"haka i backe"

Idag har inte Tim gjort så mycket, nu ikväll började jag inomhus så smått att klicka in att Tim vid platsliggning ska lägga ner huvudet i backen, detta för att få ett aktivt läggande då det är större chans att han ligger kvar om han lägger ner huvudet och inte ligger och kikar på allt runt ikring. Eftersom Tim är väldigt lättstörd får jag försöka ta till alla knep för att få honom och slappna av och ligga stilla. Tim fattade snabbt vad jag ville och var riktigt duktig och lg stilla och fint med hakan i golvet. Får väl se om det går att få honom att ligga med "hakan i backen" även ute och längre stunder framöver....kan ju vara värt ett försök iallafall för att försöka få till en säkrare platsliggning vilket är bra att ha oavsett om vi kommer ut på någon tävling framöver i Tims liv eller enbart för att få en bättre lydnad i vardagen.

Kommentarer
Postat av: Tessan och "pälsbollarna"

Duttig Timse vimse!! OCH MATTE;)

Kramis!

2008-06-18 @ 23:25:09
Postat av: malte o snokas me matte

Vad du är tålamodig o duktig! timsingen också förstås!

2008-06-19 @ 10:51:35
Postat av: Sigge

Nu har jag fått tillbaka internet igen efter gårdagens avbrott.

Hitta en massa saker i skogen är inte svårt.

Bara att använda nosen, finns hur mycket skoj som helst att fynda. Förstår inte varför matte kallar mej för skrotsamlare?

Leta människor har jag aldrig gjort, kanske skulle satsa på det.

2008-06-19 @ 18:33:44
URL: http://svamphunden.bloggagratis.se
Postat av: Cavvetjejerna

Hjälp... så mycket tid du lägger ner på träning! Men så blir ni duktiga också.

Jag är väl lite lat av mig, för när kursen var slut, då var jag också slut. Får väl skärpa mig lite efter helgen och börja repetera övningarna.

Kramis och trevlig midsommar

Cavvetjejerna med matte

2008-06-19 @ 21:47:03
URL: http://cavaliersajten.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0