Det går åt rätt håll igen...

Vill tacka för alla kommentarer jag fått på mitt föregående inlägg och alla vänliga ord, ni är så himla snälla! Är fortfarande inte glad över att jag och Ina hamnande i den situation vi gjorde och mitt agerande men på något sätt känns det som att vi båda kommit på rätt fot med varandra igen. Låter hemskt att säga det men Ina har varit väldigt trevlig att ha och göra med efter det, hon har varit lugn och mycket mer lyhörd mot mig än hon brukar... samtidigt vill jag inte ha en hund som lyder för att den ev är rädd för mig men det verkar inte som att hon är så rädd, hon söker visserligen min kontakt mer än förut och kollar av läget men annars hon är pigg och glad och känns som "sig själv".  

Igår var jag som sagt och träffade Sara med hennes vovvar och hade Ina med mig. Hon var riktigt duktig, skällde knappt något och vid ett par tillfällen försökte Ozzy dra igång henne och ville nosa på henne men jag tycker hon sa ifrån på ett ok sätt och hon slutade så fort jag bad henne att ta kontakt med mig så jag är väldigt nöjd. Visserligen var Saras hundar otroligt lugna och tysta så det gjorde nog sitt till också att stämningen var så skön. På kvällen var vi och grillade hos min far och hundarna var med, dom skötte sig fint och låg mest och hade det gott i gräset och tuggade märgben.

Jonas ligger och myser bland hundarna på gräsmattan hos pappa


Ina fullt upptagen med sitt märgben


Timse likaså


Idag har det varit otroligt varmt så vare sig hundarna eller jag har gjort måga knop. Vi for iväg och lät hundarna bada lite. Tim har fått en flytväst nu som han fick prova att simma med, den satt bra och Tim låg rakt och fint i vattnet så det känns bra eftersom jag ser att han verkligen simmar ordentligt med bakbenen då.

Tyvärr bara en trist mobilbild från simmandet idag då kameran inte var med.... Tim ser radioaktiv ut i sin ljusreflekterande flytväst...


Nu väntar sängen för min del, får kika in till er andra imorgon när jag är piggare.... Zzzzz...


Kommentarer
Postat av: Torsten

Ja, igår var det verkligen HETT...Då är det skönt att få lite svalka i vattnet!!!

Skönt att allt har blivit som det ska igen, tom lite bättre...;)

Måndag igen o vilodag!

Ha en skön dag!

2009-06-01 @ 07:07:10
URL: http://www.prinstorsten.bloggagratis.se
Postat av: Kasper

Jag ska berätta för er att jag också morrade åt min matte en gång, och visade tänderna. Det gillade hon INTE. Hon gjorde precis som din matte, Ina. Och jag fattade. I slutändan ÄR det hon som bestämmer, och eftersom hon är min bästa vän så känns det bra. Skulle ha varit jobbigt om vi skulla ha fortsatt att kampa om vem som ska bestämma vad. Klart att jag ju EGENTLIGEN inte då heller ville ha en matte, som jag skulle kunna bita. Men man måste ju testa gränserna...

Min matte är inte alls elak, men ibland kan hon vara bestämd. Det hörs på rösten när hon menar allvar.



Snälla mattar ska inte skämmas, hälsa din matte det!



Vilken skön dag ni hade i hettan. Både bad och märgben... WOOW!!!! :)

2009-06-01 @ 11:43:52
URL: http://www.belof.se
Postat av: Molle & matte

Skönt att det känns bättre för dig idag och att du ser att Ina oxå mår bra.

Jag tror att hundar mår MYCKET bättre av tydliga regler, och i ditt fall är det ju helt klart att det stärkte erat band.

kram

2009-06-01 @ 19:26:46
URL: http://www.pillans.se.
Postat av: Sigge Svamphund

Min matte skulle trolign ha gjort likadant med mej.

Ännu har det inte behövts men om............

Just nu faller det massor med hälsovådligt regn här men då fylls ju alla spagropar på.

2009-06-02 @ 08:27:25
URL: http://svamphunden.bloggagratis.se
Postat av: Pebbels

Jag tror inte att det skadade er relation att du markerade ordentligt. Frågan är bara om hon förstod varför du var arg eftersom bestraffningen kom så pass sent. Oavsett så ligger ju inte Ina och funderar över det här. Det är ju det som är så skönt med hundar; de lever i nuet. Jag tycker att du är en kanonhundägare, jätteduktig verkligen. Fundera inte mer över det som hände, för jag är säker på att inte Ina gör det.



KRAM

2009-06-02 @ 10:16:36
URL: http://hundtraningen.blogspot.com
Postat av: malte o snoksson

å va ni ser ut o ha mysigt! näääästan så man vill sticka ner tassen, men bara nästan!

slafspuss

2009-06-02 @ 12:37:28
Postat av: Gunilla & Asta

Anna, du tar så väl hand om dina hunder - ha inte dåligt samvete!!!

Min brors hund (en Groenendael hane) testade mig en gång! Morrade och buffade på mig - DÅ åkte han i backen. Man visar bara inte tänderna eller morrar mot matte!!! Var bara som vanligt mot Ina - som om inget hade hänt...



Ni ser ut att ha haft en härlig dag!!!

Kram

2009-06-02 @ 16:27:25
URL: http://vitherde.wordpress.com
Postat av: lotta med juniocola

håller med pebbles, hundarna lever i nuet:)gör det du med o njut:)skönt ändå att allt känns bättre:)jättemysiga bilder på voffsarna:)

2009-06-02 @ 19:55:35
URL: http://juniocola.bloggagratis.se
Postat av: camilla

Va skönt att det känns bättre idag.

Jag hade oxå gjort som du! Flera stycken har redan skrivit så bra här angående detta och jag instämmer till fullo.

Det är du som är flockledaren och det ska vovvarna veta om :)

Kram på er!!

2009-06-02 @ 21:19:30
URL: http://www.bentley.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0