Underbar dag i härligt solsken!

Åh vilken härlig dag det har varit idag, strålande sol och riktig vår i luften, underbart! Idag blev det en lugn promenad med Tim bort till universitetsområdet där jag mötte upp Linda, Tessan och Sara för lite träning och umgänge. Tim fick mest träna på att vara lös och passiv (sitta eller ligga) och hålla sig hos mig fast de andra var i närheten, så otroligt nyttig träning för honom men ändå inte belastande för hans muskler. Det blev även några lätta steg fritt följ, någon kort platsliggning och lite enkla freestylerörelser. Efter ett tag satte vi oss och fikade/ pratade och bara njöt i solen (tack snälla Tessan för kaffet). Mysigt att bara få sitta och umgås utan en massa krav och bara ha det gott en stund. Tim fick vara lös även då och jag tycker han skötte sig riktigt bra förutom att han vid ett tillfälle gick fram till Ikaros när jag inte hann läsa honom. Dock gick allt bra och jag tror att Ikaros och Tim kommer att finna varandra allt eftersom tiden går då båda två är ganska osäkra killar men samtidigt väldigt lika i sättet även om det yttrar sig på olika vis. Kändes väldigt skönt idag för Tim verkade väldigt nöjd och harmonisk med att bara vara hos mig. Jag tycker han bara blir allt lättare att ha med sig utan att han ska stressa eller så vilket jag tror beror på att jag helt enkelt litar mer på honom nu och håller mig lugnare och är mer tydlig i mitt sätt att vara. För övrigt så verkar Tim pigg och glad (som vanligt...) och hans mage har varit bra idag trots att han knaprar sina rimadyl morgon och kväll.


Mys i solen...kan de bli bättre?


Hela gänget samlat....


Underbara Linda posar för kameran :)


Tessan och Acke...jättekul att träffa henne då det var alldeles för länge sen sist


Kääärlek! ...Ikaros får en puss av sin matte.


hihi..det är visst inte bara Tim som "tar ut steget" bättre nu...kolla så fint jag spatserar ;)


Ligg!


Freestyens "mellan" tycker Tim är kul men det kräver lite koll på både benen och matte....


Åh vad jag älskar min Timsetuss!


När jag kom hem tog jag ut Ina och mötte upp pappa och Zingo för en promenad bort till kohagen här hemma för att låta hundarna springa lösa och leka lite nu när Ina inte får stojja och busa runt med Tim. Dom hittade ett enormt vattenhål som dom roade sig i... Ina räds minsann inte vatten i alla fall utan tyckte det var riktigt skoj att plaska omkring. Tyvärr fick hundarna upp en hare som dom jagade en bit, hade inte en chans att bryta Ina men positivt var att hon i alla fall återvände först av hundarna och kom in hela vägen till mig och satte sig. Förutom det skötte dom sig ändå bra och höll sig fint nära oss.

Pappa med Ina och Zingo


Springa är kul! (kolla "stocken" Ina envisades med att springa omkring med....)


Vattenhundar...


Ina roade sig med att plaska omkring en hel del


Hmmm, jag tror Ina försöker uppfinna en ny gångart...galopphoppspring?


Nu ligger båda vovvarna nöjt och sussar på golvet brevid mig i datarummet efter att ha ätit kvällsmat, är så rogivande och se dom ligga nöjda och lagom trötta. Är rätt trött och nöjd själv efter all utevistelse i solen idag.


Kommentarer
Postat av: Kasper

Ska beräta för dig, Timsens matte, att den kärleken är ömsesidig! Det ser minsann jag! Och sånt som kärlek till matte, det är något jag är expert på att veta en hel massa om! Och att känna igen när jag ser den. Tror du gissar varför... :-)

Nosis på dig, på Timsen, och på Ina också!

2009-03-18 @ 23:42:18
URL: http://www.belof.se/Kasper-index.htm
Postat av: Lindal

Det var ett underbart eftermiddagspass i solen idag.



TUsen tack för sällskap och fina bilder.



kram

L

2009-03-19 @ 00:49:54
URL: http://puregoddessandpumba.blogg.se/
Postat av: '♥♥♥♥lotta, Juni o Cola♥♥♥♥

men åååååh, så fina bilder. å när du sitter med vovve i knä...härligt!!! kul att Tassan var med också:)sådär mycket gräs har inte jag sett sedan oktober...och det lär väl dröja ett bra tag till...härligt ser det ut:)tack för lite vårsmak!

2009-03-19 @ 06:27:05
URL: http://juniocola.bloggagratis.se
Postat av: Torsten

Härliga bilder!!! Jaa minsann, ser man inte att kärleken är ömsesidig! Det ser ut som sommar hos er, ingen snö, bara gräs! Härliga tider stundar!

Kram på er!

2009-03-19 @ 07:19:15
URL: http://www.prinstorsten.bloggagratis.se
Postat av: kicki

Nu är det vår eller hur? Jättefina bilder i massor av bloggar nu på både vita, gula. grå och krulliga samt pälsade vovvar!

ha det bra och ge dina vita lyckopiller en stpr kram från mig!

Kicki Fohlin-Svensson

2009-03-19 @ 07:32:19
URL: http://kickifohlin.blogg.se/
Postat av: Sara

Du är så duktig! Bilderna på Ina och Zingo är jättefina dom såg ut att ha väldigt kul.



Tack för igår jag är så glad att vi alla kan träffas och umgås på det här sättet.



Kram

2009-03-19 @ 08:57:40
URL: http://www.ikarosochozzy.blogspot.com
Postat av: Dat

Vad duktiga ni är! Jättefina bilder. Vad kul att ni är ett gäng som tränar ihop!



KRAM

2009-03-19 @ 10:07:51
URL: http://hundtraningen.blogspot.com
Postat av: Carolina & Latte

Vill börja med; vilka underbara bilder! Sådan fin kvalité!!! Ja, vad är bättre än att ha en solig dag tillsammans med sina vovvar? Vad mysigt... Här har jag och Latte myst en massa idag:-) Och TRÄNAT:-)



Kraaaaaaaaaaaaaam,



//C&L:-)

2009-03-19 @ 16:20:11
URL: http://www.latte.bloggagratis.se
Postat av: Gunilla & Asta

Åh, så härliga bilder :DDDDDD

2009-03-19 @ 18:11:20
URL: http://vitherde.wordpress.com
Postat av: Elenor och Zidane

Som vanligt superbilder!!! ....och kan man njuta av solen bättre än att dricka en kopp kaffe i goda vänners lag utomhus i solgasset. Lyllos dig.

2009-03-19 @ 18:20:24
URL: http://www.ilsanosfatboy.cybersajt.se
Postat av: camilla

En härlig vårdag!

Galopphoppspring...ja det var en ny variant skratt



Sigge svamphund skulle nog ha velat varit med i den spagropen ni hittade :D

2009-03-19 @ 20:35:34
URL: http://www.bentley.bloggagratis.se
Postat av: vildahilda & anne

Vilka fina bilder du tar!

Ina och Zingo såg ut att ha det jätteskoj.

Hilda hade nog velat vara med i plaskleken :D

2009-03-19 @ 21:22:31
Postat av: Cavvetjejernas matte

Härlig dag ni haft och vilka underbara bilder!

Kramis

2009-03-20 @ 11:00:19
URL: http://www.cavaliersajten.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0