Tittat på tävling och lite annat...

Idag följde jag med Jeanette när hon skulle tävla i lydnadsklass 1 med sin Sly. Nyttigt för mig att se en hel tävling i verkliga livet och extra roligt var det att Jeanette och Sly kammade hem ett förstapris med 175,5p. Var verkligen roligt då jag ju brukar träna ihop med Jeanette och det har verkligen skett mycket attitydförändring hos den hunden bara under den på den lilla tid jag hunnit känna dom, härligt!  Ett jättegrattis till er, det var ni väl värda....Ni är kalasduktiga och det var en fröjd att se er på plan!

En gammal bild på härliga Jeanette och Sly, Grattis ännu en gång.... nu är det bara att sikta mot nya utmaningar :)


Efter tävlingen blev det lunch och hemfärd och sen en promenad ihop med Jeanette med alla våra hundar. Trots att det var Jeanette som tävlat tror jag att jag var tröttast av oss, jag har haft en tuff vecka, jobbat 7 dagar i sträck och mått lite halvsegt så orken var inte på topp. Mina hundar var dock superpigga efter att ha vilat ett par dagar så det var bra för dom att komma ut lite. Tim fick gå lös och förutom att han var väldigt nosig och lite väl skvättig tycker jag han skötte sig bra.  Det kom en lösspringande hund mot oss vars ägare först höll på att inte få stopp på den men tack och lov gick det bra, dock blev jag väldigt spänd vilket gjorde att Ina taggade igång men trots det höll sig Tim hos oss utan tjafs så jag är nöjd. Han kunde ju lika gärna tyckt att han skulle försvara flocken så jag är glad när han vågar lita på mig trots att jag inte var på topp.

Timse snömonster, alltid full i bus...


Nu ikväll blev det lite platsliggningsträning med Ina med fokus på "haka i backen", måste säga att det känns som att hon börjar förstå allt mer vad det är jag vill. Lägger upp en helt oredigerad och ganska tråkig film för utomstående men bra för min egen del att se att vi trots allt går frammåt. Mycket brister finns framförallt i mitt eget agerande men jag  är jättenöjd över Inas attityd , känns som att vi gjort ett litet genombrott för stunden med en lagom förväntansnivå och bra fokus från Inas sida . Mattes fina tjej!



Nu väntar snart sängen för min del, är rejält trött... tur att jag är ledig imorgon... då väntar sovmorgon ;)

Kommentarer
Postat av: Jeanette, Sly & Enya

TACK för din support idag... den betyder verkligen massor! Jag går fortfarande på adrenalin, så imorgon är jag nog rätt så mör;-) Fina Ina! Snyggt jobbat! Sov gott! KRAM

2010-03-06 @ 23:19:32
URL: http://www.starsweepers.se
Postat av: Kasper

Timsen "lite för skvättig"??!!?? jag vet minsann att sånt vet man bäst själv! Idag behövde jag t.ex. också skvätta väldigt mycket. I går också förresten...

Ina är ju superduktig - sånt där skulle jag aldrig klara!

Det är förresten inte alltid så lätt att få stopp på mig heller - matte misslyckades gruvligt i går... ;) Det var jättekul...

2010-03-07 @ 00:11:31
URL: http://www.belof.se/Kasper-index.htm
Postat av: Susanne o Pebbels

Bra jobbat! Ser ju kanon ut på filmen! Jag har funderat på att lära P hakan i backen, men jag glömmer liksom bort det hela tiden. Kanske ska ta tag i det idag ;P



Trevlig söndag! :-)

2010-03-07 @ 08:15:16
URL: http://hundtraningen.blogspot.com
Postat av: pillan

måste bara säga vilka otroligt härliga bilder längre ner i snön ..

helt underbara..



jasså det är dags för lite rehab igen ..tråkigt att dom aldrig ska få vara bra , vet precis hur det är med en höftledshund.



kram

2010-03-07 @ 09:21:26
URL: http://www.pillans.se
Postat av: Cavvetjejernas matte

Duktiga Ina!

Kram från Cavvetjejerna med matte

2010-03-07 @ 11:35:07
URL: http://www.cavaliersajten.bloggplatsen.se
Postat av: Maja

Takk for kommentar som det begynner bli en stund siden jeg fikk - men jeg er desverre ikke like flink som deg til å blogge!:) Er så enig som jeg kan bli - og forbauset- over at folk fremdeles velger hund uten å tenke på bruksegenskapene deres! Kanskje ikke så rart at det fins så altfor mange hunder som omplasseres før de er året!

Men Ina er heldig som kom til deg og får brukt all sin energi og arbeidslyst. Er enig med deg at det er moro med hunder som VIL og som har mye arbeidskapasitet-det lyser jo livsglede av de når de får lov til å arbeide! Marco er nok "tøff" på sin måte han også, men jeg liker jo også utfordringer!:) Sånn skal det være!:)

Håper det går bra med Tim og hoftene - er han på medisiner nå?

Hm, må prøve "haken-i-bakken" jeg også, blir alltid treningssugen når jeg tikker innom bloggen din!:)Og Ina er kjempeflink!

Ha en trivelig dag -Håper du fikk sove ut litt!:)

2010-03-08 @ 13:11:44
URL: http://majas-skriblerier.blogspot.com
Postat av: Therese

Duktiga Ina :) Fara håller på att få lära sig hakan i backen med, men vi har bara några sekunder än så länge ;)

2010-03-08 @ 16:14:51
URL: http://www.hundbiten.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0