter väl här på stenen då...är du klar snart?




Pinntokiga Ina.....Matte titta vilken fin pinne!!!


hepp...skit i det då matte!.... får väl roa mig själv då...gnaga gnaga....


Kolla jag kan apportera utan att du bett mig matte, vill du ha den här?


Om jag ligger här och är söt då....får jag inte en godis då????


Efter promenaden var jag helt slut, dock verkade hundarna rätt nöjda för de har legat och sussat lugnt hela eftermiddagen så det känns bra. Bara jag piggnar till ytterligare lite så ska jag försöka komma igång och klickerträna hundarna igen, behöver träna mer kontakt och positioner så att jag har något att utgå ifrån sen. Nu blir det nog lite vila igen, egentligen borde jag plocka undan alla julsaker men jag orkar inte riktigt ta tag i det....bläää...

Du matte....vi behöver nog en ny biabädd för vi får inte plats...


Kommentarer
Postat av: Sigge

Så skönt att du mår bättre. Ina skulle jag vilja träffa. Har massor med bra pinnar att visa henne

2009-01-16 @ 19:18:00
URL: http://www.geocites.com/siggesvamphund
Postat av: Åsa

Jag älskar verkligen bilder på dina hundar! Skönt att du är bättre nu.

Strunta i julsakerna, det gör jag för tillfället ;) De står väl inte i vägen? Har fullt upp med att läsa en massa.

Kramis

2009-01-16 @ 20:25:07
URL: http://ettlitetkatteri.bloggagratis.se/
Postat av: Tessan med "pälsbollarna"

Skönt att du börjar bli piggare tjejjen!!



Må gott med dina två juveler!

Kramis

Postat av: Kasper med matte

Ser skojigt ut det där, att vara två! Va fina ni är! Ser liiite skojigt ut det där med pinnar - fast jag vet inte riktigt... jag är nog mer en sniffare!

Härligt att matten är bättre, för då blir ju livet roligare för er allihop! Pussa på matte från mig också! /Kasper

2009-01-17 @ 02:01:33
URL: http://www.belof.se
Postat av: malte o snoki

ta mattes stora biabädd!!

håll dig lugn nu fialotta så du blir frisk ordentligt!

försökte lämna kommentar på matmyset men ja tror inte det gick tyvärr, men vilken kanonbuffe!!! kan man hyra dig till nyår!?

2009-01-17 @ 13:28:56
Postat av: Frippe

Vad bra att du blir piggare!

Det blir så slemmig på posten och jag ska vara tvungen att skicka så mycket dregel till er..

Va fan gör det om du bara släpper dom i en hage nu när du är sjuk??? Du gör ju så mycket med dessa två annars så jag får dåligt samvete som bara har en och ska snart få hem en till och jag har ingen motivation och göra inget!!....

Du tar så fina bilder på dina hundar, det är roligt att se dom.

Krya på dig kramar från oss....

2009-01-17 @ 15:10:50
URL: http://frippe.bloggagratis.se
Postat av: Elenor och flatten Zidane

Så fina bilder!!! Vad skönt med en ordentlig kohage att släppa hundarna i. Jag fattar inte vad det är med vissa hundar och pinnar?? Zidane är också tokig i pinnar..., Trevlig helg!

2009-01-17 @ 16:41:28
URL: http://www.ilsanosfatboy.cybersajt.se
Postat av: lotta, Juni o Cola

men wow, så fina bilder..som vanligt. de e så snygga(både hundar o bilder) hehe..jasså en pinngalen liten dam:)då kan hon alltid roa sig själv i skogen iallafall då;)

2009-01-17 @ 21:35:34
URL: http://www.juniocola.bloggagratis.se
Postat av: Cavvetjejernas matte

Jobbigt när man känner att man inte har dom rätta krafterna. Ta det försiktigt så du inte drar på dig följdsjukdomar.

Vad fina dom är där dom sitter på stenen.

Kry på dig!

Kram

2009-01-18 @ 11:18:43
URL: http://www.cavaliersajten.bloggagratis.se
Postat av: catrin o malte o snoki

hoppas du mår ännu bättre idag så dina huliganer inte kört slut på dig!

2009-01-18 @ 15:20:12
Postat av: Frippe

God dagens på er!

Vad har ni hittat på idag då mina vänner???

Här händer det inte så mycket må jag säga, men nu har hon kommit på att jag har tandsten, för det luktar Bajs i min mun!!!

Sen så ska jag in i tortyrkammarn, säger hon. För att vi ska åka bort till helgen, till Åbo på utställning!! För att inte tala om kloklippningen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Kramis på er...

2009-01-18 @ 16:52:28
URL: http://frippe.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0