Känns som helgen försvann i ett nafs....

Usch, jag har fortfarade huvdvärk och är seg även om febern har släppt så den här helgen blev riktigt tråkig ur hundarnas synvinkel. Igår tog vi iallafall en promenad jag, husse och Tim ihop med pappa och Zingo. Vi promenerade ute på Tinnerö och det var väldigt rogivande och vackert i all grönska. Såg att dom släpppt ut kossorna där nu så man får passa sig vart man går så man inte passerar igenom någon kohage. Dom inte verkar gilla hundar, iallafall inte våra vita och efter att vi blev jagade av kossor förra året så håller jag mig på staketavstånd från dem när hundarna är med. Tim och Zingo hade det iallafall mysigt där dom tuffade omkring och luktade, åt gräs och busade lite. Tror Tim uppskattade att få lite egen tid med Zingo, dom två är verkligen som ler och långhalm ihop eftersom dom funnits i varandras liv sen Tim var liten valpis då Zingo bodde hos uppfödaren när Tim föddes så dom läser varandra utan och innan.

Två skogtroll...


Tjoho!


En kort stunds paus...


Timsetuss




Kor på grönbete?...nääää...bara två vitingar som fått vårfnatt....




Jag hade tänkt att ta en längre sväng med Ina när vi kom hem igår men jag var så trött efter promenaden så husse fick gå ut med henne, märks att man inte orkar så mycket när man varit sjuk...suck... På kvällen klickertränade jag lite med hundarna, för bådas del blev det ställande med fokus på frivilliga ställanden medan jag rörde mig bakåt. Testade sedan både ett ställande och ett läggande med Tim inomhus och det fungerade klockrent, det knepiga är alltså att han gör det jättefint och bra inomhus utan att jag ger dk men så fort vi kommer utomhus så funkar det inte. Skulle tro att det är jag som gör något annorlunda inomhus, måste bara klura ut vad.... Positivt är att jag tror att Ina hittils verkar ha lättare att skilja på läggande och stå än vad Tim har så forhoppningsvis kanske jag kan lyckas börja lära henne det på ett bättre och mer tydligt sätt än jag gjort med Tim så jag slipper en massa dk och andra dumheter från min sida som bara trasslar till det.

Kommentarer
Postat av: Torsten

Två vita skogstroll mot den härliga grönskan....otroligt fina bilder som vanligt!

Skönt att du känner dej bättre, trist att vara sjuk...

Ha det gott, så länge!

2009-05-11 @ 13:50:20
URL: http://www.prinstorsten.bloggagratis.se
Postat av: Pebbels

Men så lika det är! Är de släkt? Jättefina, kul att de funkar ihop .



KRAM

2009-05-11 @ 18:36:59
URL: http://hundtraningen.blogspot.com
Postat av: Frippe & Cash med matte

Ja, det skulle ju jag också skriva!!! Dom är ju jätte lika!! Är dom släkt??

Men vad ni har grönt och somrigt där hemma!

Mysigt att det snart är sommar, jag satt här på jobbet och såg att vi har bara 4 jobb perjoder kvar att jobba innan sem. "Längtar"

Krya på dig nu så att du inte får das med denna förkylning hela sommaren.

Kramen på dig...

2009-05-11 @ 20:58:08
URL: http://frippe.bloggagratis.se
Postat av: Sussi

Ibland är det nog skönt även för hundar att ta det lite lungt! :-)



Ha en fin kväll

Kramisar

2009-05-11 @ 21:00:54
URL: http://allt-om-inget.bloggagratis.se
Postat av: Kasper med matte

Härliga bilder! Ler och långhalm - ja! Du Tim och Zingo är ju praktiskt taget synkroniserade, säger matte!

Ser jätteskoj ut att ha en sån kompis. Lycklig du är, och så har du ju Ina också! :-)

2009-05-11 @ 21:45:19
URL: http://www.belof.se
Postat av: Stellas matte Lotta

Antar att ni kan se skillnad på dem, men vad lika de är, lika fina!!!

2009-05-11 @ 21:48:04
URL: http://www.blondinstella.bloggagratis.se
Postat av: Maja

Underbare bilder, som vanlig!:)Ser virkelig herlig ut på Tinnerø..Håper kuene holder seg vekk litt,da!...og så like som Tim og Zingo er! Så heldige de er som har fått vokse opp med hverandre(pluss en pappa som har hund-som jeg forstod?!:)).

Du må ha god bedring!Øvde du inn "stå" med klikker, forresten?Lenge siden vi har trent på det, så best vi fortsetter trene og blir enda sikrere på den!:)Ha en riktig trivelig uke med Ina og Tim (og mannen!)

2009-05-11 @ 22:14:32
URL: http://majas-skriblerier.blogspot.com
Postat av: lotta med juniocola

ojoj vad fina...haha, jag fattar inte att ni får med er rätt hund hem..SÅ LIKA!!!

2009-05-11 @ 23:20:02
URL: http://juniocola.bloggagratis.se
Postat av: Jeanette

Vilka härliga foton på godingarna:-) Krya på dig ordentligt! kramar ifrån oss i Vadstena.

2009-05-12 @ 07:29:31
URL: http://www.starsweepers.se
Postat av: Molle & matte

men vilka vackra bilder ..där med pinnstaketet

kan tyvärr inte stava till det riktiga namnet .. men bilden var som en tavla

2009-05-12 @ 13:35:52
URL: http://www.pillans.se
Postat av: malte o snoki

aj då är du sjuk o febrig igen! krya på dig1

våran skitmatte kunde bara hålla sig i ett apr dar sen starta hon en ny blogg om oss...

www.cybertaxarna.bloggagratis.se

om du vill kika!

pussa på timses gokinder!

slafspuss

2009-05-13 @ 10:54:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0