Trött idag!

Är nästan för trött för att blogga idag... skulle ha varit ledig idag och åkt och simmat med Tim på norsholm men blev uppringd igår sent på kvällen och inkallad att jobba idag så det var bara att pallra sig upp efter för lite sömn och ge sig iväg. Med andra ord har hundarna haft en oplanerad tråkdag idag men det gjorde nog inte så mycket då dom fick jobba en del igår. Igår träffade jag nämligen först Anita samt Anna E på förmiddagen för lite lydnadsträning här hemma på en fotbollsplan i närheten. Jag hade bara med mig Ina och hon var så fruktansvärt duktig för och vara henne! Ina har ju bara träffat Annas hundar vid ett tillfälle innan och då på håll och även Anitas hundar brukar utgöra en stor störning för henne, trots det klarade hon av att bitivs jobbas lös, bitvis i långlina med mestadels bra fokus på mig. Hon hade lite svårt att fokusera när de andra belönades med bollar och bus men gick att bryta direkt och valde då att jobba med mig istället. Vi fick till ett par riktigt fina lägganden även om Ina fortfarande har svårt för att hålla position och fokus på transportsträckan. Fick även hjälp av de andra med tandvisning där Ina måste lära sig att lita på mig så att vi kan avdramatisera det till att bara bli "ett moment som alla andra". Var jättekul att träna och se att Ina ändå klarade av att både slappna av skapligt i de pauser vi tog och även behålla fokus i momenten och att hon verkligen bjöd upp till lek och tyckte det var roligt att träna :)

Tog tyvärr inga bilder på Ina men dock några på de andra.

Anita med Alice


Anna med Oso


Härliga Ester i bus med matte Anita


På eftermiddagen igår tog jag med Tim för träning ihop med "tjejerna" i valla. Jag var rätt trött då så det blev ett försök till uppletande som inte var så lyckat. Tim var lite låg och väldigt mattig och ville inte gå ut på djupet i rutan utan bad mig om hjälp så jag fick börja om lite och peppa honom för att komma igång.....lilla flamspelle. Han tände till lite när han väl hittade föremålen och kom glatt inspringandes med dom men själva drivet ut var allt annat än bra. Bilderna på Tim är tagna av Sara.

Tim på väg in med första föremålet


Det gällde att peppa Tim ordentligt!


Lite bättre fart sen... tjoho matte jag hittade trasan!


Timsevimse slöhund trivdes bäst i slappartagen....


Ikaros var Tims motsats på uppletandet, riktigt envis och taggad... här sitter han och väntar på att få börja


Ozzy får belöning hos matte...


Frida och Ronja såg ut att har det gott...


Zumi och Linnea likaså


Får kolla in till er andra vid tillfälle, är för trött idag.... Zzzzzz....


Kommentarer
Postat av: Sara

Tim är bara för söt. Det bara sprudlar personlighet om honom och han är verkligen en fröjd att ha och göra med.



Kram

2009-09-30 @ 22:05:39
URL: http://www.ikarosochozzy.blogspot.com
Postat av: Marianne

Så roligt att Ina jobbade på så bra idag. Tandvisning är ett moment som bör tränas in på valpen innan de lämnar uppfödaren, så att valpen känner sig trygg då en främmad person vill göra en koll i munnen på den.

Att Tim föredrar mattes sällskap istället för att leta upp saker kan man väl inte belasta honom för, eller hur? Han är ju en gullplutt.

Ha det gott. kram

2009-09-30 @ 23:49:32
URL: http://www.ekoxenskennel.se
Postat av: malte o snoken

för att vara trötta tycker jag att ni är himla aktiva! gillar timsingens slöar stil samt blick där mot matte/husse!

slafspuss

2009-10-01 @ 17:10:30
Postat av: Cavvetjejernas matte

Så mycket kul ni hittar på med hundarna! Det skulle verkligen vara kul att ha någon att träna ihop med på vardagarna.

Toppenbilder som vanligt.

Kram

2009-10-01 @ 23:08:48
URL: http://www.cavaliersajten.bloggplatsen.se
Postat av: Torsten

Jobbigt att vara trött....Kul att allt gick bra ändå trots att krafterna var lite uttömda!

Ha en bra helg!

2009-10-02 @ 07:44:41
URL: http://prinstorsten.blogg.se/
Postat av: Gunbritt, Dahro och Giah+8

Nya bilder på vår blogg!!!

Ska bli skoj att träffas :) !!!!!

Kram Gunbritt

2009-10-03 @ 23:47:43
URL: http://www.belgarhuset.com
Postat av: Maja m.flokk

Hm, jeg tror neppe dine hunder lider noen "nød" så bra som de er aktivisert i hverdagen! Må jo være alle hunders drøm å bo hos dere da!:) Kjenner litt til det der med upplet..og byteshandel. Er noen gang vanskelig å bryte disse driftige hundene;) med høy jakt/føremålsinteresse. Men er jo bedre enn at de IKKE har interesse. Forøvrig er jo Tim også en gullgutt-det LYSER personlighet utav øynene på han--ikke ulik en viss Herr Marco!;)

Har forresten vært på ulv/vargbesøk så om du vil kan du jo titte på bildene i bloggen. Vargarna var jo så fantastisk flotte med vinterpels på gang!:) Ha en riktig fin dag-fornemmer det er en annen som blir trøtt i morgen...

2009-10-05 @ 01:31:14
URL: http://majas-skriblerier.blogspot.com
Postat av: Sigge Svamphund

Såg att ni ska till Giah.

Funderar på om jag ska övertala matte att åka dit en liten sväng när ni kommer.

Vore skoj att träffa er irl och vi har nära dit.

Postat av: Gunbritt me flock

Nej jag har inte fått något datum för valptestet än...Hoppas jag får det snart(kan ju bli en vardag med???)...Annars går det bra vilket som för vår del, har inget annat inbokat den helgen än...Vi får höras senare...

(Har glömt ditt tele nr.)

Kram Gunbritt

2009-10-05 @ 21:41:44
URL: http://www.belgarhuset.com
Postat av: cattis

Det var längesedan jag tittade in här. Vad fliiga ni är med träning. Jag vågade mig ut att tävla men mina nerver ställde till det,så resultaten blev inte alls bra. Undrar just hur det blev med våran tränings grupp? Ska vi sätta upp ett datum? Ha det bra. Cattis och beardisarna

2009-10-06 @ 13:48:18
URL: http://cattis.webb.se/
Postat av: Kasper

Måste ju titta hit och säja hej, nu när matte äntligen gör nåt ROLIGT vid datorn igen. Nåt som JAG tycker är roligt, dvs hälsar på hos sina och mina bloggvänner!

Ojojoj, vad ni är duktiga och aktiva - och oj, vad Timsen är fin!!!!!! Bästa maxiatyren som finns!!!

2009-10-07 @ 00:15:29
URL: http://www.belof.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0