Freedom :)

Idag fick Ina äntligen vara lös igen ordentligt för första gången sen hon kastrerades. Det är nu en månad sen ingreppet gjordes och det var en väldigt nöjd tjej som äntligen fick busa av sig lite energi idag. Det är ju kallt som attan nu mot vad en annan är van vid så det blev termobrallor på för min del. Ina har börjat fälla något enormt nu så hon får ha täcke på sig om vi ska vara ute några längre sträckor, förutom att hon är tunnpälsad är hon ju fortfarande ganska kal på magen efter att hon rakades till operationen. Dock verkar inte kylan bekomma Ina något, däremot får hon en del snö som fastnar i tassarna och irriterar henne så det kommer att bli svårt att träna någonting just nu med detta underlag .

Vi tog iallafall en promenad här hemma i närheten över ett snötäckt fält och genom en tom kohage. Jag lyckades få Ina att bryta en harjakt idag, troligtvis ren slump då jag befann mig mellan henne och haren och lyckades tajma henne i rätt ögonblick då hon tvekade till på mitt stoppkommando och jag hann då "kasta godis" på henne så hon valde att komma till mig istället för att fortsätta efter haren. Annars forsatte promenaden bra, vi såg folk och skidåkare men Ina hade fullt upp med att busa i snön. På hemvägen när jag kopplat upp Ina mötte vi en lösspringande hund så då blev Ina lite stressad och skällig då den kom ganska nära innan den vände till sin matte, dock tycker jag att hon släppte det relativt fort och sen var hon skapligt lugn och kontaktsökande.

Lite bilder från idag då det var väldigt vackert ute i solen med en glad tjej som for omkring i snön och njöt :)

Weeeheeee.... Freeedom!!!


Hmmm... det luktar nåt gott här...


Ett snömonster!


Mycket bus att ta igen efter en månads koppelvila......


Vilopaus...


Fina Ina!







Kommentarer
Postat av: Jeanette, Sly & Enya.

Härligt för Ina och även dig med lite "freedom":-)Man riktigt ser hur hon njuter på bilderna. Kramar ifrån oss:-)

2010-01-09 @ 22:31:11
URL: http://www.starsweepers.se
Postat av: Marianne

Härliga foton på en lycklig fri hund. Var beredd på en nakenhund nu efter kastreringen. Men sen kommer hon nog att få mer päls än hon någonsin haft.

kram

2010-01-09 @ 22:33:23
URL: http://www.ekoxenskennel.se
Postat av: Berit Elisabet och Kasper

Härligt för Ina, skönt att alla besvär verkr vara över nu för hennes del.

Jag tror att Inas päls så småningom kommer att bli tätare och finare än någonsin! Så blev det åtminstone hos oss.

Kasper hälsar och pussar och säger att han älskar snö men absolut INTE tycker om kylan. Han är rätt glad över att jag fattar det!

Släpper jag ut honom ensam på tomten för nattkissningen så skäller han och vill in inom högst två minuter.

2010-01-09 @ 23:32:53
URL: http://www.belof.se/Kasper-index.htm
Postat av: Susanne o Pebbels

Härliga bilder på en lycklig hund! Måste vara skönt att få leka igen :) Pebbels ena täcke ser nästan precis ut som Inas , jag tycker de är snygga de där teckena. :)



Kram

2010-01-10 @ 12:51:59
URL: http://hundtraningen.blogspot.com
Postat av: Elisabeth och sacco

Vackra bilder på vacker hund! Tror jag det att det att hon njuter för fullt nu. Ingen lockar väl så mycket som frihet när man inte har den..

2010-01-10 @ 13:27:27
URL: http://sacco.bloggagratis.se
Postat av: malte o snokas

å vilken känsla att få va lös efter allt koppel o tratt!! Härligt!! Hoppas det inte stramar allt för mkt (aaaj...matte har livlig fantasi). spännande o se nu hur det blir inför nästa "löp" som inte finns eller hur det nu blir...hm...

slafspussar

2010-01-10 @ 18:21:16
Postat av: Johanna & Max

Vilka fina bilder på Ina. Kramar

2010-01-10 @ 19:14:47
URL: http://jareback.com
Postat av: Cavvetjejernas matte

Härliga bilder på en fri och lycklig Ina!

Kram

2010-01-10 @ 19:25:02
URL: http://www.cavaliersajten.bloggplatsen.se
Postat av: saga

Hej! Så glad hon ser ut på bilderna, riktigt mysigt!

Måste bara fråga, vart köper du dina fina täcken till hundarna? En viss Fröken Cocosboll är nämligen numer i behov av täcke eftersom att hennes höft(er?) har börjat att strula...

/Saga och Cocos

2010-01-15 @ 17:37:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0