Agilityträning

Igår skjutsade Jonas mig och Sara till hundungdom på eftermiddagen för lite agilityträning med Ina, Ikaros och Ozzy. Vi körde en i taget medan de andra fick ligga i bilen så att vi kunde hjälpas åt om det behövdes och hundarna fick bra pauser. Alla hundarna var duktiga och jobbade fint. Ozzy var väldigt orädd och positiv på plan så där har Sara en bra grund till framtida agilityträning.


Ina har ju inte kört agility speciellt mycket utan ett fåtal gånger med mig och det var länge sen så jag blev verkligen positivt överraskad av henne. Först fick hon bekanta sig med "a-hindret" då hon inte träffat på det förut vilket gick galant. Ina tog det utan att tveka men det var ju nästan väntat, hon är ju oftast totalt orädd när det gäller höjder/ främmande underlag mm. Efter det fick hon ta de andra hindren utom slalomet vilket vi inte har börjat med ännu, sen fick hon en paus. Andra passet fick Ina hoppa en liten bana, visst gör vi en hel del missar men med tanke på att det var vårt första försök till en bana någonsin så är jag super nöjd.


Det roligaste av allt var att se att Ina hade en helt annan grundkontakt med mig, visst är hon lite sprallig och flamsig men hon vill ändå jobba ihop med mig på ett annat sätt nu. Vi fick störning av en tjej som kom med två sheltisar och gick in och tränade på den angränsande planen (staket imellan) och visst försökte Ina dra iväg dit först men jag lyckades bryta henne och sen kunde vi fortsätta utan att hon blev helt låst av de andra hundarna, härligt! Kanske börjar alla samträningar vi går på ge resultat så smått och allt jobb jag lagt ner, det blev så tydligt för sist vi var på en agilityplan så sprang mest Ina runt och roade sig själv och struntade i att jag stod där.


Ett gäng bilder från träningen:

Ina på balansbommen


Tjoho matte vart ska jag nu då?


Premiär upp över a-hindret


Gäller och fälla bak öronen så man får plats genom däcket ;)


Ina har full koll på mig efter tunneln...


vippbrädan är klurig


Sara med Ozzy som tuffade upp på hindren utan att tveka


Ikaros på väg ut genom tunneln


Det filmades även lite på agilityträningen när jag körde vår lilla  "bana" med Ina men den är inte redigerad ännu, hoppas på att få upp den imorgon. Idag har hundarna fått en vilodag, det har regnat och jag har jobbat så vi nöjde oss med mys och husse gömde lite godis åt dom inomhus så dom fick turas om att leta. Nu väntar nog sängen och en stunds bokläsning om jag orkar innan ögonlocken faller ihop... Zzzzzz....


Kommentarer
Postat av: Torsten

Ser så himla kul ut med agility, det vill jag också pröva, men jag måste invänta åldern först! Måste vara kul för dej att du märker framstegen med Ina!

Ha en bra dag!

2009-07-22 @ 07:07:22
URL: http://www.prinstorsten.bloggagratis.se
Postat av: Cavvetjejernas matte

Å, vad det ser kul ut med agillity! Blir riktigt sugen på att sätta upp hundarnas hemmabygda bana när vi kommer hem.

Här ska bli regn så vi kanske gör en tur hemåt snart.

Väntar också på nya soffor som vi beställt. Hoppas dom kommer i veckan.

Kram

Cavvetjejerna med matte

2009-07-22 @ 10:36:54
Postat av: Sara

Det var vekligen super kul! Jag längtar verkligen tills nästa gång! Ina var ju jätteduktig och lystrade kanon :)

2009-07-22 @ 11:41:06
URL: http://www.ikarosochozzy.blogspot.com
Postat av: malte o snokis me matte

va kul att ni fått så fin kontakt du o ina!

glöm inte å pussa på timsingens goa hängkinder från oss!

2009-07-22 @ 11:59:12
Postat av: Zingo

Lillbrorsans "tjej" vinner i längden på sin inneboende charm och stora kapacitet, gäller bara att kanalisera den rätt vilket verkligen är på g. Ina har utvecklats enormt på väldigt kort tid. Skall väl jag veta som blir utskälld av bitchen ett flertal gånger varje vecka. Husse håller med och hejar på Ina och matte Anna som aldrig inser sin begränsning, sagt med glimten i ögat! Men stora tryggheten är nog ändå husse Jonas, eller...?

2009-07-22 @ 13:47:36
Postat av: Sigge Svamphund

Det där ser väldigt skoj ut.

Kankse skulle testa nångång om jag kommer i närheten av nån bana förstås

2009-07-22 @ 20:44:45
URL: http://svamphunden.bloggagratis.se
Postat av: malte o snoki

å va många fina bilder! både coola acionbilder o finstämda söta bilder, tex tittut ur struten!

2009-07-23 @ 12:11:57
Postat av: Marianne

Ni ser ut att ha riktigt roligt tillsammans och det är ju det viktigaste.

Ha det gott

2009-07-23 @ 23:58:13
URL: http://www.ekoxenskennel.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0