Möte och lite småträning

Idag var det möte på frittfölj så efter det fick Tim träna ett kortare pass fritt följ samt något ställande/läggande. Han fick ligga kvar medan jag sprang ett varv runt huset, det klarade han utan att gå upp så det var ju bra.  Fick sällskap av Tessan med sina lagottokillar och jag tror både hon och jag var rätt så trötta efter en stunds träning så vi avslutade med en promenad med killarna. Annars har Tim tagit det rätt lugnt idag, på kvällen tog vi en promenad bort till valla där han fick göra en platsliggning....fast han har fasligt svårt att ligga still, vrider och vänder på sig samt nosar i gräset...hmmm måste få ordning på platsliggningen på något sätt. Tror helt enkelt Tim tycker det är tråkigt att ligga, nån som har ett bra tips på hur man får ett bättre mer fokuserat platsläggande samt säkra lägganden/ställanden? Tim fick göra ett par lägganden och ställanden här hemma i hallen förut, då fungerar det klockrent, men inte utomhus...det är ju säkert mitt fel men jag vet inte riktigt hur jag ska få det att fungera över allt....jag måste bli mer säker på något sätt. Nu väntar snart sängen känner jag, har varit trött hela dagen.

Jag har ju en förkärlek till att träna fasthållande med de mest undliga saker för att få Tim att gripa oavsätt vad jag håller fram....här håller han snällt min ståltermos

Gonatt!... Tim ser smått galen ut men han kommer ofta så här och gosar i sängen

Kommentarer
Postat av: Tippen

Du är jätteduktig som håller i allt så snällt, å de ser så mysigt ut att få mysa me matte så där även om du ser lite ilsk ut.:-)

2008-06-30 @ 09:17:16
URL: http://tippen.bloggagratis.se
Postat av: Tanten

Jag ska inte råda dig om platsliggning - hihi! Min sista riktigt tränade schäfer låg på rygg som en idiot i över ett år innan poletten trillade ner...

2008-06-30 @ 17:08:52
URL: http://ettlitetkatteri.bloggagratis.se/
Postat av: Sazsa

Jag har någon mer som brukar slänga sig så där och ska gosa =) Men det blir ett himla massa vev med tassarna då :S

2008-06-30 @ 17:31:27
URL: http://thiara.blogg.se/
Postat av: Kasper

Så skönt att mysa med matte så där. Tror jag ska gosa lite med min, jag också! Just nu är ingen av mina katter inne, så jag kan få rå om henne alldeles ensam!

2008-06-30 @ 20:25:04
URL: http://www.belof.se/Kasper-index.htm
Postat av: Tessan och "pälsbollarna"

Du har blivit utmanad Anna! Kolla min blogg;)

2008-06-30 @ 22:39:55
Postat av: camilla

Prova med att belöna ENDAST när han gör det bästa han kan. Det är så lätt gjort att man sänker sina egna krav och belönar ett halvdant ställande/läggande bara för att dom utför det.Och inte för att dom gör det snabbt.

Åjejåj vad vi har fått backa tillbaks många gånger. Men det funkar till slut;)

2008-06-30 @ 22:43:01
URL: http://www.bentley.dinstudio.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0