Vinterpromenad med härligt sällskap

Idag tog jag med mig Tim och mötte upp Linnea med Zumi för en gemensam promenad i det fina men lite kyliga vintervädret. Härligt med sällskap tyckte nog både jag och Tim :) Tim gillar verkligen Zumi och var jättenöjd när han fick gå lös och umgås med henne och jag tycker dom skötte sig fint båda två med bra koll både på oss och ett fint språk dom emellan trots att det skiljer en hel del i storlek. Tim kan ju lätt bli lite låg bland mindre hundar då han är lite stor och klumpig så jag gärna går in och dämpar honom men jag tycker han hade skaplig kroppskontroll idag trots glädjeskutt i snön. Eller så kanske det är för att Zumi känns mer som en "stor hund i mindre format", vad vet jag? Trevligt hade vi iallafall och Tim somnade nöjt när vi kom hem efter att ha promenerat genom mjärdevi och runt tills jag var helt bortkollrad... tur Linnea har bättre lokalsinne än virriga mig ;)












Kommentarer
Postat av: Marianne

De flesta stora hundar skärper till sig då de leker med mindre hundar, hos oss så funkar det bra med Berner och Sheltie tillsammans.

Ha det gott

kram

2010-01-04 @ 18:18:34
URL: http://www.ekoxenskennel.se
Postat av: Kasper med matte

Fina bilder som vanligt - vackra Tim! Och fina Ina. Vi har läst ikapp nu.

Ska bli spännande att höra hur Ina utvecklas framöver, efter kastreringen. Tror det blir toppen!

Och visst är det underbart med snö, men mina ben är egentligen liiiite för korta för långa promenader i den. För att inte tala om vad mattes är, trots att dom ju är mycket längre än mina. Klenmatte!!!

2010-01-04 @ 19:37:41
URL: http://www.belof.se/Kasper-index.htm
Postat av: malte o snokas

men timsingen ligger du o sover i snön? det är ju jättekallt ju! tur att du hade en liten kompis med som väckte upp dig!

nyårsslafspussar

2010-01-07 @ 20:08:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0