Samträning och lite annat

Som vanligt så springer dagarna iväg..... ikväll var jag iväg med Ina till ryd för lite samträning. Tycker det gick skapligt förutom att hon härjade en hel del under den gemensamma promenaden och var ganska i gasen idag. Vi fick iallafall till ett par fina lägganden under gång där hon är snabbt ner i backen så det känns som det börjr sitta så smått även med störning nu. Anars blev det lite träning med apporten, mest fasthållande både i rörelse och stillhet. Bitvis går det skapligt även om hon gärna vill tugga men imellanåt har hon lätt att antingen börja kampa med apporten eller dra en repa på egen hand så jag måste få mer fokus på att apporten bara är ett moment och göra belöningen viktigare så att hon inte ser apporten som en leksak.

Sara och Ikaros tränar freestyletrix


Fina terven Zorro


Jag och Ina tränar fasthållande av träapporten


nananananana du kan inte ta mig...MIN apport!!!...... Ina i ett busfnatt mitt i apportträningen... (gissa varför långlinan behövs....)


Loss.... (här syns det att Ina gärna vill kampa om apporten men samtidigt vill jag ju inte att hon ska bli för slapp och tugga massor istället, svårt det där...)




Annars har det inte hänt så mycket, jag jobbar för fullt just nu så Jonas tar hand lite extra om vovvarna eftersom han har semester. Idag gick ha en långsväng med Tim borta vid gropen där Tim även fick leta upp sin boll. Bra för Tim att få gå ordentligt lös i kuperad terräng och jobba på med bakbensmusklerna även när matte jobbar. I söndags var även Jonas på sökkursen med Ina då jag behävde sova då det lätt blir ganska sent. Det hade gått skapligt även om hon var rätt trött sen lördagens heldag utomhus. Annars har jag mest tränat lite inomhus med vovvarna, korta klickerpass  med apporten för Inas del och börja till freestylens "om" med Tim.

Nu väntar snart sängen för min del, ska upp tidigt och jobba så jag får kolla in till er andra vid tillfälle när jag är lite piggare.

Kommentarer
Postat av: Kasper

Massa fina bilder som vanligt. - Jag har bara busat som vanligt. Och sniffat och sniffat och sniffat...

2009-07-28 @ 23:27:49
URL: http://www.belof.se/
Postat av: Sara

Tack för en härlig kväll! Ina är bara för söt när hon spexar till det, det är svårt att hålla sig för skratt ibland :)



Kram!

2009-07-28 @ 23:43:10
URL: http://www.ikarosochozzy.blogspot.com
Postat av: Torsten

Ni tränar så duktigt och resultat verkar det ju bli!

HOn är så söt Ina!!!

Ha det gott!

2009-07-29 @ 07:38:04
URL: http://www.prinstorsten.bloggagratis.se
Postat av: Ann-Helen

Vilka fina bilder, Zorro var helt slut när vi kom hem. Ska vi försöka träna någon dag nästa vecka

Hej så länge

2009-07-29 @ 11:37:45
Postat av: Tessan och "pälsbollarna"

Sååå duktiga ni är! Avis....ska försöka komma med ngn kväll....Just nu är det bara gnäll på mig:)

Kramis....Jonas sa väl till dig att det är sökträning söndag 17.30??

2009-07-29 @ 23:25:47
URL: http://minahundarochjag.blogg.se/
Postat av: Tessan och "pälsbollarna"

Sååå duktiga ni är! Avis....ska försöka komma med ngn kväll....Just nu är det bara gnäll på mig:)

Kramis....Jonas sa väl till dig att det är sökträning söndag 17.30??

2009-07-29 @ 23:32:12
URL: http://minahundarochjag.blogg.se/
Postat av: Tessan och "pälsbollarna"

Sååå duktiga ni är! Avis....ska försöka komma med ngn kväll....Just nu är det bara gnäll på mig:)

Kramis....Jonas sa väl till dig att det är sökträning söndag 17.30??

2009-07-29 @ 23:38:28
URL: http://minahundarochjag.blogg.se/
Postat av: malte o snoki me matte

ja hur går det på jobbet? hoppas bara bra!

det är kul o se hur duktiga ni blivit!

matte har blivit oförskämt brun o fin!

slafspussar

2009-07-30 @ 21:29:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0