Pälsfluff överallt....

Jag bor i ett moln av pälsfluff just nu....jag tvättade Tim igår vilket var mycket behövligt men det satte extra fart på fällningen så nu ser Tim ut som en raggig fluffboll och jag kammar och kammar och det slutar aldrig.... Blir mycket bomaterial till alla småfåglar iallfall eftersom det formligan rasar päls av Tim när han är ute och går. Kan även berätta att Ina det lilla busfröet satte i sig nästan två råa kycklingfileér igår...suck! Jag hade förberett för att pappa skulle komma hit på middag då Jonas var borta igår och lagt kycklignfile i paprika och chilimarinad vilket stod på diskbänken. Sen skulle jag bara gå och hämta en sak i datarummet och då hör jag hur det rasslar på diskbänken, rusar ut och där står Ina glatt med framtassarna på diskbänken och äter allt vad hon kan.... Det var bara för mig att tina upp nya kycklingfileer och skjuta på middagen lite... Kan berätta att Ina fick vara utan kvällsmat, nu hoppas jag bara att hon inte ska bli allt för dålig i magen av det....

Annars var det en lugn dag igår, jag tränade lite lydnad med Tim och under platsliggningen så passerade det sammanlagt 5 olika hundar på avstånd men Tim låg kvar så det känna bra. Dock har han börjat med en ny grej, när jag ska gå tillbaka till honom på platsliggning så kryper han bakåt ett halv "steg" och puttar upp rumpan för att sen ligga helt still igen....ser nästan ut som om han blir så glad när jag är tillbaka att det kryper i honom men jag vet inte riktigt...så har han aldrig gjort förr lille knasputte!

Nu ska jag snart iväg på lydnadskurs med Tim, tror det stod linförighet och läggande under gång på schemat idag, får vi se hur det går....


Kommentarer
Postat av: Dat

Du får gärna lägga till mig :-) Jag har redan lagt till dig utan att fråga :P



Härligt att gå på kurs, jag längtar tills min och Pebbels agilitykurs börjar. Det är bara nåfra veckor kvar nu.

2009-03-08 @ 11:24:40
URL: http://hundtraningen.blogspot.com
Postat av: lotta, Juni o Cola

å jag längtar INTE tills de börjar fälla igen..ändå har de väl inte hälften av tims hår;) det vräääker ner snö här idag!så vi myser inna idag, fast nu har jag spelat wii boxning, så jag har ont i armarna;)

2009-03-08 @ 13:05:32
URL: http://juniocola.bloggagratis.se
Postat av: Torsten

Mmmm, marinerade kycklingfileér....förstår att hon ville smaka! Jag har inte riktigt kommit på hur jag ska komma upp på köksbänken än, men jag tänker sannerligen försöka!

2009-03-08 @ 15:29:13
URL: http://www.prinstorsten.bloggagratis.se
Postat av: Ninna

När jag bodde med mina föräldrar (för många år sedan) gick jag på Brukshundsklubben med en av våra hundar. Den hunden var som en kompis och vi var ofta ute i skogen. Jag kunde ha honom lös och han kom när jag kallade in honom. En senare hund, som mina föräldrar hade efter att vi barn flyttat "var det ingen ordning" på så han fick ständigt gå med koppel.

2009-03-08 @ 16:26:45
URL: http://persiljeland.blogg.se/
Postat av: camilla

Haha men käre nån... råa marinerade kycklingfileer.

Bara hon inte blev alldeles förstörd i magen :D

2009-03-08 @ 17:53:24
URL: http://www.bentley.bloggagratis.se
Postat av: Kasper

Gott, gott för Ina! :-) Hon är inte dum den tjejen! Tyvärr når jag inte upp - men det gör mina katter. Så här gäller det för matte att inte ha NÅNTING ätbart framme nånstans i köket. Fast Petrus har mest siktat in sig på bordet, ifall mattte skulle låta nån aväten tallrik stå kvar...

DOM är busiga, JAG är lydnaden hundifierad... (ohohohoooo - tur att inte matte kan höras just nu!)

JAG fäller också, Timsen! Matte kan inte bada mig nu, för då blir underullen tovad, så där så att man kan göra tofflor och sånt av den... :-)

2009-03-08 @ 19:15:21
URL: http://www.belof.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0