Träning med tjejerna i valla bland enormt mycket störningar....

Har inte bloggat på ett par dagar, i onsdags var vi och grillade hos ett par bekanta och hade hundarna med oss. Dom skötte sig verkligen över förväntan, speciellt Ina med tanke på att det var en del för henne okänt folk, en bebis och en fyraårig kille samt ganska mycket stoj. Visst skällde Ina litegrann först men tysytnade fort  bara hon fick hälsa på folket. Hundarna gick ju omkring lite först och kollade läget, speciellt Ina men rätt fort la dom sig och slappnade av och tuggade ben istället samt bjöds på lite rester så det kändes skönt att dom kunde slappna av båda två i en såpass ny och småstökig miljö. 
 
Igår tog jag med mig Tim till valla där jag skulle träffa Linnea och Sara för lite träning och umgänge. På vägen dit mötte jag en hel hoper ryttare, barn och hundar och det verkade som alla samlats i valla för det var hästtransporter, folk, getter, hundar mm lite överallt så störningar och synintryck saknade vi inte idag. Trots det skötte sig alla hundar riktigt bra, var lugna och fina och Saras killar som lätt skäller var så tysta och fina så jag blev riktigt imponerad över deras framsteg i denna stökiga miljö. Min älskade Timse skötte sig verkligen utmärkt, jag blir faktiskt riktigt stolt över honom när han funkar så här bra. Han var lös nästan hela tiden och var lugn och fin nära de andra hundarna och brydde sig knappt om omgivningen. Det ända var väl att han inte ville ligga plats idag utan reste sig och ville vara nära mig så jag fick vackert inse att det var för mycket störningar för honom så vi får backa och  träna i lite lättare miljö igen. Annars blev det mest lite frittfölj med vändningar på stället där Tims attityd var riktigt bra och som avslutning lite enkla freestylerörelser och början till att få honom att gå runt mig i en cirkel vilket han börjar förstå så smått nu. Efter träningen satt vi ett bra tag och njöt i solen, underbart att bara vara ibland.

Vad ska vi göra matte?


Vi tränar  att Tim ska gå "runt om" mig...


Shake it shak it, shake it.....inte lätt med freestylepositioner med stor vovve och liten matte


Jag måste vara duktig för jag fick en boll!


Vilpoaus


Linnea och Zumi, helt klart bedårande!


Slappar i solen....




Medan jag och Tim var och tränade så for husse och min far med Ina och Zingo till blåa för att låta dom bada lite vilket var uppskattat. Skönt att komma hem och båda hundarna har fått göra något så man kan sätta sig och slappa med gott samvete.

Zingo och Ina badar


Idag blir det nog en lugn dag för hundarnas del, dom är rätt trötta så dom mår nog ganska bra av en vilodag med bara lugna promenader och mys.

Kommentarer
Postat av: linnea

men anna! det var ju vagnsparaden igår ;) massa fina ekipage!

2009-05-22 @ 15:58:09
URL: http://willspirit.blogg.se/
Postat av: Åsa

Vad roligt att det går så bra med båda hundarna! Är allt ok med Tims höfter nu?

2009-05-22 @ 19:39:00
URL: http://ettlitetkatteri.bloggagratis.se/
Postat av: maja

Så kule bilder av vidunderbarna-det ser helt kanon ut når du går freestyle med Tim! Ikke mange som gjør det der etter deg!:)Er så viktig å trene på de tingene dere gjør, er jo tross alt i dagliglivet det skal fungere med hundene , og ikke bare på apellbanen.:) Har inntrykk av at ikke alle tenker på den måten og at hundene må få gjøre sine erfaringer i ethvert miljø.Klart at det er litt mer å hanskes med når man har så store og typ mer krevende hunder-og attpåtil to stk!-men det fikser jo dere som ingenting nå, virker det som!:) Har sagt det før; men du er dyktig i det du holder på med, og hundene ser ut som de har det sååå bra.(Blikket på Tim i det bildet herunder er helt priceless!)

Ha en kul treningshelg!

2009-05-22 @ 20:05:12
URL: http://majas-skriblerier.blogspot.com
Postat av: Torsten

Mys på i helgen!!

Kramar till er alla!!!

2009-05-22 @ 20:50:52
URL: http://www.prinstorsten.bloggagratis.se
Postat av: Stella m matte

Så gott ni har haft det, precis som det ska vara!! Jag tycker badbilderna är skönast naturligtvis!!

2009-05-22 @ 23:28:24
URL: http://www.blondinstella.bloggagratis.se
Postat av: Maja

Ulva takker for bursdaghilsen og sender et glad bjeff tilbake til Tim og Ina!:)Marco sier at det er klart at Ina må få seg en kong!!Er virkelig "meningen med livet" ..eller noe sånt!:)

2009-05-23 @ 01:17:26
URL: http://majas-skriblerier.blogspot.com
Postat av: lotta med juniocola

ha en fin helg:)skönt med lite lugn o ro:)vi drar till Gävle idag:)

2009-05-23 @ 08:37:23
URL: http://juniocola.bloggagratis.se
Postat av: Pebbels

Härligt! Bra att Tim kan bada ute nu också. Hur går det med hans höfter?

2009-05-23 @ 12:12:20
URL: http://hundtraningen.blogspot.com
Postat av: Marianne

Ibland så är det skönt att bara vara, även för hundarna. Lite slappa dagar ger ny energi och arbetslust. Härliga foton på er alla.

kram

2009-05-23 @ 20:18:34
URL: http://www.ekoxenskennel.se
Postat av: linnea

man kan ju inte ha koll på allt ju ;) du är inte sugen/har tid att hänka med o kolla in vagnen o selen kanske, nån gång snart?

2009-05-24 @ 01:00:15
URL: http://willspirit.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0