Då var det torsdag igen...

Idag var det dags för simm i Norholm, Tim fick simma tre pass 5min+4½min+6min. Först fick han simma med lina men sen tyckte de att vi skulle prova att låta Tim simma utan lina. Det gick faktiskt bra, han försökte ta sig upp vid något tillfälle men insåg ganska fort att det var lika bra att lyssna på matte/husse för då fick man simma efter skojjiga leksaker. Idag var Tim lite ivrig då vi hade med en av hans egna leksaker till simmet, han plaskade och lekter en del (jag blev dyngsur...) och var inte helt fokuserad, mot slutet gick det dock bättre och bitvis simmade han fint. Det blir ju ett helt annat tempo på Tim när han får simma efter saker, han tar i mer och har bråttom. Det gäller att hitta en bra balans så att han simmar aktivt utan att han går upp i stress. Tim kändes iallafall fin i bakpartiet, dock var han lite tjurig när Lotta (personal) skulle stretcha frambenen så vi skulle hålla lite koll så att det inte var något. Troligtvis var det nog endast Tim som inte gillade att ha någon som hängde "över" honom då han kände sig lite underlägsen. Jag skulle fortsätta springa med honom i 500 meters intervaller ett varv runt spåret 3 gånger i veckan så länge Tim kändes pigg och fräsch samt ha kvar honom på samma smärtlindring (½ tablett morgon och kväll).

På kvällen kom pappa på besök och åt lite. Vi har fortfarande kvar Zingo då pappa är helt kass i ryggen ännu så han klarar inte av att promenera honom. Det fungerar bra iallafall, dom sköter sig bra och jag tror att Zingo trivs skapligt hos oss då han verkar rätt glad och trygg.


Kommentarer
Postat av: Kasper med matte

Kul Timsingen, att du får leka lite i bassängen också! Klart du ska få! Tycker jag. Matte har köpt en badleksam åt mig - men inte hade hon den med sig idag, inte! Lika bra kanske, för annars hade nog Sigge käkat upp den... :-)

2008-09-26 @ 00:06:34
URL: http://www.belof.se/Kasper-index.htm
Postat av: malte o snoken

vi tycker du är så duktig på simning nu! vi hade avskytt varje sekund o haft stress all around...vi hatar ju vatten...blä! massa goa pussar till timsingen på goa kinderna!

2008-09-26 @ 09:54:12
Postat av: Tanten

Så skönt att allt med träningen går bra och verkar fungera! Han börjar kanske komma lite till ro med nyordningen och falla in i rutinen. Nospussar från oss alla!

2008-09-26 @ 11:18:17
URL: http://ettlitetkatteri.bloggagratis.se/
Postat av: Sara och Frans

Frans är mycket imponerad över att Tim får simma själv och säger att hans matte inte ens låter honom gå lös jämt som han vill. (Bara för att han försökte fånga en sjöfågel idag på morgonpromenaden och matte sa stopp...)

2008-09-26 @ 17:32:31
URL: http://uglybird.blogg.se/
Postat av: Elisabeth

Hej tjejen.

Vilken bra övning att ha två hundar....L

Nospussar från syrran som inte har någon päls.

*kramar* från mig

2008-09-26 @ 17:37:25
URL: http://www.whitethira.se
Postat av: Tessan och "pälsbollarna"

Hej hopp!

Tyckte jag såg dig i Tinnerö på cykel idag???

Nu är jag trött...som vanligt;)

Kramis!

Postat av: malte o snoken

lördagspussar på söt timse!

pssst! serranoskinka måste va lika gott som baconost tror vi!

2008-09-27 @ 11:20:46
Postat av: Sigge

Är det fortfarande bara simning i bassäng för dej?

Ska jag fortsätta att bada ute åt dej också?

I alla fall så är det ju bra att det går framåt med din träning.

2008-09-27 @ 19:49:53
URL: http://svamphunden.bloggagratis.se
Postat av: camilla

Vad skönt att det går bra med träningen. Ni är så duktiga som simmar och står i . Vilket fin sällskap han har fått Timse. Sötproppar är dom!!

2008-09-27 @ 22:30:54
URL: http://www.bentleypojken.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0