Dessa underbara individer....

Jag har mer och mer börjat uppskatta olikheten hos mina hundar, för olika det är dom.... Tim är ju egentligen mattes pojke ända ut i tassarna.... han jobbar gärna för att få en glimt uppmärksamhet av matte och trivs bra med att strosa nära mig och bara lufsa omkring när vi är ute på tu man hand. Visst kan han busa loss ibland, han och Ina kan i samförstånd leka ganska tufft med varandra men han är övarlag en kille som ofta hellre roar sig tillsammans med matte än själv.... han läser mig otroligt bra och vi har ofta en ordlös kommunikation när vi är själva. Nu ska jag väl inte sticka under stol med att jag jobbat hårt för den relation vi har i dagsläget men ändå, mattes pojke det har han nog alltid varit.

Mattes fina pojke :)


Ina är lite tvärtom, visst gillar hon att jobba och nu för tiden har jag nog ett allt större värde hos henne men samtidigt är hon så mycket mer självständig. Hon kan verkligen konsten att roa sig själv och tar sig fram i livet med mottot fullt ös medvetslös... samtidigt som detta ibland kan göra att jag har svårare att hantera henne i alla situationer så är det så otroligt lärorikt att ha så olika individer. Inas frammåtanda och otroliga livsglädje är verkligen smittsamt, att se hur hon tar sig fram med stor aptit på livet och njuter av allt som finns runt omkring henne är en fröjd även om det ibland leder till gråa hår hos matte ;)

Bara llite tankar så här på kvällskvisten som kom sig av dagens promenad med Ina då jag och hon var ute på tu man hand och hade det gott.... Hon var verkligen i sitt esse och hittade allehanda saker att roa sig med men samtidigt var hon så härligt glad, lyhörd och ändå kontaktsökande, kanske börjar vi så smått hitta en balans i att hon får frihet att njuta av livet men samtidigt under visst ansvar och överinseende av matte.

Ina i ett nötskal... fullt ös!!!!!


Med vinterns intågande kommer nya möjligheter till att roa sig med de svagt isbelagda vattenpölarna....




....plocka isbitar!




Mattes härligt stolliga tokfia!!!!



Kommentarer
Postat av: Kasper

Hon är så skojig, Ina, tycker jag och matte. Jag fattar precis, jag älskar också att rusa omkring, är oftast långt före matte - men inte längre än att jag har stenkoll. Två steg åt annat håll än jag förväntat mig - och jag rusar tillbaks så att hon inte försvinner. :)

2010-10-27 @ 00:25:18
URL: http://www.belof.se/Kasper-index.htm
Postat av: Torsten

Det är väl tur ändå att vi alla är olika och inte stöpta i exakt samma form....Det blir liksom lite roligare då!

Vilka härliga tokbilder på Ina!

2010-10-27 @ 07:58:02
URL: http://prinstorsten.blogg.se/
Postat av: Jeanette,Sly & Enya

Hej!

Visst är har de sköna, unika, personligheter våra hundar! Det är en härlig feeling då man har deras förtroende och det är vad båda Ina och Tim har för dig:)



Det var jättetrevligt & se att ditt samarbeta med Ina hade utvecklats så fint i träningen.



Snyggt jobbat, Anna!



Kram från er 2-benta & 4-benta vänner

2010-10-27 @ 18:52:46
URL: http://www.starsweepers.se
Postat av: Malin

Visst är det härligt med våra olikheter hos våra hundar. Men samtidigt väldigt lärorikt.Det sätter våra geniknölar på fullt arbete när vi jobbar med dom.Det är en del av njutningen med all träning. Läser dina ord om ert samarbete som blir bättre o bättre. Njut och fortsätt jobba i samma anda. Njuter av dina härliga höstbilder. Säger det igen! Du är kanon på att fota!

Ha de gott

Kram

2010-10-27 @ 23:15:46
URL: http://www.goldenspicypeppers.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0