Stadspromenad

Idag blev det stadspromenad för Ina och mig tillsammans med Jeanette och hennes bc tjejer Sly och Enya. Vi blev upphämtade så snällt och körda till stan. Det hela började sedan med en hisstur ner från parkeringshuset vilket Ina tyckte var lite konstigt och trångt men det gick bra. Väl ute blev det först en promenad genom domkyrkoparken så hundarna fick möjlighet att göra ifrån sig innan vi närmade oss innerstan. Ina var lite småstressad och frustrerad först och skällde lite både på Jeanettes hundar och förbipasserande men efter en liten stund lugnade hon sig och sen skötte hon sig över förväntan. Trots en massa folk, lite hundar och trängsel så skällde hon väldigt lite och tog en hel del spontankontakt med mig och kändes skapligt lugn och positiv. Hon fick hoppa upp på lite bänkar/statyer/stenar mm vilket även Enya glatt tog efter ;) Vi mötte även Frida på stan och hon fick sig en utskällning av Ina som nog blev förvirrad över att jag började prata med en människa men då hon inte fick något för det gav hon sig relativt fort och fick sen hälsa när hon lugnat sig lite.

Jeanette med sina tjejjer...


Sly och Enya sitter och poserar fint på en bänk...


Ina förstod inte riktigt vitsen av sitta på en trist träbänk....


Nyttig träning att hålla kontakt trots allt folk runt omkring....


Tänk vad fint man kan gå för lite korv, duktig tjej....


Ge mig godis NU då matte!!!!


Överlag en härlig stadstur trots blåst och kyla... tänk vad lite trevligt sällskap kan göra :) Vet dock inte vem som blev tröttast av Ina och mig, jobbigt att gå på stan och sicksacka bland folk och hålla koll på sig själv och hunden utan att göra någon stor grej av det.

Efteråt blev det en välförtjänt fika och lite vila hemma hos mig. Måste bara lägga in en bild på Jeanette och hennes Sly i mitt kök, så goa dom är ihop!


Efter det tog jag och Tim en mysig runda här hemma där han fick gå lös och strosa. Vi mötte hundar, joggare, cyklister mm men Tim var så nöjd över att bara strosa omkring så han skötte sig kanon. Är faktiskt en väldigt härlig känsla att bara gå och mysa ute med honom när han är som idag, cool och väldigt lyhörd och nöjd över att umgås med sin gamla matte ;)

Nu blir det märgben för hundarna och vila för min del, har en jobbhelg som väntar så det blir till att lägga sig i vettig tid.


Kommentarer
Postat av: Jeanette, Sly & Enya

TACK för idag! Trevligt sällskap funkar i alla väder:-) Även vi är helt slut efter dagens intensiva promenad. Ha en HÄRLIG helg! Kram

2010-02-12 @ 21:16:42
URL: http://www.starsweepers.se
Postat av: malte o snokas

å va det var gosemys me den där Sly!! matte blir avis!

Vilka duktiga stadshundar ni är! det är inte vi säger matte men vi säger att det är hon som är en dålig stadsmatte! titta bara på er!! det är ju mattens förtjänst ju!

lördagspussar!!

2010-02-13 @ 21:38:45
URL: http://www.cybertaxarna.blogspot.com
Postat av: Kasper

Min matte är världens uslaste sekreterare just nu, men hon och jag läser i alla fall vad ni andra skriver!

Stadspromenad - inte dåligt av Ina att sköta sig så fint. Inte utan att matte börjar undra över hur det skulle gå med mej. - Inte så bra, förmodligen...

Nosgos och svansvift på er!

2010-02-14 @ 00:15:08
URL: http://www.belof.se/Kasper-index.htm
Postat av: pillan

kram

på alla hjärtans dag

2010-02-14 @ 08:59:09
URL: http://www.pillans.se
Postat av: Gunbritt och Giah med flock

Skickar kramar till er alla på alla hjärtans dag :)



Kul att stadspromenaden gick så bra!!!



Fin gosbild på Sly med Matte...KÄRLEK!!!



Ha en bra dag...

Gunbritt

2010-02-14 @ 13:16:19
URL: http://www.belgarhuset.com
Postat av: Stella och Doris matte Lotta

Mina hundar är inte så mycket för stadsvandring, men jag gör det ibland ändå, så nyttig träning...



Otroligt gosig bild på Sly och matte, man blir varm i hjärtat..



Hoppas att ni haft en trevlig alla hjärtans dag!

2010-02-14 @ 20:15:36
URL: http://www.blondinstella.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0