Både roliga och tråkiga saker idag…

Börjar med det tråkiga, nämligen att jag misstänker att Tim har ont av sin höft igen :(
Visserligen är han ju som vanligt i den bemärkelsen att han är pigg, glad och arbetsvillig men det stramade lite när jag skulle ta ut rörligheten i höger bak igår samt att han bitvis rör sig lite annorlunda så jag misstänker att han snedbelastar sig lite igen. Det är ju så oerhört svårt och veta om han har ont, men eftersom han inte musklar sig trots att han rör sig en hel del och nu har tappat lite hull och känns väldigt tanig så misstänker jag att han går med en del smärta även om han döljer det väl. Efter en telefonkonsultation med Norshoms djursjukhus (där Tims ortopedveterinär Arne finns) beslutades att Tim skulle sättas in på Rimadyl från och med idag och äta det fram till ett besök hos Arne inbokades den 24/3. Tim skulle röra sig som vanligt under tiden men undvika för långa promenader eftersom han inte ska bli för trött i sin muskulatur då han är så omusklad och även fysiskt krävande träning (ex snabba lägganden, för mkt tvära inbromsningar mm) skulle undvikas. Fy vad det känns svårt när man inte vet om Tim har ont eller inte... Vi som precis kommit igång med träningen och han är ju en fighter som inte visar smärta utan kämpar på eftersom han tycker att det är så kul att göra saker. Han slår ju nästan knut på sig själv för att vara mig till lags och då är det inte lätt att upptäcka hur han egentligen mår... Positivt är ju ändå att han är  så pigg och glad och full i bus så livskvalitén är det inget fel på, det är bara hans skruttiga muskler som inte riktigt vill komma.


Det roliga idag var i alla fall att jag bestämt träff med Sara och Linda för lite träning, nu blev det ju mest lite lättare kontaktträning och freestylerörelser samt någon lugn platsliggning för Tims del eftersom han just satts in på Rimadyl men något måste han få göra för att inte krypa ur skinnet av energi. Alla hundar var riktigt duktiga idag så det var kul, så nyttigt att kunna jobba Tim lös bland de andra hundarna och han höll fint fokus på mig. Jag tror vi alla var väldigt nöjda över vår träning idag då hundarna klarade av att jobbas lösa och hade bra koll på sina respektive mattar och hundarna kändes väldigt glada och positiva genom hela träningspasset.

Bilderna på Tim har Linda och Sara tagit, tack för det tjejer och tack för en kanondag trots att Tim går på sparlåga just nu.

Men matte hur länge ska du fota egentligen...jag vill göra nåt nu!


Lite kort platsligningsträning blev det iallafall...


ja ja matte jag vet...hakan i backen....


Ikaros var lite avis på Tim när han fick sin bollebelöning....


Ikaros hade stenkoll på sin matte idag och tyckte det var riktigt skoj, vilket härligt ekipage dom är!


Linda och goa Nala på språng


Papparazzis i kameradiskussion ;)


min lilla arbetsmyra lika förväntansfull som alltid.....


Mattes älskling!


Kommentarer
Postat av: Torsten

Tur att Tim ha en så förstående matte....(min matte blir tårögd...som vanligt). Hoppas allt blir bra i slutänden...Pussar o Kramar o Trevlig helg!!!!

2009-03-13 @ 19:45:06
URL: http://www.prinstorsten.bloggagratis.se
Postat av: Sara

Ja, det är hemskt när ens hundar inte mår bra, när dom dessutom kämpar för att dölja det för oss gör det extra ont. Jag hoppas verkligen ni kan få någon rättsida på det.



Jag hade verkligen hur trevligt som helst idag. Jag ser verkligen fram emot nästa gång :)



Kram

2009-03-13 @ 20:20:14
URL: http://www.ikarosochozzy.blogspot.com
Postat av: Zingo

Skit också brorsan, men det här fixar du!

2009-03-13 @ 20:21:02
Postat av: Linda

Hej mega trevlig träning må jag säga + vackra bilder.

Kan det blir bättre?



Ja för nu kommer jag och utmanar dig...



Jag har blivit utmanad AV mig ...





Regler: Det här är svårare än du tror! Kopiera detta till din blogg, utmana 5 personer och berätta det för dom. Varje svar måste börja med första bokstaven i ditt namn! Alla svar måste vara riktiga, hitta inte på ord! Om personen som utmanade dig har ett namn som börjar med samma ord som ditt får du inte ge samma svar som han/hon gjort. Du får heller inte skriva samma svar två gånger eller skriva ditt eget namn som svar! Lycka till!



Gå till min blogg för resten...



Kramiz

2009-03-13 @ 22:03:19
URL: http://puregoddessandpumba.blogg.se/
Postat av: Berit Elisabet, Kaspers matte

Så tråkigt att Tim antagligen har ont igen! Men en sån tur att det är just du, Anna, som är hans matte! Hoppas att ni med vet-ortopedens hjälp får ordning på det här!

Så go´ och fin han är, Tim! Blir varm inombords när jag ser på honom!

Kasper skickar med uppmuntringspuffar till sin vackra maxiatyr!

2009-03-14 @ 00:40:18
URL: http://www.belof.se
Postat av: Dat

Jag lider med er, jobbigt när man är orolig för att de ska ha ont. Men som övriga skrev, han har tur som har en kunnig matte som lätt ser signalerna och tar hand om det eventuella problemet.



KRAM

2009-03-14 @ 08:39:17
URL: http://hundtraningen.blogspot.com
Postat av: Carolina & Latte

Vi lider med er... Men du är ju för söt du! Vilka vackra bilder... Och vilket snyggt "täcke" hihi...:-)



Kraaaaaaaaaaaaaaaaaaaaam,





//C&L:-)

2009-03-14 @ 11:45:08
URL: http://www.latte.bloggagratis.se
Postat av: kicki fohlin-svensson

Nämen Tim då.. tråkigt att han ska få ont igen. Men jag vet ju hur det är med "höfthund" ena dagen upp och nästa ned..

Fråga veterinären om kartrofensprutor. Min Goliat blir som ny efter en sådan kur, kan ju vara värt att testa.

KRAM på er och hoppas ni mår skapligt i alla fall.

Kommer på fika snart.. Om du kan stå ut med en boxer..

/ Kicki med flock!

2009-03-14 @ 18:36:29
URL: http://kickifohlin.blogg.se/
Postat av: lotta med juniocola

å så tråkigt med tims höft. frustrerande.vilka himla härliga träningsbilder på olika ekipage. proffsiga. fantastiskt kort på tim bakifrån tycker jag..så kul med oväntade vinklar:D

2009-03-14 @ 19:49:39
URL: http://juniocola.bloggagratis.se
Postat av: Maja

Neimen, får helt vondt av dere når jeg leser at gutten din har vondt i hoften sin...det er alltid så vanskelig å bedømme hvor vondt de har siden de oftest er så tilbøyelige til å ville gjøre alt for oss.(Er det rart man blir glad i de....?) Godt at han har en mamma som tar så godt hånd om han og er på vakt slik at man får sjekket ut og evt gitt noe behandling for det! Håper virkelig det blir bedre!! Han er GO da- utrolig vakker hund! Take Care og god bedring,Tim!!Håper det går bra med deg,Anna- selv om man ikke egentlig har det så bra når man uroer seg for sin gode venn.Moro å se treningsbilder med kompiser; det skulle vi hatt mer av her! Ha en fin helg!

2009-03-14 @ 20:08:20
URL: http://majas-skriblerier.blogspot.com
Postat av: Åsa

Men vad tråkigt att det trasslar med höften igen! Jag hoppas att han återhämtar sig snabbt igen med hjälp av medicinen.

Kramis

2009-03-14 @ 22:40:23
URL: http://ettlitetkatteri.bloggagratis.se/
Postat av: Gunbritt m flock

Jättetråkigt att höra att Tim har ont igen :(

Det är såååå jobbigt att se sitt älskade djur ha ont, vi vet, har varit där flera ggr...Men det positiva är ju att han har ER till ägare som gör allt ni kan för att han ska må bra och slippa ha ont...

Vi är jätteglad att Dahros höfter var fria nu...Men det viktigaste var att dom var lika, så det inte blir snedbelastning, som kanske ger problem längre fram...

Sköt om er och ge Tim och Ina en stor kram från oss.

/Gunbritt och Benny

2009-03-15 @ 10:37:46
URL: http://www.belgarhuset.com
Postat av: Elenor och Zidane

Åh nej inte ont! Hoppas det blir bra med lite Rimadyl och att doktorn kan fixa till det. Tim är ju bara för söt!

2009-03-15 @ 16:33:54
URL: http://www.ilsanosfatboy.cybersajt.se
Postat av: Jeanette

Hej, var jobbigt att Tim inte mår bra i sin höft:( Kanske dags för simning igen? Härliga bilder som vanligt. kram kram

2009-03-15 @ 17:12:53
URL: http://www.starsweepers.se
Postat av: Frippe & Cash

Nä vad det var tråkigt!!!

Det måste ju vara så svårt för dom, när dom bara vill visa matte vad dom kan, sen har dom så ont...

Hoppas att det blir bättre snart.

Men vilka underbara bilder du lagt ut på er...

Kram på er.

2009-03-15 @ 18:33:04
URL: http://frippe.bloggagratis.se
Postat av: Linnea

klart du får hänga med då. Lilla Timpa kan ju också åka meed så han kan ta det lungt, Ina kan gott få springa bakom ;)fika nån dag vore inte helt fel! kram

2009-03-15 @ 18:52:12
URL: http://willspirit.blogg.se/
Postat av: Gunilla & Asta

Åh Anna! Jag hoppas verkligen att det ordnar till sig med Tims höft. Kramar tummarna gula och blå!!! Fina bilder (som vanligt :) ). Roligt att träningen går framåt och att ni har kul tillsamman!

2009-03-16 @ 12:31:51
URL: http://vitherde.wordpress.com
Postat av: Marianne

Tråkigt att Tim har fått problem igen. Men ni har ju koll på läget och verkar ha en bra vette som ser till Tims bästa. Jag hoppas på att allt ska ordna sig till det bästa för Tim och er.

kram

2009-03-16 @ 22:11:11
URL: http://www.ekoxenskennel.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0