Igång med simningen igen

Idag har vi varit iväg och simmat med Tim igen , känns skönt att vara igång igen eftersom han mår så himla bra av det. Han fick simma två pass ca 10 min vardera varav 5 min i jetstream sista passet. Är förvånad över vilken bra grundkondition Tim har fått, han verkade inte nämnvärt trött efter första passet utan tyckte mest det var kul.... han är ju smått vattentokig den killen ;) Tim kändes rörlig utan spänningar vid stretchingen, hans vikt ligger stabilt på ca 38 kg och allt vara bara bra så det känns toppen hittils inför de kommande tråkiga vintermånaderna.

Munnen full ;)




Mycket vatten i pälsen....


Paus är trååååkigt!!!!


Mattes badanka ;)


Duschen efteråt är inte så uppskattad...


Sträck och tänj...


Annars har det inte hänt så mycket skoj, det är ju trist halvblaskigt/snöigt ute så för Ina del blir det mycket inomhusträning hemma just nu. Är hopplöst då hon blir extra nosig och splittrad i det här blaskiga vädret och det vi skulle behöva nöta är platsen vilket inte känns helt lockande utomhus.... skitväder :( 

För Tims del är det ju freestyleträning som gäller och det har blivt lite dåligt av det tyvärr då jag jobbat mycket och det är svårt att träna inomhus (kräver lite plats med såpass stor vovve). Idag under kvällspromenaden med honom fick jag dock ett ryck och körde ett pass på en upplyst gångväg. Länkade ca ½ mitt program (det som är efter handduktshämtandet)  och Tim jobbade kalsfint med bra fokus, fina övergångar och bra kroppskontroll med tanke på att det var ganska halt och slirigt. Han fick bara slutbelöning i form av superbus med matte (hade inget godis på mig) men det fungerade bra, när Tim är på "rätt humör" är han ofta väldigt lättmotiverad och blir glad bara matte jublar....sen att vi säkert ser helt galna ut då "matte ger gärnet och studsar runt med 40 kg vovve över sig" det är en annan sak....  

Resten av kvällen har ägnats åt mys i soffan... skönt att få vila lite och bara ta det lugnt, hundarna har turats om att ligga nära mig och bara slappa, mysigt!


Kommentarer
Postat av: Kasper

Härligt att du mår så bra och får SIMMA och allt. I lagom skönt vatten.

Men DUSCHEN - stackars dej! SER ju hur du lider!!!

2010-11-20 @ 22:52:17
URL: http://www.belof.se/Kasper-index.htm
Postat av: Jeanette, Sly & Enya

Tim = Badkungen:)

Skönt att han är i så bra kondition. Du ska se att ni får lön för mödan som hållt vikten & konditionen så fint på Timsen:) Kram från oss

2010-11-21 @ 12:03:47
URL: http://www.starsweepers.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0