Timse på "semester" ett par dagar

Idag märkte vi att det började bli lite väl jobbigt för Tim här hemma, även om Ina inte är i höglöp helt ännu så börjar det tära på Tim att gå här hemma med henne. Egentligen så sköter sig Tim riktigt bra men Ina vill gärna dra igång honom och hon börjar så smått att vara lite väl närgången vilket Tim inte riktigt klarar eftersom han vet att han inte får betäcka och man riktigt ser vilka konflikter det blir i hans lilla huvud. Därför valde jag nu i förmiddags att ta en skogstur med bara pappa och hans hund Zingo så Tim fick komma hemifrån ett tag utan löptik. Vi for till skogen och plockade lite svamp, hittade de första trattisbebisarna och lite rödgul trumpetsvamp förutom kantareller och taggsvamp. Tim och Zingo hade det mysigt i skogen men hittade ett par riktiga sumphål att plaska i så på hemvägen blev det ett dopp i sjön. Passade på att schamponera Tims bakdel som stinker lite extra när han har hormonpåslag, urk! Det var två nöjda killar som badade, busade och hade det gott.

Bilder från dagen, de flesta tagna av min pappa.

Grabbarna grus i svampskogen


Vilopaus medan dom tvåbenta envisas med att plocka en massa svamp


Tim hittade sig en spaanläggning....


Pappa bjöd på smörgårs, smaskens!


Jippie vi ska få bada!


Tortyr!!! Jäkla matte tog fram schampoflaskan....


Fort ut i vattnet och skölja av tortyrmedlet!


Tim har onekligen en säregen badstil....


Mysigt i vattnet!


Mysigt att strosa omkring....


Timse kollar läget...


japp... jag är kung av sand....


Två nöjda grabbar efter dagens aktiviteter



När vi kom hem bestämde jag att Tim skulle få slippa Inas löpdofter ett tag så jag lämnade honom till pappa så får han vara där ett par dagar nu och vila upp sig lite. Är ju inte så bra för Tim att han går och spänner sig vilket han gör när Ina löper eftersom han då felanstränger sin muskulatur kring sin dåliga höft och risken är att han stelnar till. För säkerhets skull har jag bokat in en koll hos vår "ledveterinär" om 2 veckor för Tim nu inför hösten/vintern. Vill gärna få honom kollad och även diskuttera om vi ska behålla den låga rimadyldos vi har just nu.

För Inas del har det varit en lugn dag, hon var ju på sökkurs igår och eftersom hon blir lite tröttare och allmännt påverkad när hon löper så tyckte jag att det räckte med vanliga promenader utan allt för stora krav för hennes del idag.

Kommentarer
Postat av: Marianne

Löptikar och hanhundar i samma hus är jobbigt, både för hundarna och deras ägare. Så skönt att du har möjlighet att låta Tim få lite andrum från de frestande dofterna. Jag hoppas ni ska få ett positivt besked på Tims leder.

Ha det gott. kram

2009-09-06 @ 22:48:44
URL: http://www.ekoxenskennel.se
Postat av: Anonym

Schysst att du får umgås med Zingo ett tag i stället för med Ina! När du nu i alla fall inte får umgås på riktigt, menar jag!

En sån härlig dag du har haft, härliga bilder! Jättehärliga!!!!

2009-09-06 @ 22:59:32
Postat av: camilla

Hahahaha!!! Gud vilka störtsköna badbilder!!!

Vilken stil. skratt



Skönt för Timse att vila upp sig hos pappsen. Måste vara väldans jobbigt med en löptik som inviterar hela tiden. Phu!

2009-09-07 @ 08:48:35
URL: http://www.bentley.bloggagratis.se
Postat av: Tessan och "pälsbollarna"

Att "gå" på vattnet har nu fått en helt ny mening, haha dödskön stil Tim! Härliga bilder och nu fick jag lust att åka och ge vovvara ett sista "sim"!!

Kramis!

2009-09-07 @ 12:21:05
URL: http://minahundarochjag.blogg.se/
Postat av: malte o snokas

vilka fina bad o rusbilder på två isbjörnar!! tänk att såna finns på våra breddgrader!

tack för krya på dig hälsningen!

hoppas ina slutar upp med att lukta gott snart så du får komma hem timsingen! jobbiga tjejer!!

slafspussar

2009-09-07 @ 13:41:34
Postat av: Gunbritt, Dahro och Giah+8

Vilken härlig dag ni och "pojkarna" fick :)

Skönt för Tim att slippa löpdoften ett tag...

Gillar bilderna som vanligt ;) (klart det blir bra med sååå fina fotomodeller)

Ha det bra...Kram!

2009-09-07 @ 23:18:28
URL: http://www.belgarhuset.com
Postat av: Torsten

Jaaa, nu blev man ju sugen på ett dopp, känns som det var länge sen! HImla fina bilder på "trollen"!

Ha en fin dag!

2009-09-08 @ 07:26:22
URL: http://www.prinstorsten.bloggagratis.se
Postat av: camilla igen

Jag tittar och tittar på olika uppfödare =)

Sen har jag ev en på G i närheten.....Sandra, som kommenterat i bloggen ska förmodligen ta valpar på sin tik i vår.

Jag vill inte ha en extremvallare =)

Viktigast att den fungerar bra i familjen...sen får den gärna vara snygg och smart oxå :)

2009-09-08 @ 12:10:41
URL: http://www.bentley.bloggagratis.se
Postat av: Susanne o Pebbels

Underbara bilder!!! Jag förstår inte hur du kan skilja på vovvsingarna, de är ju så lika. :-)

2009-09-08 @ 21:32:23
URL: http://hundtraningen.blogspot.com
Postat av: Stella

Härliga badbilder, sånt gillar jag!! Sen gav tyvärr din matte min matte lite ideer, så nu kanske schampoflaskan får följa med i ryggsäcken när vi ska ut...



Ha det gott!

2009-09-09 @ 10:11:59
URL: http://www.blondinstella.bloggagratis.se
Postat av: Gunilla & Asta

Nu måste jag läsa i fatt igen :) Söta badkillar! Hahaha, gillar verkligen Tims stil! Skönt för honom att vila upp sig lite från Inas förföriska dofter ;)

2009-09-09 @ 13:52:42
URL: http://vitherde.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0