Årets första "träning"

Idag blev jag skjutsad till valla där jag skulle möta upp "lydnadsgänget" för lite träning med Tim. Då vi kom dit ett tag innan så tog jag ut Ina en sväng så att hon fick jobba av sig lite energi. Nu var ju hon kalspigg efter att ha vilat i över 3 veckor men nåt läggande, inkallning och några steg frittfölj klarade vi av mellan hennes glädjeskutt, skällande och snöbusande. Trots att hon var tokpigg så höll hon sig nära mig när hon var lös och struntade ganska mycket i omgivningen (barn/pulkor/hundar etc) så jag tycker det gick bra med tanke på hennes förutsättningar. Största störningen för hennes del var husse som stod en bit bort och fotade, hon är ju en riktig liten hussegris men jag tycker ändå att hon börjar få ett allt större intresse av mig även när han är med.
 








När jag skulle byta hund träffade jag på Jeanette som kom förbi en stund, kul att se hennes fina tjejer men oj vad små dom såg ut.... Tim kändes som en klumpeduns brevid hennes kvicka bc ;) Märks att det var nya hundar som Tim inte sett förut för vid ett tillfälle drog han en lov bort till dom så jag fick skämmas lite, jäkla buse! Överlag var Tim väldigt full i bus idag under träningen och mest intresserad av att äta snö, kampa och hoppa runt. Är väl inte de bästa förutsättningarna att ge sig ut på ett knöligt, snöigt underlag och försöka få till stegförflyttningar ;) Bitvis fick vi dock bra kontakt då jag gick upp på vägen där det var plogat och körde lite frittfölj/vändningar samt några freestylemoment mest för att Tim brukar bjuda till lite extra då.







Var iallafall skönt att göra något efter all vila vi haft med mestaldes snöpromenader och gos... märker att det börjar suga lite av träningslust i mig nu vilket känns lovande eftersom det börjar bli dags att sätta igång Ina nu allt mer. Har två nöjda hundar som tagit det lugnt hemma nu ikväll, märks att det tär på dom att vara i en miljö med mycket störningar av folk/djur mm vilket det var idag i valla då många passade på att var ute och promenera/åka pulka mm.


Kommentarer
Postat av: Jeanette, Sly & Enya.

Trevlig & ses idag! Inte behöver du skämmas... han var ju bara lite nyfiken & lukta lite på avstånd;-). Syns på måndag:-)

2010-01-02 @ 22:56:12
URL: http://www.starsweepers.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0