Spårat med speedad dam :)

I morse bar det av till skogs ihop med Jeanette för lite gemensamt spårande för hennes tjejer och Ina. Vi la spår åt varandra så idag fick Ina för första gången gå spår som någon annan lagt (nyttigt för mig att inte kunna styra upp henne för mkt). Det blev ett fältspår som avslutades i skogen och ett rent skogsspår med en spårapport i. Vid första spåret (det på fältet) var Ina ganska övertaggad så hon for runt och gjorde massa annat, bla rullade hon i en komocka så jag var väl inte så värst kalsnöjd men när hon väl sansat sig och fått upp spåret så gick hon fint. Andra spåret gick bättre då jag försökte varva ner henne lite innan hon släpptes på. Hon spårar nogrannt när hon väl får fäste och även spårapporten markerade hon (om än lite väl kvickt). Det största problemet är hastigheten, det går i rasande fart när Ina spårar men jag tror att det kommer att kunna bli bra bara hon får lite spårvana samt att jag lär mig hitta rätt energinivå på henne när hon släpps på, för kul tycker hon att det är så motivationen att spåra kan jag iallafall inte klaga på.

Första spårslutet och Ina har funnit sin godisburk


Försök till lite passivitet och lugn innan man släpps på nästa spår...


Ina i spår nr 2









Hittat slutet :)


Nöjd Ina som får beröm efter dagens jobb...


Var även roligt att se Jeanettes hundar spåra, dom jobbade på  fint och nogrannt med bra driv. Jag tycker man lär sig mycket av att titta på när andra hundar jobbar.

Enya i sitt spår




Sly


För Tims del har det varit en lugn dag, han var med efter spårandet då vi tog en avslutande promenad men annars har han fått nöja sig med lite lätt inomhusträning. Vi satte ut hans smärtlindring helt från och med idag och ska simma imorgon bitti så jag tyckte inte att det gjorde något att han fick en skapligt lugn dag rent fysiskt.


Kommentarer
Postat av: Jeanette,Sly & Enya

Vi "pricka" verkligen in en härlig förmiddag för spårning:-) Ina var jätteduktig! Ha det så trevlig på simmet med Tim så ses vi mot kvällen:-) Kram

2010-05-12 @ 06:57:51
URL: http://www.starsweepers.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0