Igår blev det lite samträning på campus med Ina

Först vill jag tacka alla för de otroligt gulliga kommentarerna ni lämnat sen Tim veterinärbesök, de värmer verkligen och jag hoppas att allt ska bli bra för honom i längden även om det fortfarande känns lite tufft. Är jobbigt att se honom så omusklad och tanig, masserade igenom Tim igår och det märks så tydligt att han tappat rejält med muskler. Vi jobbar iallafall på med stretch, massage och kortare tätare promenader i kuperad terräng samt lite backträning i sele med svagt motstånd där Tim tvingas ta i med bakdelen. Vi ska även handla foder till honom idag, han ska få gå tillbaka till Nordic, färskfodret han åt tidigare så nu blir det fullt av hundmat i frysen igen. Vi slutade ju med Nordic då det var så bökigt och tog sån plats men eftersom det verkar vara det foder som Tim tillgodogör sig bäst så får vi helt enkelt stå ut med böket det innebär att fodra med det.

Igår tog jag iallafall med mig Ina bort till universitetsområdet på eftermiddagen för lite kort träning ihop med Sara, Linda och Linnea. Är ju så nyttigt för Ina att vistas bland andra hundar och bitivs tycker jag det gick riktigt bra idag, hon var relativt tyst och imellanåt fick jag bra kontakt med henne även om hon fortfarande är oerhört lättdistraherad. Avslutade med att promenera en bit ihop med Linena och Zumi för att träna på att kunna gå nära varandra utan att Ina ska skälla eller dra i koppplet, jag tycker det gick över förväntan och Ina var riktigt duktig. Hon sov sött när vi kom hem och idag blir det nog en lugn dag för hennes del.

Ina sitter och spanar på de andra....


Linda med Pumba, i bakgrunden Sara med sina vovvar


Saras vackra lapphundar


Linena med Zumi, blivande freestylestjärnor?


Sara lyckades fånga en kort stunds kontakt mellan mig och Ina


Tränade lite ligg och vi har börjat nosa på läggande under gång lite smått

Kommentarer
Postat av: Jennie & Exxa

Vilka härliga bilder!! :)

2009-03-26 @ 10:59:40
URL: http://www.exxa.se
Postat av: '♥♥♥♥lotta, Juni o Cola♥♥♥♥

vad bra att det finns foder han blir bättre av iallafall...synd bara att det e lite krångligt:)Vilka härliga bilder på massa finisar:)fortfarande avis på er fina typ snöfria mark;)

2009-03-26 @ 16:50:30
URL: http://juniocola.bloggagratis.se
Postat av: Torsten

Härligt att se er på G igen, ni är ju så himla duktiga! Fin bild på Ina! Sov sött!

2009-03-26 @ 20:26:58
URL: http://www.prinstorsten.bloggagratis.se
Postat av: Dat

Läste igenom det här inlägget och det innan precis. Jag är ledsen för er skull, men det är ju ändå bra att smärtlindringen fungerar.



Min ena hund Vilda är ju allergisk mot bla kvalster och får fruktansvärd klåda. Vi har bytt till färskfoder plus att hon får medecinering i form av kortison varannan dag. Jag väntade in i det längsta med att ge tabletterna, men hennes liv blev ovärdigt att leva med klåda och slick på tassar (som blev sår så hon fick ha tratt jämt). Vi har utrett henne i över ett år och har bara hittat kvalster allergi, veterinären gissar på att hon är allergisk mot fler saker.



Men men kortison försvinner klådan iaf, men det är en livslång behandling. Ett annat alternativ skulle vara att låta henne flytta till landet (vi bor i lägenhet), men det är SÅ svårt att ta det beslutet och jag vet inte ens om det hjälper.



KRAM

2009-03-26 @ 23:14:04
URL: http://hundtraningen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0