Snö ute!

Ja idag när jag vaknade var det helt vitt ute, gissa om det var två hundar som blev glada. Bara att bylsa på sig och ge sig ut en bit bort så att dom kunde få springa lösa och mysa i snön ett tag. Jobbar fortfarande med att belöna spontaninkallningar/kontakt när dom är lösa ihop eftersom jag vill att dom ska hålla sig skapligt nära mig vilket resulterade i att Tim med jämna mellanrum sprang till mig på eget bevåg och duttade med nosen på godisfickan...tror ni matte kunde motstå hans charm? ...självklart inte så han fick nog mer godis än han förtjänade idag min "lille" plutt.

Försök ta kort på två hundar som bara vill mysa i snön...


Timsevimse snönos


Ina på fältet, även hon med lite snö på nosen...


Annars har det inte hänt så mycket mer idag, hundarna har fått nöja sig med att gå promenader ihop (inga enskilda med bara matte), jag behöver ju träna på hundmöten när jag har båda hundarna med mig eftersom Ina gärna skäller lite när vi möter hundar där det är trångt och Tim vill då gärna stötta henne. Idag mötte vi iallafall två hundar och jag gick åt sidan och satte dem ner båda gångerna och dom skötta sig bra, satt still och var tysta så det går åt rätt håll även om det fortfarande är lite för mycket fokus på mötande hund och inte på mig speciellt från Inas sida.  För övrigt så har Tim  varit dålig i magen till och från nu ett tag, jag misstänker att det är det nya glukosaminpreparatet han reagerar på (vet andra hundar som gjort det) men eftersom vi även bytte foder ganska nyligen på honom så vet vi ju inte. Ska låta honom vara utan glukosaminet ett par dagar och se om hans mage blir bättre, är ju bra och se om det är någon skillnad så det inte är fodret han reagerar på.

Kvällen har mest spenderats med mys i soffan, de gäller ju att turas om så båda hundarna får ligga nära och gosa ;)

Ina var först upp i soffmyset idag...liten och smidig är hon att ha nära.


Sen var det Timsetussens tur...han tar lite större plats min lilla lurvpelle.


Imorgon ska hundarna få följa med till stallet då jag lovat att mocka åt  Brittas häst, så jag har bestämmt att gå ihop med Linnea till stallet och sen vidare till hennes häst eftersom stallen ligger så nära varandra. Blir trevligt med sällskap och bra med en extra person med ifall man behöver en extra hand. Kan ju bli lite mycket att hantera både två hundar och en häst samtidigt även om Tim är van att vara med.

Kommentarer
Postat av: Sara med Fralla

Åhhh vilka soffmysisar! Det konstiga är att jag seriöst tror att frallan tar upp lika stor plats... Vet inte riktigt hur han gör. Tror han har extra ben och svansar att peta ut åt alla håll... Skönt att ni fått lite snö ni oxå! Vi har tillräckligt här uppe!

2009-02-05 @ 22:35:44
URL: http://uglybird.blogg.se/
Postat av: lotta, Juni o Cola

ååå så myysigt med mys i soffan efter snöovädret:) INA LITEN??? jovars förstår om du tycker det när du e van med Tim...men jag tycker de är enorma båda 2 :) ha det fint:):)

2009-02-05 @ 22:42:55
URL: http://www.juniocola.bloggagratis.se
Postat av: Kasper

Ja, den där "lilla" Ina tar ju nästan ingen plats alls... Hihihi, hon skulle se mej...

Va mySigt ni ser ut att ha i soffan allihop!

I morgon ska det visst komma mer snö här hos mig också! HÄRLIGT!!!! FÖR JAG VILL OCKSÅ HA SNÖ PÅ NOSEN!

2009-02-05 @ 23:16:55
URL: http://www.belof.se/Kasper-index.htm
Postat av: camilla

Rackarns va STOOOORA dom är dina vitingar ;)



Härligt soffmys!!!



2009-02-06 @ 09:39:35
URL: http://www.bentley.bloggagratis.se
Postat av: Cavvetjejernas matte

Jojo...riktiga knähundar vill dom vara trots sin storlek hihi... Tur att dom inte knör sig upp i knäet samtidigt. skulle bli väldigt trångt tror jag.

Söta är dom!

2009-02-06 @ 10:42:11
URL: http://www.cavaliersajten.bloggagratis.se
Postat av: Sigge Svamphund

Va mysigt med soffmys.

Självklart ger jag INTE upp när jag ska ha tag på nåt.

Problem är till för att lösas

2009-02-06 @ 12:27:53
URL: http://www.geocites.com/siggesvamphund
Postat av: malte o snokis matte

å lyllos er då blir det hästskit för hela veckopengen!! vill aldrig timse o ina gosa samtidigt, det skulle bli en intressant bild på hur ni fick sno ihop er som små rävungar!!

ha en skön fredag små trynen!puss

2009-02-06 @ 14:17:53
URL: http://www.malteochsnoken.bloggagratis.se
Postat av: Åsa

Du får skaffa tåliga växter som garderobsblomma, svärmorstunga, prästhavre, pelargoner och ampelliljor till exempel ;)

2009-02-06 @ 16:16:03
URL: http://ettlitetkatteri.bloggagratis.se/
Postat av: lotta

trevlig helg på er:)

2009-02-06 @ 17:08:06
URL: http://juniocola.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0