Lite träning igen...

Idag åkte jag och husse ut en sväng med Tim till fritt följ för att Tim skulle få träna hopp över hinder. Det visade sig att stugan var utlånad (vi träffade på en vars sambo vi går sök ihop med, han  var där och skulle laga bilen) men vi såg inte personerna så vi tror inte vi störde när vi bara var på gräsplätten en stund. Tim fick iallafall träna hopp över hinder (satte Tim framför, gick runt och kommenderade). Han kan egentligen själva momentet men han verkar tycka att det blivit lite tråkigt så jag avslutade med att kasta en boll när han precis var över hindret för att få upp intresse och fart. Får försöka träna så att det blir lite roligare. Tim fick gå några steg linförighet, usch vad svårt jag har att hålla koll på kopplet. Sen har jag lätt för att "trycka bak honom" lite med mitt kroppspråk, måste tänka på hur jag rör mig. Det blev även lite träning med fasthållande av den "stora", tyngre träapporten som han tycker är lite läskig att gripa så han håller väldigt löst. Tim fick göra två gripanden av lilla träapporten och sen springa in till mig, för att åf upp farten sptang jag beklänges en bit och stannade sen. Tim var duktig och kom in och satte sig korrekt för avlämnande. Det gäller bara att få upp lite mer fart och glädje.

Linförighet


Fritt följ i långsamt tempo


Två tokstollar?, nä bara jag som försöker göra bollbelöningen extra kul...


Hopp


Tim sitter kvar och håller fast stora apporten även när matte rör sig


Tim har just gjort ett gripande och ska till mig med apporten


Med rätt belöning gick det till och med att få Tim att galoppera in med apporten (han har vägrat det förut)


Avslutade med en platsliggning där jag varerade med att stå bakom och framför

Eftermiddagen och kvällen har mest varit lite rörig för Tim, kraken...jag har gått som på nålar med kort stubin då jag har min (förhoppningsvis) sista tenta imorgon och jag är oerhört nervös...det är en riktigt flummig muntlig tenta där man inte riktigt kan för bereda sig helt trots att man pluggar och läser så det känns ingertroligt alls. Inte så kul för Tim som känner av mig allt för väl och undrar vad det är för fel på matte. Han låg tryckt mot mig en halvtimme i soffan förut, lilla vännen...nåja, nån gång ska väl allt plugg vara över...bläää...bara jag inte får tunghäfta imorgon för då går det år fanders...

Kommentarer
Postat av: Josefin

Hej!



kl. 10 brukar ett gäng samlas vid klubbstugan på tisdagar. Ni är gärna välkommna!

2008-06-16 @ 11:56:37
URL: http://www.pinscherpojkarna.se
Postat av: malte o snoken me matte

vad ni är flitiga o duktiga! håller tummen inför tentan! kramis

2008-06-16 @ 15:54:01
Postat av: Tanten

Håller tummarna för dig med tentan i morgon! Han är så snygg din hund att jag riktigt ryser när jag ser honom på bilderna. Har du ställt ut någonting?

2008-06-16 @ 19:59:31
URL: http://ettlitetkatteri.bloggagratis.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0