Urladdade och nöjda!

Efter en riktig tråkperiod när jag varit kass och hundarna haft ack så tråkigt så är vi äntligen på gång så smått igen och det känns härligt! Idag blev det ett besök i spårskogen tillsammans med Jeanette och en bekant till henne, Kicki. Jättetrevligt att komma ut och verkligen välbehövligt... mina juveler var som sagt något övertaggade och jag hade ingen större förväntan på deras prestationer med tanke på utgångsläget. Trots det överraskade Ina och bjöd på ett riktigt fint spår med bitvis härlig noggrannhet... visst snurrar hon fortfarande en del men det går framåt och idag hade hon inte alls lika bråttom vilket gav bättre spårupptag och bitvis fin djup näsa :) För Tims del gick det sämre, visst spårade han bitvis jättefint med bra apportmarkeringar men han känns väldigt osäker och vill gärna be om hjälp om han blir störd. Mot slutet tappade han bort sig helt så jag valde tillslut att avbryta då jag inte hade koll på vart spåret gick och Tim bara vinndvittrade utan resultat... Tror jag ska backa lite med honom och försöka stärka honom mer så han verkligen får lyckas.

Trots allt kändes det ändå som en skön dag, kanske just för att jag inte hade så höga förväntningar vilket gjorde att jag inte blev besviken vare sig på mig själv eller på vår träning. Visst finns det saker att jobba på, vi har alla våra styrkor och svagheter både jag och hundarna men det kanske är just det som är tjusningen... att lära sig stärka och ta vara på det positiva och stötta och hitta strategier för att hantera det mindre positiva. Känns som att varje upplevelse (både positiv och negativ) och varje dag tillsammans med min underbara fyrbenta kamrater ger mig lite mer kött på benen till att utveckla vår relation så att vi blir att team som genomsyras av ömsesidig tillit, trygghet och harmoni.

Efter spårandet blev det en tur till en sjö ihop med Jeanette så våra vovvar fick turas om att rasa av sig lite.... härligt att bara låta dom få vara lite utan krav på en massa annat... bara få vara hund helt enkelt.... Dom sov sött sen när dom kom hem, skönt att se dom urladdade efter all ofrivillig vila som varit.

En drös blandade bilder från dagen kommer här nedan... som vanligt alldeles för många ;)

Taggad Timse


Jeanettes söta brudar....


Kicki med sina goa damer....


Annie stolt bärandes på sin kamptrasa efter fint spåarbete


Jag och mina juveler....


Älskade busungar....


Tim spårar


Hittat en apport...


Kolla matte... varsågod!


Jeanette och hennes damer efter bus och mys vid sjön


Jippie livet är härligt!




Ina tog sig en liten simtur...


Tim njöt av att busa loss...


och jag njöt av att se hur jämt han rör sig med bra bakbensdriv i alla gångarter...härligt!


Ina njöt hon med av att få rejsa loss lite...


Min fina gumma!
 


Kommentarer
Postat av: Jeanette, Sly & Enya

Tack vännen för en trevlig dag med spår och skönt avslut vid sjön:) Skönt att du är tillbaka;) Blir glad av bilderna då de utstrålar mycket hjärta och själ;) KRAM från oss

2010-06-13 @ 07:11:17
URL: http://www.starsweepers.se
Postat av: Johanna & Max

Gud vad härligt ni verkar haft det! Vad vart har ni varit och badat?

2010-06-13 @ 20:20:40
URL: http://jareback.com
Postat av: Torsten

Skönt att du börjar bli bättre....Bra att ha två fina hundar som piggar upp en lite iallafall :)

2010-06-14 @ 08:25:31
URL: http://prinstorsten.blogg.se/
Postat av: Eleni

Härligt med många bilder, ser ut som att ni haft en mysig dag :)

2010-06-15 @ 21:51:59
URL: http://www.tidus.bloggagratis.se
Postat av: Kasper

Det där med att busa loss, det förstår jag mig på, är ju helt i min stil!

Är verkligen härligt att se att Timsen inte tycks ha ont alls, fast han väl inte får någon medicin nu.

2010-06-16 @ 00:51:33
URL: http://www.belof.se/Kasper-index.htm
Postat av: Marianne

Härliga foton. Jag önskar dig en trevlig helg.Själv ska jag ut på en roadtripp ..

Kram

2010-06-18 @ 17:18:03
URL: http://www.ekoxenskennel.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0