Gårdagens träning, en lyckträff :)

Igår var jag och Ina i valla och tränade lite ihop med Linnea och Zumi. Började med att jag tog en promenad och Ina fick svalka sig lite uppe vid universitetet för att ladda ur lite av den västa energin innan vi gick vidare upp mot valla.

Fört ett litet svalkande "dopp", det är ju aldrig fel......


Ina gjorde ett djupdykning i min ryggsäck i ett obevakat ögonblick och snodde "trasan", hon vet att hon inte får ta saker ur väskan därav hennes knasiga blick.....busunge!



Jag var lite rädd att Ina skulle vara riktigt bitchig på samträningen med tanke på att sist vi sågs så betedde sig ju Ina inte så trevligt...  dock har jag ju verkligen kanonfolk att träna med så det blev riktigt trevligt, tack för det Linnea! Vi började med att bara stå och prata ett tag och sen satt vi och pratade och det gick över förväntan då Ina var väldigt lugn för att vara henne. Sen tränade vi lite i omgångar och Ina var riktigt trevlig, nu fick hon ju vara kopplad förutom vid något läggande och en inkallning då jag ville ha lite extra koll på henne men hon skötte sig bra. Tränade en del ingångar/vändningar och imellanåt är Ina med och verkar ha koll men sen ibland så snurrrar hon till det... jag tror att hon förknippar fotgående med att titta på matte och inte fullt lika mycket på positionen i sig. Det är ju helt mitt eget fel då jag fokuserat mest på hennes attityd och kontakt än själva positionen eftersom hon är så lättdistraherad av omgivningen. Igår hade hon dock små glimtar av riktigt bra position och en härlig atttyd även om hon gärna vill tränga lite och försöka sno belöningen då jag fortfarande ofta har den synlig. Ina var även riktigt kelig igår och kunde slappna av såpass att hon imellanåt kunde ligga hos mig och ha det gott. Bara det i sig är en stor seger eftersom Ina brukar ha svårt att varva ner så fort vi är stilla eller sitter ner.

Linnea och Zumi



Härliga Zumi har stenkoll på sin matte!


Fick massa härliga bilder av Linnea på mig och Ina så idag blir det en hel drös med egobilder på oss;)

Tränar linförighet....




Bitvis hade hon riktigt härlig attityd!


ingångar är svårt när man i ivern tappar kroppskontrollen ;)


Min boll och jag tänker aldrig släppa!!!


Ge mig min boll!


sitt stanna kvar...


Inkallning med fokus på farten....


Läggande under gång gick riktigt bra :)


Ina var riktigt lugn och avslappnad imellanåt när vi hade paus


Klia magen är mysigt!


Gosetjejen!

Kommentarer
Postat av: Anna Eriksson

Vad kul att det går så bra med träningen.Ina ser riktigt fint ut.

Anna

2009-07-04 @ 10:26:57
URL: http://www.anamcaras.se
Postat av: Sussi

Vilka fina bilder du fick på dig och Ina..

Jag måste säga att Ina låter lite som Doris i temperamentet.. Märker det mer och mer ju mer du skriver. Det är så mycket som stämmer in. Lite kul att läsa hur du löser vissa "problem". Om det funkar på Ina så kanske det funkar på Doris också :-)



Ha en fin dag

2009-07-04 @ 10:31:39
URL: http://allt-om-inget.bloggagratis.se
Postat av: Frippe med matte

Hejsan på er!!!

Helt underbara bilder som vanligt hos er.

Vad du är duktig att hålla på att träna dessa underbara vita ulltussar.

Lite bus får det vara!! Håller på dig Ina!!!!

Kram på er..

2009-07-04 @ 11:14:39
URL: http://frippe.bloggagratis.se
Postat av: Anonym

Ni verkar ha riktigt mysigt ihop du och Ina. Gott att veta.....skönt att hon skötte sig denna gång :) / Pia

2009-07-04 @ 12:06:08
Postat av: Sara

Sista bilden var bara för söt, vilken gosgris hon är Ina :)



Kram!

2009-07-04 @ 13:50:54
URL: http://www.ikarosochozzy.blogspot.com
Postat av: Sussi

Doris kommer från Falun.. En kennel som heter Rolling dog´s kennel.



Vart kommer Tim och Ina ifrån? Är dom två från samma kennel? Är också lite nyfiken! :-)



2009-07-04 @ 16:45:59
URL: http://allt-om-inget.bloggagratis.se
Postat av: Tessan och "pälsbollarna"

saknade er på söket idag....

Kramis!

2009-07-05 @ 00:15:21
URL: http://minahundarochjag.blogg.se/
Postat av: pillan

ni verkar ha det riktigt mysigt..vilken kontakt hon har, ser ju toppen ut

2009-07-05 @ 08:47:20
URL: http://www.pillans.se
Postat av: camilla

Åhhhh en sån fin mysbild!!!



Va roligt att träningen går så bra! Ni är verkligen duktiga!



Kram

2009-07-05 @ 10:28:24
URL: http://www.bentley.bloggagratis.se
Postat av: Torsten

Ni är så himla duktiga!!! Fina, söta Ina!

2009-07-05 @ 12:04:47
URL: http://www.prinstorsten.bloggagratis.se
Postat av: Kasper

Som vanligt är jag nästan sum av beundran över allt ni orkar och klarar av.

Ina är ju en riktig gosis, ser helmysigt ut på dom där sista bilderna! :)

2009-07-05 @ 13:01:27
URL: http://www.belof.se
Postat av: malte o snokis me matte

va duktiga ni är o vilka härliga foton, hon är en riktig goseklump! blir inte timse avis?

slafspussar från ett regnmulet skåne

2009-07-05 @ 15:14:55
Postat av: Cavvetjejernas matte

Vilken härlig blick hon har Ina där hon sticker iväg med den snodda trasan!

Ser ut som ni har jättefin kontakt med varandra nu, du och Ina. Vad kul att det går så bra!

Kramis

2009-07-05 @ 17:54:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0