Nu är vi igång igen...

Nu har jag piggnat på mig igen efter förkylningen, jobbade i torsdags och fredags och är ledig nu i helgen... skönt! Kan inte påstå att jag är helt pigg ännu, det tar på krafterna att vara sjuk så hundarna har mest fått promenader med husse i veckan så häromdagen tog jag med dom och släppte dom så att dom fick rasa av sig lite energi. Var två blöta hundar jag fick med mig hem trots att dom fick ha täcke, jäkla trist med detta gråa blötväder!







Idag har husse och Ina varit på sökkurs vilket gick bra efter vad jag hört. Jag och Tim var upp en sväng till frittfölj där det var samträning. Linnea hade fixat en rolig "miljöbana" med allt ifrån vippbrädor, kompostgaller att kliva på/under, presseningar/kartonger, mattor mm  Jättenyttigt även om Tim mest var intresserad av alla goda dofter och inte insåg vitsen med att jag skulle ha honom under presseningar och annat... han skiter ju oftast fullständigt i att han kliver på kompostgaller/under saker eller så, det enda han reagerade lite på var en smal lite ranglig "metallplanka" som han tyckte var lite knivig att kliva på uppför...han är ju rätt stor och klumpig min "lilleman".

Annars har kvällen varit lugn, pappa och Zingo var över på lite middag och hundarna har mest roat sig med att käka ben. Ina är på väg att nå sin kulmen i skendräktighetsperioden snart och är lite off just nu, inte lätt med alla hormoner som spritter i kroppen på henne.

Kommentarer
Postat av: Kasper

Ser ut att ha varit en fin dag - men det ÄR för blött ute nu, till och med för mej!

Jag borde också ha ett täcke så att jag kunde rulla torrt, så att säga.

Men det där att kliva på ett kompostgaller - det gjorde jag ALDRIG!

Kompostgaller och färister - åh nej, aldrig i livet!!! Jag tycker att du är JÄTTEMODIG, Timsen!

Och du, Bra att din matte är frisk igen!

2009-11-15 @ 12:33:22
URL: http://www.belof.se/Kasper-index.htm
Postat av: Sigge Svamphund

Jag kliver glatt på allt utom komonsterns fällor (färister) för det är läbbigt!!!!!!!

Postat av: malte o snoki me matte

tjihuuu, här var det springrejs, bus o knasrull i fina jackor!!

slafspussar

2009-11-15 @ 19:57:24
Postat av: Cavvetjejernas matte

Skönt att du är bättre! Då var det väl inte svinis i alla fall. Verkligen trist med detta gråa novemberväder. Har varit i Stockholm några dagar och det var minsann inte bättre där. Hundarna är gött trötta efter dom fyra dagar i Stockholm och blev så glada när vi kom hem.

Nä, nu krafsas det på dörren. Moa är kissig och vill ut.

Natti natti!

2009-11-15 @ 22:22:32
URL: http://www.cavaliersajten.bloggplatsen.se
Postat av: Torsten

Skönt att du blivit bättre! Hundarna verkar inte sakna energi i allafall!

Kram

2009-11-16 @ 07:15:22
URL: http://prinstorsten.blogg.se/
Postat av: Maria

Hej! Otroligt fina hundar du har!

Såg att www.dory.nu länkade till dig på hennes sida. Det är så att jag kan inte kommentera hennes sida så tänkte höra om du hade någon mejl till henne? Vi har nämligen en liten shibavalp här hemma och det är alltid kul att prata med andra som har shibor men inte så lätt när jag inte kan kommentera..

Eller om du skulle vilja skriva min mejl till henne?

Vore jättesnällt!

Ha en fin kväll!

Mvh Maria

2009-11-16 @ 22:04:36
URL: http://svenssonsmaria.blogg.se/
Postat av: Jeanette

Härligt att ni är igång igen:-) Hundtäcke är verkligen bra så här års måste införskaffa ett även till Enya. Kram

2009-11-17 @ 12:29:13
URL: http://www.starsweepers.se
Postat av: Elenor och Zidane

Skönt att du är på benen igen. Tänk att Ina varit hos er ett helt år. Kommer ihåg när jag började läsa din blogg, då var hon ny i familjen. Jag leker nog egentligen ingenting med Zidane. Kanske också skulle tänka på det mer....

2009-11-17 @ 18:02:57
URL: http://www.ilsanosfatboy.cybersajt.se
Postat av: Marianne

Jag hoppas du ska vara kry nu igen. Men höstförkylningar och influensa kan ta tid att bli återställd ifrån. Bra att träna på läbbiga underlag, man vet aldrig när man blir tvungen att gå på något ovanligt. Och inte har man ork att bära sina hundar över.

Ha det gott. kram

2009-11-18 @ 15:19:38
URL: http://www.ekoxenskennel.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0