Dagarna går och värmen består....

Det händer inte så jättemycket just nu om dagarna, jag har jobbade några timmar igår och i mångdags så hundarna har fått vara hemma och vila men dom verkar inte tycka att det gör så mycket i vämren...dom reagerar knappt när jag går och sover när jag kommer hem.... Ina har blivit riktigt duktig på att inte skälla av glädje varje gång man kommer hem utan oftas ligger hon och slappar så det är skönt att se.

Eftermiddagen igår spenderades mest här på balkongen då jag mådde lite halvkass och hade ont i hvudet efter att ha varit igång och jobbat i värmen och sovit dåligt...skönt att sitta ute och ta det lugnt


I förggår (tisdags) var jag ute på kvällen och gick en tvåtimmarstur med bara Tim på tinnerö medan husse fick vara hemma och sällskapa med Ina. Var riktigt mysigt att bara strosa omkring, göra en del pauser och vila och mest bara vara. Tim skötte sig som en pärla och gick lös nästan hela tiden och tyckte det var jättemysigt att bara få ha det gott, plaska lite i bäcken vi passerade och busa i ett sandtag. Vi passerade sjutbanorna på nära håll där dom sköt en massa men Tim brydde sig inte, han tittade bort för att kolla vart smattrandet kom ifrån men annars tuffade han på som vanligt, jätteskönt att se att han fortsätter vara så skottfast och oberörd.

Vid ett tillfälle gick vi över ett gräsfält längst kanten och Tim började helt plötligt att vrålstirra på mig och gå upp snett bakom mig med en blick som sa "kolla matte vad jag kan..kolla...kolla" jag fattade först inte vad han höll på med utran skrattade mest åt honom och sa att han var söt...Tim fortsatte envist att kolla på mig så då började jag se mig omkring och ett par meter snett framför oss satt en hare, det var ju den Tim skvallrade på, gissa om det blev belöning och gos då. Sen hade vi haren skuttades helt orädd några meter framför oss en bra bit och Tim var helt lugn och brydde sig inte, riktigt kul att se hur bra det fungerar imellanåt med Tims svallerträning och hur tydligt det syns att han verkligen har kopplat ihop att hare= gå till matte och säga till. Sen vet jag ju inte om det kommer att funka i alla situationer men för varje gång han lyckas så stärks ju mitt förtroende för lita på honom även vid viltstörningar. Nog pladdrat om det... lite (eller ja ganska mycket) bilder från promenaden blir det som vanligt ;)

Varmt ute så först måste man ta sig ett dopp uppe vid universitetet innan man orkar promenera vidare


Sitta och svalka sig lite är skönt...


Tjoho.... efter svalka får man massa ny energi...


Kom nu då!


Tim spanar ut över nejderna...


Mysig sand här...måste gräva lite...


Luktar nåt spännande här matte.....


Timsevimse bustroll!


Tim har fått syn på nåt....


Matte kolla det sitter en hare där framme!... jag väntar på dig...


Bläää dom är blommorna var inte goda.... urk!!!!


Paus vid en gammal byggnad straxt innan sjutbanorna


Vackraste Tim!... okej jag vet att jag är partisk men för mig är han finast i världen ;)




Vackert i kvällsskenet...


På hemväg var vi båda trötta men nöjda efter en härlig tur....




Kommentarer
Postat av: Torsten

Jag brukar också gå lös på sanden, man får så fina gropar där...sen blir man härligt inpackad i sand som jag sen tar med mej hem!

Du ÄR snygg, Timse!!!

2009-07-02 @ 11:53:30
URL: http://www.prinstorsten.bloggagratis.se
Postat av: Sara

Jag är väldigt imponerad över hur fint ni har det på balkongen, den ser väldigt inbjudande ut!



Du får gå igenom det här med skvallerträning med mig, jag vill inte ha hundar som jagar harar längre.



Kram!

2009-07-02 @ 12:06:30
URL: http://www.ikarosochozzy.blogspot.com
Postat av: Stella

Han är allt otroligt vacker, din Tim!!



Jösses vilken härlig och inbjudande balkong!

2009-07-02 @ 23:44:44
URL: http://www.blondinstella.bloggagratis.se
Postat av: malte o snokis me matte

nä vi håller med han är finast i världen!!!

mysig promenix me både gropgrävning o bad!!

eran balkong såg så himla mysig ut!

kom ihåg o drick massor i värmen!

slafspussar från grabbsen o kram från matte

2009-07-03 @ 08:21:22
Postat av: malte o snokis me matte

ps! va duktigt det där med haren, vi hade nog klippt den direkt tyvärr....

malte klippte en harpalt för nån månad sen o matte yla rakt ut nåt om "är det samma mun du pussar matte med, din best!"

2009-07-03 @ 08:22:50
Postat av: Sussi

Men, vilka underbara bilder du tagit. Han är så fin! Vad duktig han är som gick till dig när han såg haren..



Ha en fin dag

Kramisar

2009-07-03 @ 08:27:57
URL: http://allt-om-inget.bloggagratis.se
Postat av: pillan

idag bjuder vi på gott..välkommen

2009-07-03 @ 09:14:17
URL: http://www.pillans.se
Postat av: Gunilla & Asta

Vad mysigt ni har det på balkongen! Åhhå, dom där sandhögarna vet jag en som hade blivit förtjust över att rusa runt i!!! Jösses vad duktigt att inte springa efter haren... Som blir så roliga när de far iväg så där snabbt! Håller med dig - han är underbar!



Kramar /g.

2009-07-03 @ 11:25:45
URL: http://vitherde.wordpress.com
Postat av: Kasper med matte

Vilka härliga bilder och en sån härlig tur! Han ÄR världens vackraste - nästan!!! Matte och jag vet bara en enda som är vackrare, nåja, åtminstone LIKA VACKER1 gISSA VEM DET ÄR... :-)

2009-07-03 @ 12:10:37
URL: http://www.belof.se
Postat av: Sigge Svamphund

Normalt så utttalar jag mej inte om andra hanar.

Men du är vacker.

Ok, det sitter hårt inne att erkänna det.

Idag har det äntligen åskat o mer ser ut att komma.

2009-07-03 @ 18:53:26
URL: http://svamphunden.bloggagratis.se
Postat av: Pebbels

Underbara bilder på en vacker hund! Som inte bara är vacker utan skvallrar på harar, bra jobbat :)



Jättefin balkong, som en underbar oas!



Kram

2009-07-03 @ 19:12:44
URL: http://hundtraningen.blogspot.com
Postat av: Pebbels

Tack snälla för din kommentar!



Om inte klossen fungerar så kan man (lärde jag mig i tisdags på jourträningen) ha godis i handen, ha handen vid sidan (där man vill ha hunden) och sakta "snurra" runt. Om man har klicker så klickar man när hunden har bra position. Annars berömmer man verbalt. Sedan tar man successivt bort mer och mer godis till man kan belöna bara i slutet.



Jag har själv testat det på Pebbels högersvängar. Får se om det funkar, men du kan ju testa.



Jag har en film på när jag testar det som jag kan slänga upp på youtube och ge länken om du vill?



Kram kram

2009-07-03 @ 22:13:27
URL: http://hundtraningen.blogspot.com
Postat av: camilla

Kan vi ta en fika på din balkong =)

Jättemysigt!!!!



Bilderna på Tim är helt fantastiska!!

2009-07-05 @ 10:26:21
URL: http://www.bentley.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0