Träningen går som en bergodalbana, väldigt ojämt upp och ner....

Ojämt, hackigt och bitvis jättebra, bitvis uselt är väl bästa beskrivningen på den senaste tidens träning. Med Tim är det ju mest freestyleträning som gäller och jag inser allt mer att han har svårt att orka jobba ett helt program om han inte vet att jag sitter på bästa belöningen som för stunden är boll, boll och åter boll... Igår träffade jag Linnea på dagen för inhandling av freestylekläder alla Pippi outfit... blev många skratt på vägen och diverse rotande i allehanda affärer.

På kvällen var det sen samträning på OG plan och dagen till ära testade jag hela outfiten med allt dvs kläder, flätor och Tims nyinköpta orangefärgade rosett. Det gick ärligt talat skitdåligt först, Tim var väldigt osäker och kändes tryckt och låg... Han blev ju påsprungen i fredags mitt under träningen av en lös rottis, tack och lov utan skador där jag fick Tim att gå undan och sen drog ifatt  hunden och släpade iväg den till dess husse. Om det var det som påverkade honom igår då det var mycket hundar bla en rottis på plan (det var kurs samtidigt) eller om han var påvrekad av den kvava värmen, Ronja som löpte eller om det bara var mitt agerande som gjorde honom låg det vet jag inte riktigt.... dock fungerade inte programmet med belöning kvar i väskan... så va gör man... Jag tog helt sonika hans piipboll och stoppade den under linnet så att Tim visste att jag hade den och sen körde vi... Tyvärr hjälper det ju inte mig helt eftersom jag inte kan ha det så på tävling men jag hoppas att han blev stärkt av att få lyckas iallafall....

En filmsnutt från vårt pass där jag likt en trebystat utklädd tokkärring tar mig fram kommer här...



Provade även att visa Tim bollen, låtsas stoppa den på mig på väg in mot plan men istället ge den till Linnea vilket jag tror kan vara en bra lösning... han fick således utföra ett eller ett par rörelser sen gav jag tecken så kastade Linnea in bollen på plan som belöning.... effektivt och Tim känndes mer taggad då.

Lägger in några bilder från igår som togs av Karl Mikaelsson.











Är även imponerad över hur otroligt bra flyt Linnea och Zumi fått i sina rörelser, jag och Tim ser ut som dunderklumpar i jämförelse...var riktigt läckert att se dom igår! Fotona på dom är även de tagna av Karl Mikaelsson.





I söndags träffade jag Jeanette med hennes tjejer för lite träning på Hu. Inspirerande att se dom som håller på lite högre upp och filar på delmoment jag inte ens börjat tänka på än. För Inas del hade jag först tänkt köra igenom en etta men fick inse rätt snabbt att vare sig hon eller jag var helt upplagda för det så efter lite igångpeppning tränade vi lite med apporten och sen blev det lite inkallningar samt avslutningsvis lite platsliggningsträning (ensam). Är jättenöjd över Ina som låg tyst, stilla och lugnt trots att jag stod ganska långt ifrån henne.

En liten film från apporteringen kommer här nedan... med tanke på hur mkt jag fått jobba för att Ina dels ska vilja komma in till mig med saker, dels att hon ska vilja gripa och ha driv ut mot apporten är jag jättenöjd... visst behöver vi jobba på och även få upp farten in men allt har sin tid och just apporten känns som vi får skynda långsamt för att inta sjabbla till det och skapa konkurrens igen.



Idag har hundarna däremot fått en mental vilodag, jag jobbade kväll så vi tog en långpromenad på fm och har mest njutit, busat och bara varit.... var nog bra för oss alla att bara få umgås lite utan fokus på några prestationer.

Kommentarer
Postat av: Gunbritt med hela flocken

Eftermiddag o kväll är nog lättast att nå mig ;)

Men det är bara å ring "skratt"

Ska titta på filmen imorgon (sent nu) bilderna var fina...Kul att se klädseln oxå ;)

Kramis o nattinatt Gunbritt

2010-08-18 @ 00:32:05
URL: http://www.belgarhuset.com
Postat av: Gunbritt med hela flocken

Eftermiddag o kväll är nog lättast att nå mig ;)

Men det är bara å ring "skratt"

Ska titta på filmen imorgon (sent nu) bilderna var fina...Kul att se klädseln oxå ;)

Kramis o nattinatt Gunbritt

2010-08-18 @ 00:33:06
URL: http://www.belgarhuset.com
Postat av: Jeanette, Sly & Enya

Vilken härlig outfit! Tim kanske tyckte matte såg lite suspekt ut;) Skämt osidå... de är ju inga maskiner, lite upp & ner får man räkna med... Det där fixar ni! Kram Jeanette



P.s Har inte tänkt på jackan men saknar du den så ligger den säkert kvar i baksätet, lämnar av den på fredag.

2010-08-18 @ 08:30:57
URL: http://www.starsweepers.se
Postat av: Elin & Koira

Vad bra det såg ut på filmen! Vi ska hålla tummarna för er på lördag!

2010-08-18 @ 18:51:00
URL: http://koiruliini.wordpress.com
Postat av: Lisa

Vilket härligt samarbete ni har du och Tim!!! Såg jättebra ut, i alla fall från en amatörs ögon ;o)

Kramar

2010-08-19 @ 21:32:58
URL: http://esarosa.blogg.se/
Postat av: pillan

ni ser helt underbara ut ....

2010-08-21 @ 19:03:41
URL: http://www.pillans.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0