Lugn dag och besök på nosholm.

Idag har det varit en lugn dag utan några mer möten med läskiga personer. På eftermiddagen var det tid för simning med Tim igen. Han fick simma lös utan linor från början idag och jag gick vid sidan och lockade med en leksak vilket gick jättebra. Tim simmade 16 minuter med två pauser (5*5*6 min). Tim ville gärna vända åt "fel håll" i basängen så en personal (Sussi) fick hjälpa till lite att styra honom rätt, han lärde sig dock fort och simmade sen fint utan att försöka ta sig upp ur basängen på eget bevåg. Tim var lite otålig vid duschningen och ville inte stå still. Idag stretchade jag honom själv medan Sussi såg på för att se så att allt gick bra vilket det gjorde.

Simm simm


Ge hit leksaken då matte!


Duschas och torkas är tråkigt....


På kvällen fick Tim vara hemma med husse medan jag var med när det var valpkurs. Tim har sovit ganska mycket, han verkade rätt trött i huvudet efter simmet idag. Tror det tog psykiskt på honom att simma fritt i basängen samtidigt som vi inte gav honom någon uppmärksamhet när han började plaska och krångla lite utan bara väntade ut honom. Nu väntar nog sängen för min del, jag har haft feber till och från sen igår och känner mig rätt seg.

Kommentarer
Postat av: malte o snok

försökte lämna medd förut prövar igen...nu kanske du får tre st i rad istället... vi tycker ni fått in så fin badrutin!

2008-10-01 @ 13:02:18
Postat av: Kasper med matte

Ser faktiskt riktigt skönt ut, det där att simma i bassäng. När du slipper lina och koppel och sånt, alltså.

Förresten tycker jag du är så väldigt stor och vacker!

Svansvift på dig!

2008-10-01 @ 13:37:30
URL: http://www.belof.se/Kasper-index.htm
Postat av: Tanten

Härligt att det fungerar så bra i bassängen! Drick te med honung, tillsätt honungen när teet är 40 grader varmt så får det bäst verkan. Är det hetare så förstörs alla bra enzymer ;) Krya på dig!

2008-10-01 @ 18:05:52
URL: http://ettlitetkatteri.bloggagratis.se/
Postat av: Sigge

Men vad läskigt med gubben!

Säkert nån som inte mår bra men usch för att möta en sån!

Simmandet ser ju skoj ut men stackars dej som måste tvingas tíll tortyrkammaren efter simmandet.

2008-10-01 @ 21:36:41
URL: http://svamphunden.bloggagratis.se
Postat av: Tessan och "pälsbollarna"

Härligt att han simmar på så bra lille gubben;)

Men nu får du ta och kurera dig oxå...bums i säng, lite honungste med citron och en Tim bredvid...husse kan titta på TV, hi hi....

Kramis!

2008-10-01 @ 22:04:02
URL: http://www.ackebus.se
Postat av: Cavvetjejernas matte

Vad duktig han är i bassängen!

2008-10-02 @ 20:44:17
URL: http://cavaliersajten.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0