Båda hundarna hemma igen

Bloggade ju aldrig igår så det får bli lite från gårdagen först. Jag tog med Tim till stan och träffade Sara med Ikaros för lite fika och promenad. Det var ganska lugnt på stan men en hel del hundar träffade vi på. Tim brydde sig knappt om de andra hundarna men Ikaros var han väldigt intresserad av idag, något han inte brukar. Han försökte smyga bort och nosa på Ikaros vid flera tillfällen när han trodde att matte inte såg, busunge! Vi träffade på husse på stan med då han varit och handlat så Tim som annars är rätt lugn blev lite taggad och ville ha koll på flocken så inte husse skulle försvinna utom synhåll igen. Annars tycker jag ändå att han skötte sig fint så det var trevligt. Härligt att äta glass i solen så det gör jag gärna om.

Ikaros vill ha glass


Vi träffade på husse på stan så då var Tim nöjd...hela flocken samlad


Tim balanserar på ett stenlejon...


Grabbarna grus...






Svalka tassarna är skönt tycker Tim  (fast helst hade han nog velat plaska omkring och busa...)


Efter stadsbesöket åkte vi ut till Inas förra ägare för att hämta hem Ina igen efter höglöpet. Hundarna blev väldigt glada över att se varandra igen men Tim fick ett överslag efter en stund och tyckte Ina luktade för gott så han visade inte sin vackraste sida direkt utan pep och ylade och for omkring. Det bjöds på fika och jag lyckades välta ut en kaffekopp med Tims hjälp över hela bordet och så där...lagom kul... Ina däremot var helt lugn hela tiden och låg mest och hade det gott. I bilen på hemvägen så sov Ina sött hela resan och väl hemma tog jag en promenad med henne runt kvarteret och hon gick snällt och strosade. Efter att hon hälsat på våran hankatt med lite puffande så la hon sig tillrätta mellan oss i soffan, helt otroligt vad bra hon har tagit det att frara fram och tillbaka. Tim däremot var rätt pipig när vi kom hem men han gav upp efter ett tag och inatt särade vi på dem med kompostgaller eftersom Ina är lite dålig på att säga ifrån mot Tim trots att hon inte är tillgänglig längre. 

Två vovvar som blev glada att se varandra igen...




Ina sussade sött på väg hem i bilen


Idag får Ina följa med husse och min pappa ut på fisketur och ligga vid bryggan och mysa medan jag har hand om Tim och pappas hund här hemma.

Kommentarer
Postat av: Molle & matte

oj det var ett tag sen jag var in och läste men nu har jag läst ikapp..



du verkar ha haft fullt upp med löptikar och träning..



vad vacker han blev efter dikes badet ..usch..



skönt att ha alla hemma igen förstår jag..

må gott

2009-05-02 @ 09:22:29
URL: http://bobmarleys.wordpress.com/
Postat av: Sussi

Vad härligt för Ina att vara hemma igen..



Ha en underbar dag

Kramisar

2009-05-02 @ 11:01:15
URL: http://allt-om-inget.bloggagratis.se
Postat av: Kasper

Fattar väl jag att det är jättehäftigt kul att ha Ina hemma igen. Konstigt, att människor ALLTID ska bestämma hur vi får uppföra oss. Hm - DOM får minsann vara hur dom vill!

"Japp", säger min matte. "Sånt är livet..."

Det är ju just det som är problemet...

2009-05-02 @ 12:22:21
URL: http://www.belof.se
Postat av: Sara

Vad skönt att det gick bra och hämta Ina och att hon var så lugn.



Kram

2009-05-02 @ 15:09:33
URL: http://www.ikarosochozzy.blogspot.com
Postat av: lotta med Juni o Cola

härligt att ha henne hemma idag:)Juni vart uppflyttad till Elit idag...tjohoo, vi e så glada:)

2009-05-02 @ 19:20:14
URL: http://juniocola.bloggagratis.se
Postat av: Torsten

Såg härligt ut med ett dopp mitt i stan....

Kul att Ina är hemma igen!

Kramar!

2009-05-02 @ 19:37:14
URL: http://www.prinstorsten.bloggagratis.se
Postat av: vildaopebbels

Härligt att ha hela flocken hemma igen :)

2009-05-02 @ 21:19:29
URL: http://hundtraningen.blogspot.com
Postat av: Stella

Va härligt att bada i en fontän, det har jag, som faktiskt är badexpert, aldrig provat!!

Kul att Ina kommit hem!

2009-05-02 @ 22:54:08
URL: http://www.blondinstella.bloggagratis.se
Postat av: malte o snoki smaskdoft-diggare

va gottigt att få va tillsammans igen, inte helt fel att hon lukta lite smask fortfarande!!!

2009-05-04 @ 08:29:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0