Jaha, då har man lyckats skämma ut sig för en hel hoper folk....

Har varit iväg och hjälpt till som inropare på fritt följs utställning i vidingsjö, det gick bra, var trevligt och massa fina hundar. Hade Tim med mig så han fick låna en bil med bur att ligga i då husse sprang omkring och fotade på utställningen. Tim fick hälsa på världens sötaste hoffevalp Ester, hon tyckte nog Tim var en kul prick men han var mest intresserad av omgivningen och allt runtikring än henne. Träffade lite folk jag kände så det var roligt och husse blev lite smått förälskad i en Tibertansk mastiffkille. Tyvärr tyckte Tim det var pest att husse sprang omkring utan att bry sig om honom så han hoppade och for en del i kopplet, det slutade att jag halvlåg i gräset och höll på att tappa Tim vilket gjortde att jag  vrålade mindre snälla ord åt Tim  smått i panik för att jag ville få honom att stanna. Folk som inte känner mig måste ju trott att jag är tokig och en hemsk hundägare och jag skämdes rätt bra, men jag orkar faktiskt knappt hålla Tim när han är som mest stissig just nu så det är svårt.  Han är ju så enormt understimulerad just nu och han går upp i stress något enormt när flocken delar på sig. Tim slocknade när vi kom hem vilket är helt förståligt eftersom han fick väldigt mycket intryck och gjorde av med en hel del energi i sitt stressande. Bävar lite för morgondagens springtur med Tim, jag hoppas att han inte drar omkull mig i spåret men har jag tur är han lite lugnare eftersom han fick utlopp för en del mental energi idag i och med alla intryck och dofter.

Tim med Topas en bekants ena cockerspanielhane som Tim alltid har gillat trots att de är nästan jämngamla och enbart träffats några gånger under årens lopp.

Kommentarer
Postat av: lotta

Det är väl de som kallas riktiga vänner. Kompisar som kan träffas ganska sällan och ändå tycker om och vet var man har varandra ;-)

2008-09-20 @ 19:42:03
URL: http://www.juniocola.bloggagratis.se
Postat av: molle

okey,, då vet jag vad felet var och varför du typ simmar hela tiden..

Jag har oxå D höft men inga pålagringar..därför ligger ju jag oxå iträning för muskler på bakpartiet..för att eventulleet bli bättre .men jag har aldrig haft några problem av det.. men jag är ju oxå en väldigt lugn vovve...

och du Tim..man får inte dra om kull matte på det där viset..

2008-09-21 @ 08:55:56
URL: http://bobmarley.bloggagratis.se
Postat av: Tanten

Hur är det med D-höfter, någon garanti från uppfödaren eller hur fungerar det? Är det fler än Tim i kullen som fått det?

Klart att du måste få säga ifrån om han håller på att slita sig! Bry dig inte om vad folk tycker ;)

2008-09-21 @ 10:09:10
URL: http://ettlitetkatteri.bloggagratis.se/
Postat av: Cavvetjejernas matte

Känner till det där med att dra omkull sin matte. Har haft en labbe som var fruktansvärt stark.

Kul att Tim verkar bättre.

2008-09-21 @ 11:07:53
URL: http://cavaliersajten.bloggagratis.se
Postat av: camilla

Vilka fina vänner!



Ta det lugnt i spåret imorrgon. Vi vill inte läsa här om några brutna ben eller så.... ;-)

2008-09-21 @ 20:34:48
URL: http://www.bentleypojken.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0