Äntligen en blogguppdatering...

Har varit lite mycket ett par dagar för min del med möten, arbetsintervjuer och annat så hundarna har fått ett par ganska tråkiga dagar med vanliga promenader och lite klickerträning av trix inomhus. Idag blev det iallafall träning i valla med Sara och Frida så jag tog med mig båda hundarna dit. Tim fick träna rutan med tasstarget i samt apportering där jag medvetet la fokus på ett säkert gripande och inte farten. Placerade apporten dels i närheten av de andra hundarna som störning och även på olika avstånd så Tim var tvungen att behålla fokus för att gripa bra om apporten. Tycker han var duktig med ett bra gripande även om farten lämnar mycket att önska men det får jag träna mer separat sen för trycker jag på honom för mycket innan gripandet är bra så brukar han bli väldigt sladdrig i munnen.  För Inas del blev det främst lite träning av fasthållandet med apporten, bitvis griper och håller hon bra så länge jag är i rörelse men hon är forrtfarande väldigt osäker och vill gärna börja leka med apporten så vi skyndar långsamt och provar oss fram lite. Är ändå nöjd över att hon behöll så pass bra fokus på mig trots de andra hundarna att hon tog apporten. Nyttigt att ha med båda hundarna och turas om att låta en av dem sitta uppbunden, Tim är riktigt duktig och lägger sig oftast rätt fort men Ina tycker det är jobbigt och skäller en hel del men bitvis ligger hon/ är tyst så med träning hoppas jag på att hon ska acceptera det mer och mer.

Tim var otroligt intresserad av Ronja idag och tyvärr drog han fram till henne vid ett tillfälle, tur man har så tålmodiga träningskompisar. Frida trodde att hon nog snart var på väg in i löp så jag misstänker att det var därför Tim var extra intresserad för han brukar inte vara så påstridig. På hemvägen var Tim helt stollig och bara full i bus så det slutade med att jag fick ha båda i koppel. Dom var rätt trötta och nöjda när vi kom hem, skönt för dom att få utlopp för sin energi efter att ha haft ett par tråkdagar.

Tim tränar rutan med hjälp av tasstarget... dock är hans kroppskontroll inte den bästa....


Ina tycker livet är pest när hon får vara uppbunden medan jag jobbar Tim...men ack så nyttig träning


Frida med Ronja som Tim tyckte var sååå intressant idag....


Sara med sina grabbar


Annars har det inte hänt så mycket, dagarna springer iväg i full fart känns det som just nu utan att det blir så mycket gjort.

Kommentarer
Postat av: Kasper

Den där intressanta Ronja - tycker du var superduktig som trots henne lyckades koncentrera dig på en träig apport!! :)

Ni är bara så jättefina, både du och Ina!!

2009-06-11 @ 23:42:24
URL: http://www.belof.se
Postat av: Sara

Tim är verkligen inte den som stressar upp sig över mycket men jag förstår att han var intresserad av Ronja för hon är en bra söt tjej :)



Kram

2009-06-12 @ 03:17:17
URL: http://www.ikarosochozzy.blogspot.com
Postat av: Jeanette

Hej,



ja, roligt att höra av dig. Du är duktig som alltid!

Ja, lägret var bra... jisses, vad vi leker;-)

Har inte träffat Ina men du kan ju prova. Sly passar det bra då hon inte är en stressad BC... det är bara att kämpa på;-) KRAM P.s Vore skoj & träffas ngn gång

2009-06-12 @ 12:11:07
URL: http://www.starsweepers.se
Postat av: Frippe & Cash med matte

Det är väll klart att man inte kan hålla fokus på något så tråkigt som "rutan" när det står en sådan kalaspingla som Ronja bredvid och som dessutom luktar gott!!! Jag förstår dig Tim, jag hade gjort samma sak. Så det så.

Matte här: Nä det är inte det lättaste kan jag ju säga, ioch med att han är så bakhög så måste jag ju komma på ett sätt att ställa honom så att det inte syns så mycket. Ja, jag hoppas att huset blir fint när det blir klart så att man inte slitit i onödan. L

Kram på er...

2009-06-12 @ 12:17:40
URL: http://frippe.bloggagratis.se
Postat av: Pebbels

Tror att det kan vara nyttigt med några tråkiga dagar, hundarna verkar bli supertaggade efter det. Pebbels har ju haft lite småtråkigt nu när jag har varit så ledsen, men det känns ändå som att hon har kunnat ta det med ro. Och nu när jag har börjat vakna till liv igen så är hon väldigt taggad.



Ps. Klart att Tim måste fram och nosa lite på en söt brutta. ;)

2009-06-12 @ 15:49:16
URL: http://hundtraningen.blogspot.com
Postat av: Åsa

Ni ser ju ut att slippa regnet i alla fall! Här värker det ner jämt, alltid, för evigt känns det som...

Kramis

2009-06-12 @ 16:22:07
URL: http://ettlitetkatteri.bloggagratis.se/
Postat av: Sigge Svamphund

Förstår dej Tim så klart snygga bruden var intressantare.

Börjar hon dessutom lukta gott så är det ju extra trevligt.

Tänk att människor aldrig begriper vad som är viktigt för oss.

2009-06-13 @ 19:08:02
URL: http://svamphunden.bloggagratis.se
Postat av: lotta med Juni o Cola

här blir det inte mycket gjort...ute iallafall. regnet fullkomligt vräker ner:(

2009-06-14 @ 18:08:52
URL: http://juniocola.bloggagratis.se
Postat av: Torsten

Klart att man blir lite "till sej" när man träffar en söt tjej....

Hoppas ni haft en bra helg!

2009-06-14 @ 18:34:45
URL: http://www.prinstorsten.bloggagratis.se
Postat av: malte o snokas

ja det kan inte va lätt att vara två hundar som båda vill träna samtidigt....om det vi ingenting...vi är viserligen två men vi är alltid tillsammans...hrm...o tränar? nja...jo men vi lärde oss sitt o stanna o stå samtidigt iaf....

slafspussar

2009-06-15 @ 11:44:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0