Vilken värme vi har!

Jisses vilken helg det har varit, riktigt varmt och strålande sol.... hundarna halvtrötta i värmen och jag smått rödsvedd i skinnet. I fredags grillade vi hos min far och hundarna fick vara med ute på tomten där dom fick ligga kopplade och tugga ben medan vi åt. Dom skötte sig faktiskt riktigt fint och Ina var riktigt tyst trots att hon såg grannhunden och lite annat.

Igår fick hundarna en lugn dag då jag ägnade mig åt att plantera lite blommor och sånt. Det såg mest ut såhär hemma hos oss då...


Idag var det upp tidigt för sökträning med Ina. Hon gick ut som näst sista hund så det hade börjat blir rätt hett då. Ina fick en manlig figge för första gången idag, först tyckte hon att han var lite läskig så hon reste ragg och skällde men då hon och Pyro fick vara med och valla rutan idag så släppte det då  hon fick hälsa ordentligt i lugn och ro innan vi började. Var så kul att se att hon vågade sig ut och att hon nästan bjöd upp till lite frivilligt bus idag. Hon fick två utplanteringar samt två korta motivationsfiggar där den avslutande figgen (den manliga) fick ta av henne tjänstetecket och komma in med henne.

Ina iväg klockrent mot första figgen :)


In med första figgen (Tessan) i full fart....


Här planteras andra figgen ut, första gången det är en man som figgar och jag var lite fundersam på om det skulle gå eftersom Ina kan bli rätt reserverad mot främmande folk, framförallt män.....


Japp det funkade och hon gick ut, duktig tjej!


Nähe du matte jag tänker inte stanna där.....Sista figgen där Ina inte ville stanna kvar hos figgen först


Dock jobbade figgen på bra och fick ut henne igen för lite "avklädning" och avslutande bollbus :)


Tjoho det var ju en skojjig "gubbe" i skogen...inte alls farlig och min boll hade han också....


När vi kom hem la sig Ina och sov, helt slut efter att ha jobbat i värmen. Vi passade på att låta henne vara hemma och vila medan vi tog med Tim och åkte till Tinnerö där vi gick en lugn runda vid smestad dammar och sen över bort mot Berga där Tim fick svalka sig lite i Tinnerbäcken på ett ställe där jag ofta var med min första hund då jag bodde i närheten då. Har inte varit där på säkert 5 år så det var lite mysigt att komma dit igen även om det väckte en del minnen från min förra hund. Tim tyckte det var spännande att gå på ett nytt ställe med nya dofter och njöt i det svala vattnet.

Matte får jag bada...snälla?


Varmt ute...tungan hänger som en slips....


Men kom då!


Timse som vanligt gåendes mig hack i häl 
 

Äntligen svalka!


Då får man lite ny energi....


Gott med kallt härligt porlande vatten


Plask plask!


Mysigt att ligga i vattnet.....


Resten av dagen har varit lugn, hundarna har varit trötta och vi har mest suttit på balkongen och tagit det lugnt. Nu väntar sängen då jag ska iväg och jobba lite imorgon...Zzzzz....

Kommentarer
Postat av: Pebbels

Kul att det gick så bra på träningen, det är inte alltid lätt med figgar. Jag tränade personsök med min labrador och vissa figgar var det inga problem med , medans hon blev osäker för vissa (män).



Japp , kylhalsbandet fungerar bra, Det står på att man ska lägga det i vatten i 15 minuter och sedan sätta på det. Jag lägger in mitt i kylen en stund också.



KRAM

2009-06-29 @ 10:53:28
URL: http://hundtraningen.blogspot.com
Postat av: Gunilla & Asta

Ni ser ut att ha haft det helmysigt! Hahaha, Ina ser helhärlig ut när hon drar iväg från den roliga (visade det ju sig) gubben i skogen :D Har nog sagt det tidigare... Blir så sugen på att träna sök när jag ser dina bilder. Och vilken härlig tur med Tim - mysiga bad och allt :D

2009-06-29 @ 16:58:03
URL: http://vitherde.wordpress.com
Postat av: Sussi

Att ni orkar i värmen!! Det är ju inte bara Ina som får motionera hihi



Vad härligt det såg ut med doppet för Tim. Jag hade gärna gjort honom sällskap :-)



Ha en härlig kväll

2009-06-29 @ 20:53:52
URL: http://allt-om-inget.bloggagratis.se
Postat av: Torsten

Men herreje, vilka underbara bilder!!!!

2009-06-29 @ 21:37:46
URL: http://www.prinstorsten.bloggagratis.se
Postat av: Marianne

Här hemma orkar jag och hundarna enbart gå till sjön för att bada.

Vilken energi ni har trots värmen.

Ha det gott

2009-06-29 @ 22:39:41
URL: http://www.ekoxenskennel.se
Postat av: Maja

Måtte bare inn og titte litt her!:) Som dere trener på tross varmen-Dere er virkelig så flinke.Virker som det går veldig fint med søkstreningen også:) Marco savner det nok-han finner på noen sprell innimellom, som å lete opp ting i skogen...:/Ser like varmt ut hos dere som hos oss. Vi må legge turene til 23-tida om kvelden, først da er det kjølig nok for to og firbeinte...Ha en riktig fin sommer! Ps Tim ser så altfor snill ut!:)

2009-06-29 @ 23:28:22
URL: http://hajas-skriblerier.blogspot.com
Postat av: Maja

Sorry..hva gjorde jeg nå da?Hm, ser ut som bloggadressen ble litt feil i farten..

2009-06-29 @ 23:30:56
URL: http://majas-skriblerier.blogspot.com
Postat av: Kasper

Vilken energi! Ojojoj, här tar vi det bara lugnt såna här dar. Det enda vi orkar är att gå och bada! I övrigt bara slappar vi, både jag och matte. Inte ens jag har nån större lust att rejsa, utom i vattnet då. Pust! Men i kväll är det SKÖNT!!!

2009-06-29 @ 23:38:08
URL: http://www.belof.se
Postat av: malte o snokis me matte

å har ni ruskigt varmt ni oxå? matten mår inte bra i värmen pga en sjukdom hon har så hon mår illa o bara ojar sig men hon får skylla sig själv som suttit i solen.

ni verkar ha det jätteskönt i skuggan på balkongen!

2009-06-30 @ 14:48:56
Postat av: Sigge Svamphund

Men hur orkar ni i hettan?????????

Jag orkar bara bada och matte svär över vidriga värmen som aldrig tar slut.

Du Tim, jag får aldrig simma med halsbandet på.

Matte läste en gång om en hund som nästan drunkande när halsbandet fastnade i nåt ute i sjön.

2009-06-30 @ 18:12:36
URL: http://svamphunden.bloggagratis.se
Postat av: Gunbritt, Giah och Dahro

Hej i värmen :) Underbara bilder som vanligt!!!

Härligt att det går bra på träningen...

Var iväg med Giah för parning helgen som var...Först var hanen Otiz här ett dygn men det blev inget annat än lek så vi åkte till hans mattes stuga vid kusten...härligt!!!

Tre parningar blidde det :)

Så nu är det bara att hålla tummarna på att det blir valpar i huset till slutet av augusti...



Lite jobbigt är det att ha Dahro hemma ihop med henne nu, synd om honom ju!!! Som tur är är höglöpet på väg att ta slut ;) en massa galler är det i alla fall för tillfället här hemma...



Ha det skönt i värmen

Gunbritt.

2009-06-30 @ 18:12:45
URL: http://www.belgarhuset.com
Postat av: pillan

Tänk att ni orkade träna i denna värme imponerad!!



fantastiska bilder som vanligt ..

2009-06-30 @ 18:17:11
URL: http://www.pillans.se.
Postat av: Pia

Hej Anna När var det Ina skulle till oss? Pia

2009-07-01 @ 02:34:16
Postat av: Elisabeth och Sacco

Kul att det gick så bra med den manliga figgen!

Så härligt det ser ut där vid den porlande bäcken, ser nästan svalt ut:)

2009-07-01 @ 21:34:40
URL: http://sacco.bloggagratis.se
Postat av: Cavvetjejernas matte

Vad fint ni har det på balkongen! Härliga bilder som vanligt. Imponerad att ni orkar träna i denna värmen.

Ha en fortsatt härlig sommar!

Kramar

2009-07-03 @ 09:47:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0