Lååångt blogginlägg idag.....

Vårat internet har varit nere sen igår men funkar nu äntligen igen så därför blir det ett långt blogginlägg nu då jag inte kunde blogga igår.  Igår tog jag med mig Tim och träffade Linnea med Zumi för lite träning. Regnet strilade ner till och från så det var inte helt inspirerande väder så efter en studs platsliggningsträning  och ställande träning med Tim gav jag upp då Tim var lite ofokuserad och även om han gjorde det han skulle så gick han lite i sin egen lilla värld. Vi gick en sväng med hundarna och sen släppte vi dom att leka en stund i en tom fårhage. Tim passade såklart på att studsa ner i bäcken och doppa sig medan Zumi förundrat tittade på. Annars hade dom himla skoj och jag tyckte Tim lekte skapligt mjukt med Zumi eftersom hon är så liten. Det positiva var att Tim kändes fin i muskulaturen när vi kom hem, det är ju alltid en avvägning vad han klarar av och hur mycket han ska få röra sig men samtidigt måste jag låta honom vara hund och det gäller ju att testa sig fram lite för att se vad han faktiskt klarar av och därefter anpassa hans aktivering.

Tim och Zumi










Skönt att svalka sig lite efter bus och lek....


I går eftermiddag for vi med Ina och pappas hund Zingo till blåa så dom fick bada lite samt busa runt. Dom skötte sig så himla fint, inte det minsta konkurrens om badleksakerna utan dom simmade lugnt och bra utan att stressa upp varandra även om det blev lite bus och lek efteråt mellan dom.

Badpojken Zingo har munnen full


Ina simmade fint


två blötdjur


Tjoho matte här kommer jag!


Nu till dagen då, idag har Tim fått en lugn dag med bara promenader och mys eftersom han sprang en hel del igår och även om han känns fin tror jag att det kan vara bra med en återhämtningsdag för hans muskler. För Inas del blev det en promenad till valla där vi träffade sara med Ikaros för en gemensam promenad i vallaksogen. Ina var lugn för att vara henne idag och efter ett tag fick hon gå i långlina för att träna på att lyssna och klara av att promenera "lös" ihop med en annna hund. Visst ville hon gärna fram till Ikaros och var lite osäker men eftersom han har ett sånt bra hundspråk och gör såna tydliga lugnande signaler så lyssnade hon faktiskt på dem idag och skötte sig över förväntan tycker jag. Vi såg även en hund på håll i skogen där jag lyckades få henne att komma glatt på inkallning utan att hala in henne med linan.

Fina Ikaros


Allihopa


Duktig Ina kan passera utan att försöka hälsa på Ikaros även om hon gärna ville...


Ina hoppade upp på en sten och tiggde gotter....


På hemvägen fick Ina vara lös lite och hon skötte sig riktigt bra. Hon passade på att blöta tassarna i lite vatten medan jag satt och tog en paus. När jag skulle fortsätta hemmåt och kallar in Ina för att koppla henne ser jag en människa ca 3 meter ifrån oss men Ina kommer så snällt på inkallningen så jag klappar om och kopplar upp. Ser då att människan har två mopsar med sig och precis då passerar även en cyklist med en stor labbe springades brevid bakom oss, trots det håller sig Ina helt lugn och tyst och har fullt fokus på mig, då blir man glad med tanke på hur låst hon kan bli av andra hundar/folk.

Mysigt med vatten


Sen måste man ju gräva lite i sanden också....bustroll!




Nä, nu väntar sängen...har en enorm huvudvärk och frossa till och från, får kika in till er andra imorgon och kika ikapp det jag missat medan nätet var dött.


Kommentarer
Postat av: Kasper

ÅÅÅÅH, va mysigt ni har haft det! Jag har bara tråkat idag, när matte var borta på trevligheter! Oftast gillar jag livet, men om det är som idag kan det gott få va´, tycker jag! Äh, det där menar jag ju inte, men trist har det varit!

2009-05-08 @ 23:16:05
URL: http://www.belof.se/Kasper-index.htm
Postat av: Molle & matte

gillar verkligen bilden när ina hoppar ..

snacka om bra tajming

2009-05-09 @ 09:55:26
URL: http://www.pillans.se
Postat av: Johanna & Max

Härliga bilder :). Krya på dig.

2009-05-09 @ 10:51:05
URL: http://jareback.com
Postat av: Sara

Hoppas du mår bättre idag för det är inte kul att vara sjuk, speciellt inte när man har hund.



Bilden på Ina när hon hoppar fram på stranden är bland det bästa jag har sätt, ett litet mästerverk faktiskt. Jag önskar jag kunde få så bra bilder på mina killar också.



Ha en fortsatt bra helg och tack för igår :)

Kram

2009-05-09 @ 15:39:18
URL: http://www.ikarosochozzy.blogspot.com
Postat av: Torsten

Vilka fina bilder du har tagit....Bilden där Tim o Zumi ser ut att ta en dans ihop är jättekul!

Hoppas att du mår bättre idag....skickar några krya-på-dej-kramar!!!

2009-05-09 @ 17:08:24
URL: http://www.prinstorsten.bloggagratis.se
Postat av: Cavvetjejernas matte

Har skickat mail till dig, men det kommer bara tillbaka hela tiden. Har du ny adress?

Kram Ulla

2009-05-09 @ 19:28:21
Postat av: Pebbels

Härliga bilder, önskar er en trevlig helg!

2009-05-09 @ 22:10:55
URL: http://hundtraningen.blogspot.com
Postat av: Gunbritt m flock

Håller med dom andra underbara bilder!!!

Härligt att det funkar så bra med Ina nu :)

Krya på dig!!! Har oxå haft en j-a huvudvärk några dagar...INTE kul!!!



Kram Gunbritt

2009-05-09 @ 22:37:18
URL: http://www.belgarhuset.com
Postat av: Bent

Verkligen fina bilder, den på INA som kommer i fullt språng, och är så pigg o uppmärksam, gillar jag skarpt. Nytt skrivbordsunderlägg:) tack så mycket. Det syns på alla bilder att hon har det bra

2009-05-10 @ 08:52:36
Postat av: '♥♥♥♥lotta, Juni o Cola♥♥♥♥

U-N-D-E-R-B-A-R-A bilder:)Hur lyckas du??? jädrans vad söta Tim o zumi är...tänk ändå att det kan gå så bra trots så stora storleksskillnader:)ha en fin söndag...krya på dig!

2009-05-10 @ 10:56:50
URL: http://juniocola.bloggagratis.se
Postat av: Frippe & Cash med matte

Hejsan på er!!!

Det var ett tag sedan nu.. Men det är ju lika underbara bilder som vanligt på dina älsklingar!!!!

Nä, men nu får jag hoppas att det är påväg att vända, jag vill inte må så här.

Men det är ju alltid så härligt och kika in på bloggen och någon underbar bloggare som kikat in och fällt en underbar komentar som värmer när man behöver den.

Kramar tillbaka till dig....

2009-05-10 @ 12:11:09
URL: http://frippe.bloggagratis.se
Postat av: Sigge Svamphund

Självklart så badar jag åt dej!

Mycket taskigt att du blir lämnad hemma när de andra roar sej i vayynet!

Håller med alla andra bilderna är fantastiska!!

2009-05-10 @ 21:01:49
URL: http://svamphunden.bloggagratis.se
Postat av: Stella m matte

Va mysigt ni haft det, fina bilder, Stella gillar naturligtvis badbilderna bäst!!



Hoppas att du mår bättre idag!

2009-05-10 @ 21:49:43
URL: http://www.blondinstella.bloggagratis.se
Postat av: Marianne

Som vanligt härliga bilder som säger en mycket. Du gör rätt i att låta Tim leka och få leva ett gott hundliv. Tråkigt att du inte mår bra och jag hoppas du snart har kryat på dig.

Ha det gott

2009-05-10 @ 22:14:19
URL: http://www.ekoxenskennel.se
Postat av: Tessan och "pälsbollarna"

Härliga blder på Tim och Zumi, speciellt där dom "kramas" ;) Kommer ni ngt på lördag till vidingsjö?

Krya på dig vännen!



Kram

2009-05-10 @ 23:22:57
URL: http://lagottokrullisarna.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0