Seg dag i värmen

Idag har det inte varit mycket aktivitet i värmen. Min "förkylning"  har tagit faret igen så nu snorar jag och hostar men hoppas att det innebär att jag får ut skiten ur kroppen snart. Husse åkte iväg till en skog här i närheten med fina stigar i så att Tim fick stosa omkring lös och ha det bra ett tag. Tim fick  en vilodag igår eftersom han blev så slut efter söket i tisdags så idag började han pocka på aktivitet igen genom att komma bärandes på olika leksaker som han la i mitt knä.  Jag gav mig ut till en gräsmatta här brevid en stund och tränade lite att få Tim och gå och ställa sig på en target som utgjordes av ett blått plastlock. Han fick även träna lite fasthållande av apporten vilket gick bra.

Har fått tid för undersökning och ev ny höftröntgen av Tim i Norsholm nästa torsdag kl 14:00. Lika bra att kolla upp honom ordentligt eftersom jag tycker att det är så svårt att se om och i såna fall hur mycket han har ont. Idag tyckte jag han rörde sig väldigt fritt och kändes mindre spänd över korset men jag tycker fortfarande han springer lite konstigt med höger bakben till och från men det är svårt att veta vad som är inbillning eller inte och hur mycket han lyckas dölja för mig bara för att han tycker att det mesta man gör är så kul.

Min älskade skrutt!

Kommentarer
Postat av: Kaspers matte

Blir bra att få veta. I vilket fall som helst är det nog skönt att ta det litet lugnt i den här värmen. Även om Kasper inte riktigt inser det! Inte när han är på något nytt ställe i alla fall!

Pust!

2008-07-24 @ 21:54:31
URL: http://www.belof.se/
Postat av: Tessan och "pälsbollarna"

Ge Tim en stor puss från oss, och så håller vi tummarna och tassarna nästa torsdag!

2008-07-24 @ 23:38:25
URL: http://www.ackebus.se
Postat av: Cavvetjejernas matte

Du är ju bara såååå snygg Timse!!!!

Puss på nosen

2008-07-24 @ 23:41:46
URL: http://cavaliersajten.bloggagratis.se
Postat av: Elisabeth

Jag har börjat lite smått med rutan. Har velat lite hur jag vill göra. Lärde Sacco tass target med tanke på det, men när jag nu skulle börja med rutan så ändrade jag mig först till att göra en liten ruta med konerna och använde sedan klicker. Ville att han skulle fokusera på att det var att placera sig mellan konerna som var väsentliga och inte plastlocket. Tänkte jag skulle undvika att han skulle springa och leta efter det sedan. Det gick lite trögt och han sprang och satte tassarna på konerna istället:) så nu har jag återgått till en tasstarget i mitten av rutan. Nu har han bra fart in i rutan, men återstår att plocka bort den... väntar lite med det så vi får väl se hur det går framöver.



Så tråkigt att Tim inte är i form och att ni måste ta det lugnt. Fast det är bra varmt nu..

Lycka till!! Ska hålla utkik efter hur det går med rutan för er..

2008-07-25 @ 00:13:24
URL: http://www.bjorkmannarna.se
Postat av: Tanten

Håller tummarna för att höfterna är ok! Ha det så gott ni kan i denna värmebölja.

2008-07-26 @ 11:05:16
URL: http://ettlitetkatteri.bloggagratis.se/
Postat av: malte o snoken me matte

å vilken fin bild på timsingen!! vi håller tummarna att lill-knoppen mår bra!

2008-08-01 @ 09:40:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0