Långpromenad med sällskap

Idag har jag och Tim tagit en dag helt ledigt från träning av oliks slag.  Jag fick sällskap av pappa och Zingo idag och vi packade en ryggsäck med fika istället och gav oss iväg på en långpromenad i skogen. Hundarna hittade ett dike fyllt med lervatten på väg mot skogen som dom självklart passade på att plaska i...jag var väl mindre nöjd än Tim över lerbadet... Det blev en fikapaus i skogen och medan vi satt där tyckte vi att det var väldans med myror där vi var, efter ett tag insåg vi att vi satt ganska nära en myrstack...inte så jättesmart kanske :) Tim morrade lite åt en hund vi mötte idag som han även tidigare haft svårt för men jag gick åt sidan och distraherade honom så då kom han av sig så det blev inte så mycket av det. Troligtvis morrade han för att Zingo var med och jag blev lite spänd då dom ibland kan dra igång varandra....det är svårt att vara helt oberörd jämt och utstråla lugn... Nåja, annars skötte sig Tim utmärkt, han gick lös en hel del och det var inga problem att kalla in honom och be honom gå hos mig trots att Zingo var med.

Pappa med Zingo


Vadå? Jag är väl inte skitig efter mitt besök i diket...


Men kommer ni eller?


Paus i skogen


Timsevimse trollunge!


Grabbarna grus


Hmm...bästa att räcka ut tungan till matte när hon ser så knäpp ut...

Två galna skogstroll?  Nåja, skoj hade vi iallafall, Tim och jag


Pratade med pappa på kvällen idag och han berättade att en större hund blivit illa påkörd här alldeles i närheten idag av en taxibil då han såg den när han kom åkandes med bussen...han var riktigt skärrad och visst är det tragiskt och så onödigt.....fy... Nu vet vi ju inte vad som hänt man pappa såg ägaren komma gående till hunden som fortfarande levde men knappt rörde sig och bära bort den. Jag ryser och skänker en tanke till hund, ägare och andra inblandade. Säger som pappa sa i telefon, Krama din hund en extra gång idag! Det är sådant här som verkligen får mig att tänka på hur mycket jag älskar min hund trots att man ibland sitter och beklagar sig över än det ena och än det andra. Ta hand om er själva och era fyrbenta älsklingar, Kram!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Men fy så otäckt! Ja vi ska verkligen ta vara på de dagar vi har med våra djur och vänner för vi vet ALDRIG när dom kan ryckas ifrån oss!

Kramen från oss!

2008-06-25 @ 23:48:12
Postat av: Kasper

Hej Tim, dom där cavaliertjejerna Molly och Moa tyckte att jag är en miniatyr av dej, så jag måste ju kolla! Okej, det kunde ju vara värre, du är ju snygg, ju! Och så ser jag att du precis som jag gillar leriga diken. Resultatet ser så spännande ut på oss som är vita. Fast jag fattar inte riktigt det där med "miniatyrkopia", jag tycker att jag är ganska stor! I varje fall väldigt stor i anden! Och mina katter är MYCKET mindre!

2008-06-26 @ 09:27:19
URL: http://www.belof.se/Kasper-index.htm
Postat av: Cavvetjejerna

Vad tragiskt med hunden som blev påkörd. Jag vågar knappt tänka tanken på vad som skulle kunna hända om mina töser skulle rusa ut på vägen.(Vi bor alldeles intill en trafikerad väg)

Säger det igen... dom är underbart vackra era hundar.

Kram

2008-06-26 @ 11:52:19
URL: http://cavaliersajten.bloggagratis.se
Postat av: Sigge

Usch, vad otäckt med hunden.

Men vad är det är våra människor som inte begriper hur farliga kossor är?

Min oförstående matte skrattade också åt mej.

2008-06-26 @ 18:19:29
URL: http://svamphunden.bloggagratis.se
Postat av: malte o snoken

å va trist med den hunden...fy.

vad söt timsingen var när han lipa åt matte!

2008-06-26 @ 20:01:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0