Freestyleträning med fokus på helhet....

Det var rätt segt att börja jobba efter att ha varit ledig, känns som att man just hann gå ner i varv tills det var dags att börja komma igång igen... speciellt när man startar med en 6 dagars arbetsvecka (är bara ledig på fredag). Nåväl, jag kommer nog in i jobblunken vad det lider... Hundarna har haft det lugnt men i tisdags började jag jobba på em så då kom Linnea hit för diskussion kring våra respektive freestyleprogram och små justeringar kring dessa. Har nu äntligen spikat hur jag vill ha det och med övergångar jag hoppas ska flyta på skapligt... Nu tänker jag inte ändra och dona mer utan bara fokusera på att få något som förhoppningsis kan likna lite flyt och försöka få upp Tims uthållighet.

Efter Linneas besök lånade jag pappa och hans hund Zingo som störning och körde efter uppvärmning igenom vårt freestyleprogram här hemma på en gräsplan. Vi hade även störningar av barn och fotbolsspel en bit bort men på det stora hela tycker jag Tim höll ihop bra, visst gör vi fortfarande missar och bitvis blir det lite hackigt men han höll sig hos mig och fokuserade bra trots att han endast fick belöning efter genomfört program... märks att uthålligheten behöver jobbas upp men samtidigt tror jag att jag bitvis blir förbannat petig med tanke på att Tim faktiskt inte tränat freestyle så jättemycket hittils utan mest sporadiskt tidigare och det är först nu på sistone vi satt ihop ett helt program.

Pappa fotade en del, ni kan ju ignorera mig som ser allmännt sunkig ut men jag gillar Tims utstrålning så det blir en drös bilder ändå:

















Annars har det inte hänt så mycket mer hittils i veckan, Ina har fått ett kort pass linförighet, ett ställande och ett läggande bland mkt störning här hemma på gräsplan (skrikande barn/bollar). Tycker hon blir allt bättre och fokusera när vi väl jobbar. Även en del inomhusträning har det blivit för hennes del, bla pallen och apportering (ingångar/fasthållanden) och bitvis går det riktigt bra om än lite trögt imellanåt. Nästa projekt blir att ta tag i platsliggningsträningen mer igen, framförallt utomhus men det känns inte helt lockande att börja träna när det är dyngsurt och regningt eftersom hon är lite osäker så hittils jobbar vi på inomhus med stadgan.


Kommentarer
Postat av: Kasper med matte

Det är alltid lika härligt att se bilder på Timsen, han är så vacker! Och stoooor! :)

Och så har han en söt matte också, tycker vi.



Duktiga ni är!!!!

2010-08-11 @ 23:14:17
URL: http://www.belof.se/
Postat av: Jeanette, Sly & Enya

Kul att freestylen börjar få en bra helhet, kommer gå KANON sedan på tävlingen! Fina bilder som alltid:) Kram

2010-08-13 @ 06:30:54
URL: http://www.starsweepers.se
Postat av: Sigge Svamphund

Äntligen bestämde matte att det kunde finnas tid att kolla in på fler bloggar.

Det är kronisk brist på tid och ork just nu.

Fin vandring ni hade på den fär leden.

2010-08-13 @ 20:26:07
URL: http://svamphunden.bloggplatsen.se
Postat av: Marianne

Fina foton och ni ser verkligen jämnspelta ut.

Jag har haft lite dåligt med tid och ork för bloggen, men jag har inte glömt mina bloggvänner.

ha det gott. kram

2010-08-16 @ 23:46:39
URL: http://www.ekoxenskennel.se
Postat av: Gunbritt med hela flocken

Ser ju jättefint ut på bilderna ;) Tror ni kommer att klara er bra på tävlingen :)

Det bästa är att ni gör något roligt tillsammans du och Timsen, det syns ju t.o.m på stillbilderna!!!

Nu är Acke ute på prov i Örebro så håll tummar och tassar att han hittat sitt nya hem ;) SÅÅÅ tomt utan honom men skönt oxå utan olika läger i flocken... Ayax flyttar i månadsskiftet om allt går som det ska :) Sen har jag TID för Alyzas träning igen :):) Ska ner till Mjölby någon gång i september så då kanske jag kan hälsa på er oxå...

2010-08-17 @ 22:44:48
URL: http://www.belgarhuset.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0