En härlig dag :)

Idag har jag haft en härlig energigivande dag. Kom nyss hem från att ha varit på bio och sett Robin Hood med Jeanette, inte illa att faktiskt boka in en aktivitet som inte är hundrelaterad ;) Tror det är bra att göra lite annat imellanåt så man får ladda upp sig och fokusera på nåt som inte är hund eller träningsrelaterat, det tjänar både jag och vovvsingarna på.

På dagen idag var det dock hund för hela slanten då jag träffade Sara med vovvar för lite gemensam träning och umgänge. Trevligt värre och vi hann med både enskild träning, lite agility samt promenad trots att tiden flög iväg.

Ina fick träna lite frittfölj men var väldigt "off" idag i värmen samt ganska nosig. Positivt var dock att hon struntade i att det tränades en hund på fältet precis brevid och även tandvisning för Sara gick kalasbra så det kändes gott. Sara filmade oss lite och trots att jag tyckte vårt pass var ganska dåligt så är det bra att se att det ändå finns korta bitar där Ina jobbar riktigt bra. Viljan finns och jag tycker hon kämpar på fint med tanke på att hon aldrig varit ute på hunungdoms gräsplan innan och tränat (vi har bara varit inomhus) så det doftade ju massa spännande.



För Tims del blev det lite lättsam freestyleträning då vi är ack så ringrostiga men skoj det har vi iallafall. Sen att jag rör mig som en klumpig elerfant och att Timse bjuder på allehanda beteenden samtidigt ibland, det bjuder vi på ;)



Vi lät även hundarna köra lite agility var för sig, eller ja för Tims del blir det ju mest trunnlarna eftersom han inte ska hoppa en massa. Dock bjöd han självmant på att stå på bordet så lite kommer han ihåg från när vi gick agilitykurs när han var ung. Ina tycker jag bara blir allt bättre på att kunna styras mellan hindren med bra fart utan att hon skäller eller verkar stressad,dock har jag svårt att hänga med ibland och vara tydlig... hon är ju rätt snabb mot klumpiga mig.
 
Avslutningsvis följde Sara med mig halvägs hem så vi fick en skön gemensam promenad med Tim och Ikaros lösa snällt strosandes utan att bry sig om varandra. Sista biten när jag sen gick själv fick även Ina vara lös och gick lugnt utan att försöka dra igång Tim i en massa lek, skönt och avslappnat helt enkelt. 


Som vanligt  en drös bilder från dagens träning ;)

Sara och Ikaros




Ozzy




Tim












Ina










Nu ska jag och vovvarna sussa gott, lagom nöjda och slappa.

Kommentarer
Postat av: Jeanette, Sly & Enya

Tack för en trevlig biokväll:-) Fina bilder! Du & Ina börjar bli ett sammansvetsat team:-) Även om Timsen borde få en egen reklamfilm för freestyle, han ser verkligen ut & trivas;-) Kram

2010-05-30 @ 07:38:58
URL: http://www.starsweepers.se
Postat av: Sara

Tack för en superkul hunddag! Jag tror mina fortfarande är rätt trötta efter gårdagen och tack för dina fina kommentar :)



Kram

2010-05-30 @ 18:58:58
URL: http://www.ikarosochozzy.blogspot.com/
Postat av: Tessan och "pälsbollarna"

Härliga tider! Önskar jag hade din energi:)Ni ser jätte fina ut ihop när ni kör freestyle, tävling på G??

Må gottigt!

2010-05-30 @ 19:02:05
URL: http://minahundarochjag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0