Träning som gav mersmak :)

Jag har haft en rätt tuff jobbvecka då jag fått gå in och jobba extra pga sjukdom så när helgen kom var den extra välkommen eftersom allt annat gått lite på halvfart. I lördags var det simning med Tim igen, han är nu uppe i 7 minuter på ett pass och det känns som han bara blir fysiskt starkare hela tiden, jippie! Vi planerar att helt sätta ut han smärtlindring från och med tisdag eftersom han äter en så låg dos nu och verkar må riktigt bra. Hoppas verkligen det ska gå vägen. Efter simmet träffade jag Jeanette för lydnadsträning ihop med Ina vilket gav mersmak framförallt då Ina succesivt bjuder på mer fokus och säkerhet i platsliggningen (körde två pass så hon fick ligga plats med både Sly och Enya). Visst återstår en hel del jobb med platsläggandet men det känns som att vi går åt rätt håll.

Idag blev det träning för båda vovvarna ihop med Jeanette på HU. Trots rejäla störningar fick vi till bra pass med alla hundarna och för min del var det riktigt peppande och självförtroendehöjande. Tim som ju knappt tränat någon lydnad på riktigt länge fick mest på skoj köra igenom en etta (förutom platsen) där Jeanette kommenderade oss och efter det blev det lite kort ff till. Med tanke på hans ringrostighet så var det ändå kul att se att lite grann sitter kvar och jag tycker han var duktig och kämpade på fint efter förutsättningarna.

Roligast av allt var nog ändå att se Ina där jag så smått börjat länka lite, så idag blev vi kommenderade genom fotgåendet/läggande/inkallning/ställande och jag är så nöjd över hur bra hon ändå höll ihop. Känns som att vi så smått tagit ett rejält kliv frammåt och hon var så nöjd och glad när vi "klev av planen".

Vi passade på att hjälpas åt att filma varandra, oerhört nyttigt att få se hur det faktiskt ser ut och stämma av lite för att se vad man har och jobba med. Dock var det ett himla slit med att försöka redigera filmerna för att dom inte skulle bli hur långa som helst, tack Jeanette (och även min sambo) för stöttningen när jag höll på att kasta ut datorn genom fönstret ;)

En film från dagen för den som orkar kika



Så idag gott folk tänker jag kort notera det som behöver förbättras men riktigt njutta och gotta mig i våra framsteg :)


Kommentarer
Postat av: Jeanette, Sly & Enya

Sahara Hotnight rocks;-) Gotta dig ordentligt, det är du verkligen värd! Härligt när man får "lön" för allt jobb man lägger ner. Både Tim & Inas glädje samt entuasim är härlig att se när ni jobbar:-) Är det ngt du ska kasta så är det programmet vi gjorde min film i;-) Skönt att det andra var så mkt bättre! Stor Kram från oss:-)

2010-05-09 @ 21:04:32
URL: http://www.starsweepers.se
Postat av: Kaspr med matte

Ojojoj, så imponerade vi är! Men allra roligast tycker vi det är med Tim, att han mår så fint och kanske rentav kan slippa smärtlindrande!

Här hålls tassar och tummar för fullt!

2010-05-09 @ 22:55:24
URL: http://www.belof.se/Kasper-index.htm
Postat av: linnea

jag jobbar på det iallafall! han är ju hal som en ål o inte så mkt att sitta på ;)



vad duktiga ni är! :) jag gillar slutet när du o Ina springer iväg ;)

2010-05-09 @ 23:38:34
URL: http://willspirit.blogg.se/
Postat av: Sara

supersnyggt, jag är grymt imponerad!

2010-05-09 @ 23:39:14
URL: http://www.ikarosochozzy.blogspot.com/
Postat av: Cavvetjejernas matte

Vilket team ni är tillsammans! Tycker dock Tim är strået vassare än Ina, men shit så bra ni är!

Kram

2010-05-10 @ 00:04:42
URL: http://www.cavaliersajten.bloggplatsen.se
Postat av: Torsten

Skönt att det går så bra med Tims återhämtning...blir spännande att höra om han klarar sej utan smärtlindring!

Jättekul att det går så bra för dej o Ina också, trägen vinner!!!

Kram på er och ha en bra vecka!

2010-05-10 @ 07:43:06
URL: http://prinstorsten.blogg.se/
Postat av: Åsa

Det glädjer mig att du är nöjd med träningen för en gångs skull. Det har du all anledning att vara, ni är så fina och duktiga tillsammans.

Kramis

Postat av: Johanna & Max

Gud vilka framsteg ni har gjort. Är det dags att tävla snart?

2010-05-11 @ 16:53:32
URL: http://jareback.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0