Energigivande promenader :)

Jag måste säga att hösten kom fort, från en dag till en annan känns det som.. men åh vad jag tycker det är härligt med dessa klara, friska, vackra, soliga dagar som vi fått njuta av nu ett par dagar. Såna här riktigt fina dagar med höstens skapra ljus, vackra kontraster och värmande solstrålar i den lite kyligare luften är som balsam för stressade själar, iallafall för mig. Jag har jobbat em/kväll nu tisdag och onsdag så förmiddagerna har spenderats med hundarna och det har verkligen varit energigivande. 

I tisdags blev det spår med Ina ihop med Jeanette och hennes brudar. Ina gick som en raket trots att det var länge sedan vi spårat och jag fick glatt inse att det är dags att börja försvåra och länga hennes spår, vilket lyxproblem ;) Tyckte överlag att hon kändes lite mer samlad även om hon fortfarande bygger upp en hel del förväntan som hon gärna talar om högt och ljudligt imellanåt. Men hellre en laddad och glad vovve som vill jobba och tycker det är skojjigt än tvärtom.

Igår njöt jag och hundarna av det fina vädret och tog en relativt kravlös buspromenad där vi mest njöt av att vara och samlade energi....  Jag lyckades med bedriften att belöna båda när dom gjorde som jag ville utan att dom gick i spinn mot varandra pga konkurrens (Om jag inte passar Ina brukar hon putta bort Tim som det är annat än godis som förväntas och Tim som gärna undviker konflikter backar då oftast). Jag gjorde så att jag belönade Ina med kamp och under tiden hivade jag iväg en boll till Tim vilket fungerade bra, Tim kunde komma in med bolen utan att Ina försökte sno den och Ina kunde kampa med mig utan att Tim försökte gå imellan.... Tur man har viss simultankapacitet för ibland känns det som om man skulle behöva ett par armar till ;) Just att kunna belöna med lek även i vardagen och inta bara i träning tror jag allt mer på, dock tycker jag det ofta är svårt om jag har med båda hundarna men skam den som ger sig.... jag blev iallafall omåttligt poppis ett tag efter vårt busande så det kändes gött ;)

Nu ska jag snart iväg och jobba och imorgon far jag iväg igen med jobbet över helgen så det blir lite bloggpaus igen här tills jag kommer hem.... är lite mycket jobb just nu så jag kommer sakna juvelerna lite extra.

Lite bilder på busungarna blir det så klart, dom njuter av hösten och jag kan bara konstatera att det inte är lätt att fota glada hundar i skarpt ljus... suddigheten får ni på köpet ;)


















Kommentarer
Postat av: Jeanette, Sly & Enya

Underbara bilder på dina vita raketer!!!:-) Ja, hellre en glad och laddad hund än en hund som hela tiden måste "höjas"... Den där simultankapaciteten skulle jag behöva träna upp... he, he... Kramiz

2010-09-02 @ 10:35:38
URL: http://www.starsweepers.se
Postat av: Kasper

Fina bilder, men matte undrar förstås vad ni gör därute på veteåkern! Som ser skördemogen ut.

Snart blir det stubb där, och då har säkert ingen bonde nåt emot att ni rejsar runt precis hur mycket ni vill.

Men det gläder både mig och matte att ni haft en fin dag ihop, hela flocken.

Fast nu är jag så trött - coh matte också - så att jag/vi nästan somnar här vid datorn.

NATTI!!

(Matte säger att jJAG redan HAR somnat, men det är bara elakt förtal!)

2010-09-03 @ 00:22:10
URL: http://www.belof.se/Kasper-index.htm
Postat av: Eleni

Oj så härligt! Så att jag skulle vilja bli hund för en stund och rusa med :)

2010-09-04 @ 12:31:04
URL: http://www.tidus.bloggagratis.se
Postat av: Heléne, Mick & Tiger

Hej Anna! Jag hade tänkt skriva några rader för länge sedan men jag har inte hunnit med hälften av allt jag tänkt på sista tiden...

Hur som helst, jag ville bara ge dig en STOR eloge för din härliga energi och ditt sätt att visa upp Tim vid freestyletävlingen på HU. Jag kan berätta att det var flera än jag som beundrade sättet du lyfte fram din fina kille på. Jag tror han är precis lika stolt över sin matte som du är av honom.



Lycka till med träningar och tävlingar framöver!

2010-09-06 @ 21:32:45
URL: http://web.mac.com/jackeoki2/Webbplats
Postat av: linnea

Måste säga att jag har väldigt dålig koll själv, på min blogg just nu :P

Finns så mycket annat man måste hinna med.

Men jag hoppas vi hinner med en fika snart! :)

Kram

2010-09-07 @ 22:13:41
URL: http://willspirit.blogg.se/
Postat av: Marianne

Fina foton på två glada hundar som njuter av livet.

Ha det gott. Kram

2010-09-08 @ 21:23:28
URL: http://www.ekoxenskennel.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0