Gårdagens midsommarfirande

Igår for vi till bekanta i Boxholm  för att fira midsommar. Det blev traditionell lunch med sill och potatis, jordgubbstårta, dans kring midsommarstången, lekar, grillning, kubb mm. Hundarna fick vara med nästan hela tiden utom senare mot kvällen vid lekarna då jag först satt med dom vid sidan av för att dom inte skulle vara ivägen men sen fick dom ligga en stund i bilen och vila då dom hade lite svårt att slappna av när alla for runt.  Dock sov dom gott medan dom låg i bilen så dom tyckte nog det var lite skönt med en paus. Överlag tycker jag dom var ganska duktiga, Ina skällde lite ibland men annars brydde dom sig inte så jättemycket om folket. Dom roade sig mest med att leka med varandra, ligga under bordet och städa all mat som spilldes av småbarnen, tigga lite kel samt bli bjudna på prinskorv.

Bilderna säger nog mer än ord skulle jag tro :)
 
Vi var först på plats så hundarna roade sig med att busa och undersöka tomten


Sen kom allt folk så då blev det mycket att hålla reda på




Tim hittade en kelkompis...


Lunch under tak för säkerhets skull...man vet aldrig med midsommarvädret


Jag och hundarna tar en paus medan dom andra leker


Puss på dig Ina!


Lite får man ställe upp för laget...jag och "husse" i säckhoppsstafett....inte min starkaste gren så jag tror laget hade klarat sig bättre utan min medverkan ;)


Mormors lilla kråka skulle ut och åka ingen hade hon som körde.....


Kvällsgrillning


Lite gottis och kvällsmat i det fria är ju aldrig fel tycker Tim som åt så fort han kunde....


Ina tog lite mer tid på sig....


På natten valde vi att sova i tält för att hundarna skulle slippa bry sig om dom andra, jag tror hundarna sov rätt gott medan jag mest frös och kände mig stel trots att Ina låg nära mig och värmde mig imellanåt. På morgonkvisten tassade vi in i huset då vi såg att dom var vakna och sen bjöds det på frukost innan vi for hemmåt.

Tim tog på sig morgonens uppgift som första barnpassare


Jag försökte få upp värmen efter tältandet, vad är bättre en lite morgonmys med ett barn som kryper upp i famnen :)


Hundarna har mer eller mindre sovit sen vi kom hem, det blev en dag full med intryck för dom igår så då kan man behöva vila upp sig lite.

Zzzzz......jobbigt och fira midsommar....


Skönt att vara hemma i sin egen soffa....

Kommentarer
Postat av: Pia

Mysigt ni har haft i midsommar....Fortsatt glad midsommar....på midsommar dagen :) Slappa i soffan är inte fel..

2009-06-20 @ 21:29:31
Postat av: lotta med juniocola

oooh så härligt:)jättemysigt ju:)ha en fin fortsättning på helgen o sommaren:)

2009-06-20 @ 22:23:50
URL: http://juniocola.bloggagratis.se
Postat av: Cavvetjejernas matte

Å, vad mysigt ni ser ut att haft det i helgen. Vi mår toppenfint igen.

Kram

2009-06-20 @ 23:45:42
Postat av: Torsten

Mysigt ni har haft det! Borta bra, men hemma är alltid bäst!

Ha det fortsatt gott!

2009-06-20 @ 23:46:20
URL: http://www.prinstorsten.bloggagratis.se
Postat av: Gazton

Trevlig midsommar önskar vi i Avesta

2009-06-21 @ 00:13:31
URL: http://gaztons.wordpress.com/
Postat av: Sara

Ni ser ut att ha haft en härlig midsommar med massor av bus och skoj, både för er och hundarna :)



Kram

2009-06-21 @ 01:05:47
URL: http://www.ikarosochozzy.blogspot.com
Postat av: Jeanette

Vilken mysig midsommar ni har haft! Trevlig fortsättning på helgen... en annan jobbar... Så får vi höras;-)

2009-06-21 @ 07:44:59
URL: http://www.starsweepers.se
Postat av: Sussi

Vilken kul dag..

Vi hade tur att det blev uppehåll under eftermiddagen så Doris kunde också vara med praktiskt taget hela kvällen. När vi åt och lite senare på kvällen fick hon också ligga och sova en stund i bilen men det vara välbehövligt som hon hade lekt. När vi kom hem knatade hon direkt till sängen och la sig och sov, helt slut!! hihi



Ha en fin dag

2009-06-21 @ 11:30:05
URL: http://allt-om-inget.bloggagratis.se
Postat av: Pebbels

Ser ut som om ni hade det urmysigt!

Jag ska pröva det där du skrev om att ha Pebbels i rörelse och se om det fungerar bra. Låter ju som att det borde funka. :)

Tack för tipset!



Kram

2009-06-21 @ 13:40:14
URL: http://hundtraningen.blogspot.com
Postat av: Sigge Svamphund

Verkar som om ni haft en superbra midsommar.

Där jag var kom det ju bara en massa hälsovådligt regn

2009-06-21 @ 19:39:24
URL: http://svamphunden.bloggagratis.se
Postat av: malte o snokas me matte

vi tycker mattes säckhoppsstil var storslaget stilig! heja matte!!

2009-06-21 @ 20:03:05
Postat av: Therese

Ser ut som ni har haft en mysig helg ni med och lite mer fartfylld än vår ;)



Självklart! Jag hör av mig om vi hamnar i Linköping framöver :)

2009-06-21 @ 20:52:30
URL: http://www.hundbiten.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0