Dagarna går...vi börjar med torsdagen och fredagen :)

I torsdags träffade jag Sara med vovvar för lite träning och umgänge. Med Tim blev det mest några få freestylemoment, lite bus och mys. För Inas del var koncentrationen inte på topp men ett par snabba lägganden lyckades vi träna samt nåt läggande under språngmarsh vilket fungerade :) Annars blev det mest fokus på passivitetsträning och kunna sitta nära Sara och hennes vovvar utan att det ska grejjas med annat. Framför allt Ina har svårt att bara vara still utan att börja hitta på egna saker som att gräva, äta mossa, försöka dra igång Tim mm men jag tycker ändå att det går allt bättre. Jag tror att hon så smått börjar inse att jag startar och bryter aktiviteter och jag hoppas på att få det att fungera allt mer eftersom jag ser att hon stressar av bättre när hon inte får möjlighet att grejja med en massa hela tiden. Hundarna var bra trötta när vi kom hem, just att bara vara och få "kravet" att man ska koppla av är något som tar på dom (framförallt på Ina).

Fick några bilder som Sara tog då jag inte hade med mig någon kamera.

Ina låg bitvis relativt lugnt utan tjafs


Timse var lite småflamsig mot vad han brukar och ville mest böka och grejja hos mig


Kan ha och göra med att Ina gärna ville störa Tim så fort han lagt sig.....


Bättre att ligga i mattes famn en stund då ... lillla Timsevimse tramshund ;)


I Fredags blev det en lugn dag för hundarna men på kvällen gick hussse iväg och gömde sig en bit bortanför där vi bor så att Tim fick spåra upp honom efter ca 15 minuter. Spåret gick mitt i bostadsområdet på både asfalt, hårt grus , gräs och lite berg och Tim var riktigt duktig. Två små husseluktande skinnbitar hade lagts ut i spåret och Tim stannade till vid dessa och markerade (även om han ej lyfte upp dem). Nyttigt för Tim att få gå på så olika underlag med störningar av folk som korsade vägen framför honom. Sen tror jag på att ibland låta husse sitta i slutet bara för att få lite extra driv på Tim i spåret då han ofta kan tappa intresset för spårslutet, han ska ju ändå inte tävlas (eftersom han räknas som dopad pga sin Rimadyl) så då kan man ju ta ut svängarna lite extra för att få en rolig aktivering.

Idag har vi haft sökkurs med Ina och på em tog jag en härlig promenad med Tim och pappa/Zingo men mer om detta får det bli imorgon eller nåt för nu är jag aldeles för trött för att orka blogga mer......Zzzzzz...

Kommentarer
Postat av: Tessan och "pälsbollarna"

Helooo!!!



Ska försöka skicka några bilder från söket ....är bara för trött nu! Inga super bilder men ngt:) Så mysigt ni tjejjer har det....så kul att ni träffats och kan träna ihop!!



Kramis!

von "trötter"

2009-07-19 @ 00:19:56
URL: http://minahundarochjag.blogg.se/
Postat av: Kasper

Tittar in för att säga nattinatti - äntligen!

Ser att ni som vanligt haft massor av aktiviteter för er. :)

2009-07-19 @ 02:05:16
URL: http://www.belof.se
Postat av: malte o snokis me matte

å vi tycker timsevimse trams hund är en riktig söting!!! jaså han är lite smådopad han...ja vi säger då det...huvudsaken att killen mår bra i mage o bak!

slafspussar

2009-07-19 @ 11:52:35
Postat av: Sigge Svamphund

Lyckliga du som hittar soppar säjer matte.

Här är der såligt med dom ännu bara tonvis med kantareller.

Grynsoppen ser ju ut som en smörsopp utan ring på foten.

Örsoppen växer ju tuvat oftast efter stigar och kanterna av skogsbilvägar.

Små fasta örsoppar kan man mycket väl blanda med annan svamp.

De är ingen höjdare ensamma eftersom de är ganska smaklös men som blandsvamp funkar de utmärkt.

2009-07-19 @ 13:03:29
URL: http://svamphunden.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0