Håller mig på benen ;)

Dagarna rullar på här hemma, i måndags var det simning för Timses del och lydnadskurs för Ina. Var regnigt och blött men Ina låg fint hela platsliggningen utan en massa pip och annat, visserligen gick jag bara knappt halvvägs men det känns bra ändå :) Igår fick hundarna en lugn dag med lite enkel inomhusträning då jag jobbade på kvällen och började känna av träningsvärken efter vurpan i söndags. Hundarna har dock skött sig riktigt bra när vi varit ute trots att vi mött flera hundar som gort utfall så det finns nog hopp om att jag slipper landa på ändan igen. Ina är ju fortfarande lättriggad men Tim har skött sig lika bra som han brukar så det känns skönt att han inte gruffat nåt mer.

Nu är jag ledig resten av veckan så idag blev det träning med Ina ihop med Jeanette och Malin. Vi var på en nya plats vilket märktes på Ina som pysslade med att roa sig själv en hel del (hon fick bla tag i en fotboll...hmmm) Bitvis tycker jag dock hon kämpar på fint men jag måste bli bättre på att köra KORTA pass och lägga in pauser även under ett pass för jisses vad trött hon blev idag lila gumman. Tycker hon har blivit lite extra trött på sistone med jag tror det är en kombination av värmen med tanke på den tjocka päls Ina satt efter kastreringen samt mitt fel då jag nog ställt upp kraven lite för fort emellanåt. Det bästa med dagen för min del var i alla fall att Ina var ganska tyst under träningspassen och att hon inte skällde en massa på Malin eller försökte dra bort mot hennes bil så lite mer tolerant mot nya människor har hon allt blivit om man jämför med hur hon var i vintras på träningarna.

Efter träningen käkade jag och Jeanette lunch ihop och sen tog jag med mig Tim ut för lite aktivering. Han fick köra uppletande (fyra föremål)) med fokus enbart på att peppa honom då han lätt blir lite försiktig. Han jobbade dock fint och metodiskt och väl in hade han jättebra fart och glädje och kom hela vägen in med sakerna så det var riktigt roligt att se. Efteråt blev det lite lättsam lekfylld träning av gripandet av träapporten med enda fokuset att Tim skulle gripa snabbt utan att tveka. Han är ju lite försiktig även där så idag drog jag upp honom lite extra genom konkurrens och bus vilket visade sig vara ett vinnande koncept för oj vilka fina gripanden han bjöd på bitvis och ändå bra fart in till mig för att få den älskade tennisbollen :) Det var en grabb som verkligen tyckte det var skoj att få jobba idag så vi njöt gott på promenaden hem sen, nöjda över vår insats.

Lite bilder på Tim från idag blir det... eller ja, ganska många bilder som vanligt när jag inte kan bestämma mig vilka jag ska ta med... ni får väl blunda om det blir för många ;)


































Kommentarer
Postat av: Kasper

Åh, så fin och vacker han är, min stiliga maxiatyr!!

2010-05-26 @ 22:57:11
URL: http://www.belof.se/Kasper-index.htm
Postat av: Marianne

Det kan aldrig bli för många kort. Tim är en stilig herre.

kram

2010-05-26 @ 23:37:41
URL: http://www.ekoxenskennel.se
Postat av: Jeanette,Sly & Enya

Håller med inläggen före... Kan aldrig bli för många kort på Timsen;-) Tack för igår! Synes:-) Kram

2010-05-27 @ 06:49:49
URL: http://www.starsweepers.se
Postat av: Torsten

Blir inte alls för många bilder....Han är så vacker att se på :)

Ha sköna lediga dagar nu!

Kram från oss!

2010-05-27 @ 07:52:06
URL: http://prinstorsten.blogg.se/
Postat av: Becca & Olga

Oj oj vilka vackra bilder!

2010-05-27 @ 20:37:42
URL: http://sweetolga.blogg.se/
Postat av: Malin

Superfina bilder på Timse!! Han är vacker!

Tack för träning igår o idag!!! Ina blir tryggare för varje gång ni tränar. Korta pass och positivt så fixar ni det mesta. Tycker Ina låg fint idag på plasten trots mycket störningar omkring oss. Bra jobbat!!! ses snart igen

/Kram

2010-05-27 @ 23:18:31
URL: http://www.goldenspicypeppers.se
Postat av: Johanna & Max

Gud så fin Tim är!! Underbara bilder på snyggingen :)

2010-05-28 @ 17:07:16
URL: http://jareback.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0